Vraag

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik heb eindelijk (via een omweg) Android Auto aan de gang op m'n Renault Megane. Maar ik loop rond met 2 iPhones, dus dat is niet handig.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een niet al te dure Android Smartphone die Android Auto vloeiend kan draaien, met name Waze & Spotify zullen worden gebruikt.

Deze heb ik zelf gevonden :
pricewatch: Nokia 2.1 Blauw/Koper
pricewatch: Motorola Moto E5 Play Zwart

Niet te duur, maar kunnen ze ook vloeiend Android Auto draaien? En heeft Android One volledig Android Auto support? Want daar lees ik verschillende dingen over.

Nog wat dingen qua voorkeur :

Budget : < 150
Merkvoorkeur : Geen
Opslag / werkgeheugen : Zolang Android Auto soepel draait ben ik tevreden
Schermformaat : zo klein mogelijk

Iemand tips ? :D

[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 16-01-2019 11:55 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DennusB dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Verder is je openingspost al vrij compleet, maar ontbreken er nog wat harde specificaties. Zou je het volgende even willen toevoegen:
- Budget
- Merkvoorkeur
- Opslag / werkgeheugen
- Schermformaat
- etc.

En heeft Android One volledig Android Auto support? Want daar lees ik verschillende dingen over.
Android One is 'gewoon' Android, maar dan niet aangepast met skin en het zou dus gewoon moeten werken. Of ben je nu in de war met Android Go (Wat op de Nokia 2.1 draait?)

Echter heeft geen één NL toestel officiele ondersteuning voor Android Auto, aangezien het nog niet uitgerold is in Nederland.

• DennusB
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:54:...]

Android One is 'gewoon' Android, maar dan niet aangepast met skin en het zou dus gewoon moeten werken. Of ben je nu in de war met Android Go (Wat op de Nokia 2.1 draait?)

Echter heeft geen één NL toestel officiele ondersteuning voor Android Auto, aangezien het nog niet uitgerold is in Nederland.
Heb m'n post geupdate.

En nee, ik kwam dit soort dingen tegen : https://www.androidheadli...-android-one-devices.html

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Leg je telefoon permanent in de auto? Dan zou je een tweedehands kunnen overwegen (met Apple Car zou je dan ook een lichtelijk beschadigde iPhone kunnen kopen). Kun je het gelijk testen bij ophalen.
Belangrijkste is voldoende rekenkracht om Waze, Spotify en Android Auto simultaan vloeiend te draaien.

• DennusB
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:30:
Leg je telefoon permanent in de auto? Dan zou je een tweedehands kunnen overwegen (met Apple Car zou je dan ook een lichtelijk beschadigde iPhone kunnen kopen). Kun je het gelijk testen bij ophalen.
Belangrijkste is voldoende rekenkracht om Waze, Spotify en Android Auto simultaan vloeiend te draaien.
Helaas kan m'n auto dan net weer geen Car Play aan, dus moet een Android foon worden. En ja, ik laat hem inderdaad liggen denk ik! 2e hands is ook een goede optie, eens zoeken!