Op zoek naar Wireless Bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

voor bij ons in de fabriek ben ik opzoek naar een simpel device om een machine op internet aangesloten te krijgen. Het probleem is echter dat dit bij deze machine alleen kan via bedraad internet en wij hebben geen kabels hiervoor liggen.
Er is in deze ruimte wel goed wifi bereik, bestaan er apparaten die wifi signalen omzetten naar bedraad? zodat ik zo de machine op internet kan krijgen?

Beste antwoord (via dongilles op 17-01-2019 10:37)

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
Een wireless bridge is waar je naar opzoek bent, maar bovenstaande opties werken natuurlijk ook.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Kan met iedere windows device wat een Wifi chip heeft en een lan poort.

Windows laptop -> Verbinden met Wifi - Wifi adapter via bridge koppelen aan de Lan adapter -> Lan kabel kant 1 in de PC Lan kabel kant 2 in het device wat alleen op lan kan.

Niet de netste oplossing maar als het moet kan het zo wel :P Als je van hobby'n houdt kan het ook met een android telefoon :D (lan adapter op je android toestel aansluiten)

Heeft die machine niet toevallig een verstopte USB poort? waar je een wifi dongle in kan doen?

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 16-01-2019 11:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-10 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

Kan ook via een router met openWRT of vergelijkbare firmware erop

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:14
Een wireless bridge is waar je naar opzoek bent, maar bovenstaande opties werken natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Daar heb ik een tijd terug een pricewatch: TP-Link TL-WR702N voor gebruikt, zie http://www.lucadentella.i...09/enc28j60-e-arduino-11/ voor de instellingen.

Aangezien bovenstaande niet meer leverbaar is, zie pricewatch: TP-Link TL-WR802N en pricewatch: TP-Link TL-WR902AC

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 15:31
Dit kan met vrijwel elk willekeurig standaard Wifi AccessPoint waarvan je de Operating mode kunt instellen op "Client" of "Bridge". (en dat zijn ze volgens mij bijna allemaal).

Dan werkt dit accesspoint in dat geval in omgekeerde volgorde.
Gewoonlijk werkt een accesspoint door deze bekabeld aan het internet aan te sluiten, waarna het AP een Wifi signaal maakt voor andere wireless apparaten.
internet bekabeld --> [AP] --> wifi clients

In de andere operating modes werkt het andersom:
Het AP verbind wireless met een bestaand Wifi-netwerk voor internet-toegang, en via de bekabelde LAN poort kun je daarna er een apparaat op aansluiten om dit apparaat van internet te voorzien.
Internet Wifi netwerk -> [AP] -> Bekabelde client

Simpel voorbeeld van een veelgebruikt AP (daarmee zeg ik niet dat je deze moet kiezen hoor):
https://www.tp-link.com/n...ls/cat-12_TL-WA801ND.html
--> kijk naar ondersteunende modussen --> "Client".

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:28
Er zijn legio oplossingen, maar je moet jezelf wel even de vraag stellen hoe betrouwbaar het moet zijn. Werkt de machine niet meer als de verbinding eruit ligt en gaat je fabriek dus plat? Dan zou ik zeker een kabel trekken, en niet uitgaan van wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Ja dat werkt met een wireless bridge. Het enige wat je even in de gaten moet houden is dat er vaak 802.1x authenticatie (username/password ipv een shared key) wordt gebruikt voor wifi in bedrijven. Niet iedere wireless bridge kan dat.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik had ooit een linksys brug (of zoals zij het noemden: media connector) kon zowel met username/password als preshard key overweg. Maar ook zomaar overleden. Toen maar een USB dongel gaan gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom vraagt er hier niemand naar de exacte reden waarom die machine in de fabriek nú ineens op 't "internet" aangesloten moet gaan worden terwijl dat in het verleden schijnbaar nooit belangrijk is geweest?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 22:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dongilles ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Echter voldoet ook je openingspost niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zo is het belangrijk om zelf eerst wat onderzoek te doen, voordat je een topic opent. Ik kan nu echter niet zien dat je dit gedaan hebt, dus wil je dat toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

dank voor de reacties!
Het is opgelost met een wireless bridge.

De machine hoefde voorheen geen internetaansluiting, maar voor het extern uitlezen van foutmeldingen is dit incidenteel makkelijk.
Pagina: 1