Vervanging bluetooth naar rca/aux voor NAD C 356BEE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACP.
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-10 13:47
beste tweakers,

ik maak af en toe gebruik van een Philips aea2000 bluetooth naar rca/aux om via mijn telefoon muziek af te spelen. De muziek wordt afgespeeld op een NAD C 356BEE, en 2 B&W p6 speakers. Ik vind zelf de muziek nogal plat klinken en vroeg mij af of een vervanging van de bluetooth naar rca/aux dit zou veranderen.
Ik ben mij er van op de hoogte dat de muziek kwaliteit altijd achteruit gaat door bluetooth. En dat de kwaliteit van de muziek van mijn iphone altijd minder zal klinken dan een cd.
De philips adapter die ik al heb is al aardig oud en met een vervanging hiervan hoop ik op een betere geluidskwaliteit. De logitec audio adapter 980-000912 leek mij een goede vervanging. Maar zal dit ook enig verschil maken voor het geluid? Of zijn er misschien betere andere opties die ik kan overwegen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:36
Binnen a2dp zijn er verschillende audio codecs, die wel degelijk invloed hebben op geluidskwaliteit (naast de DAC die in je bluetooth ontvanger zit). Als ik jou was zou ik dus zoeken naar een BT ontvanger, die een betere codec ondersteunt, houd er rekening mee, dat je iPhone die ook moet ondersteunen. Apple kennende ondersteunen ze alleen hun eigen codecs, dus dan zal het wel beperkt zijn tot AAC.

Overigens is de kans aanwezig dat je Philips BT ontvanger alleen SBC ondersteunt, en dat is wel een stukje minder dan alternatieven als AAC, LDAC of APT-X

[ Voor 16% gewijzigd door borft op 16-01-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Moet het per se bluetooth? De nad mt-1 kun je inbouwen en heeft internet radio en je kunt upnp muziek streamen.