Verschillende Powerline adapters van verschillende merken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-10 12:46
Ons huis heeft op bepaalde plekken spijtig genoeg geen UTP aansluitingen in de muur
Echter loop ik tegen het volgende probleem aan, in België moet de telenet TV box eigenlijk rechstreeks van de telenet modem een ip adres krijgen (dit hoeft niet 100% maar je moet het zelf maar aan de praat krijgen, maar is de beste oplossing) Zelfs als ik het op de router zet is mijn andere probleem dat alles op het verkeerde netwerk zit niet opgelost

- van de modem ging er een kabel naar een powerline telenet AV 6400 naar de digicored (werk perfect, maar snelheid is om te huilen, 1mb/seconde max)

- nu door recente aankoop van een smart tv (zit ook wifi op, maar heb liever bekabeld) heb ik dus meerdere uitgangen nodig (op die AV6400 zit maar 1 uitgang)

Dus heb ik een pricewatch: Devolo dLAN 1200 Triple+ Starter Kit gekocht
Dit werkt goed, echter staat de TV/Blue ray nu natuurlijk op een ander netwerk dan de rest van het huis

Daarom dacht ik het volgende -> van mijn router naar devolo en telenet modem naar die av6400
Zal dit werken of is dit gewoon om problemen vragen ?

Extra UTP kabel leggen op die plaats is echt de andere kant van het huis, dan is er nog de kruipkelder die altijd onder water staat, de vloerverwarming en op die plek is het 1 kabel + dit is een buitenmuur dus je kan onmogelijk schuin boren en je zal zowieso (99% kans zeker) in de fundering zitten ipv in de kruipkelder uit te komen aangezien deze echt heel dik zijn.

Binnen 10 aantal jaar max zal er wel een nieuwe vloer komen en dan zal ik wel extra kabel bijsteken, maar vrouwlief kan ik echt niet overtuigen om momenteel de vloer op te breken :). En met kindjes van 1 en 3,5 is dit bijna onbegonnen werk, dus moet nog even wachten tot ze wat ouder zijn om nog een paar dingen te wijzigen

Momenteel is het zo
modem -> devolor -> digicord/tv/blue ray en haal zo een 120mbps wat meer dan voldoende is

Dus het zal er zo uit zien

modem -> av6400 -> digicorder
modem -> router -> devolo -> tv/blue ray/mediaspeler

Dus zou dit werken ? Momenteel kan ik dit moelijk testen omdat er geen stopcontacten rond de kast zitten ... 1ntje maar. Maar voor ik alles een betere plaats geef zou ik moeten weten als dit zou kunnen werken ?

[ Voor 3% gewijzigd door cricque op 17-01-2019 20:27 ]

pvoutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

cricque schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:14:
... heb ik dus meerdere uitgangen nodig (op die AV6400 zit maar 1 uitgang)...
Koop een switch

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Dat is geen oplossing, die av6400 geeft 1mb/s, kan je niet echt mee streamen rechstreeks naar de tv. Tevens is mijn probleem dat de tv op een ander netwerk zit als de rest van de toestellen niet opgelost. Ik heb momenteel daar die devolo voor gebruikt, en dat geeft vlot 10-11mb/s. Maar dan zit ik nog op een ander netwerk en dat wil ik dus vermijden. Dat die digicorder op die telenet rommel zit kan me niet boeien, maar de rest van mijn apparaten moeten daar dus niet ophangen

Die telenet wifi wordt thuis niet gebruikt tenzij als backup moest de andere router niet werken.
Dus das spijtig genoeg geen oplossing

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
cricque schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:14:
in België moet de telenet TV box eigenlijk rechstreeks van de telenet modem een ip adres krijgen (dit hoeft niet 100% maar je moet het zelf maar aan de praat krijgen, maar is de beste oplossing)
Powerline adapters zijn voor mij altijd een állerlaatste redmiddel, alleen als er écht niks anders meer mogelijk is.

Ik zou het toch aan de praat proberen te krijgen achter een switch o.i.d. misschien niet het makkelijkst maar het scheelt je denk ik uiteindelijk aardig wat ergernissen

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Imnoa schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:19:
[...]
Powerline adapters zijn voor mij altijd een állerlaatste redmiddel, alleen als er écht niks anders meer mogelijk is.

Ik zou het toch aan de praat proberen te krijgen achter een switch o.i.d. misschien niet het makkelijkst maar het scheelt je denk ik uiteindelijk aardig wat ergernissen
Dan zit ik in een ander netwerk en das is dus geen optie. Ik wil niks met die telenet rommel te maken hebben. Tevens moet ik dan X openzetten op mijn router zodat hij toch het netwerk van telenet gebruikt voor een ip te krijgen, dat kan wel, maar dan zitten al mijn andere apparaten nog altijd op dat telenet netwerk en dat is juist het probleem. Die digicorder kan mij niet schelen als dat op dat telenet netwerk hangt. Maar al de rest wil ik achter mijn eigen router/firewall

Trouwens 3/4de van installaties van telenet in België lopen via een powerline omdat het oude huizen zijn of er geen kabel kon getrokken worden Telenet gaat zelfs nooit een kruipkelder in bij installatie, doen ze al jaren niet meer. Alleen in het begin hebben ze dat nog even gedaan (zoals bij mijn ouders).

pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Volgens mij (maar zeker weet ik dit niet) kunnen er niet meerdere powerline netwerken op 1elektranet. Ligt er wel een antennekabel? Dan zou je kunnen overwegen om er een Moka-adapter naast te gebruiken.
pricewatch: Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks
De voorganger hiervan heb ik zelf in gebruik, en die werkt bijzonder stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Killing Time schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:25:
Volgens mij (maar zeker weet ik dit niet) kunnen er niet meerdere powerline netwerken op 1elektranet. Ligt er wel een antennekabel? Dan zou je kunnen overwegen om er een Moka-adapter naast te gebruiken.
pricewatch: Hirschmann Gigabit internet over coaxadapter - 2 stuks
De voorganger hiervan heb ik zelf in gebruik, en die werkt bijzonder stabiel.
Dat kende ik niet, ja dat is in gebruik voor de tv maar die zijn wel aanwezig.omdat die telenetbox nog altijd die coaxkabel nodig heeft. Dit is echt wel te overwegen waard en op die manier heb ik geen 2 power lines nodig. En ziet er mij nog een betere oplossing uit als een powerline eigenlijk. Maar die powerline zal nog altijd moeten blijven aangezien ik op 2 netwerken wil zitten, maar dit zou zeker kunnen werken en is denk ik wel een alternatief. Het enige minpuntje is USB voeding, daar moet je echt een goeie usb stekker voor hebben. heb hier nog wel een leger aan samsung plugs liggen. Maar ik vermijd het gebruik van die dingen liever, zeker voor constant gebruik

[ Voor 11% gewijzigd door cricque op 16-01-2019 15:57 ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Hebben de modem en de tv geen USB-poorten die je hiervoor kan gebruiken?
Anders bied Hirschmann zelf ook usb-voedingen aan. Zij staan echt bekend als een A-merk, dus daarbij weet je vrij zeker dat er geen gekke dingen mee gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Tv heeft usb poorten

Maar ik heb het hier net getest. Had hier nog een zeer lange utp kabel liggen en effe kabel van router naar punt getrokken waar deze zou komen.

Dus dit werkt

Heb even laptop aan beide gehangen en snelheid getest. En dit is hetzelfde als het was voordien. 100-140mbps op die devolo, 30mbps op die telenet adapter.
Dan heb ik op de TV even wat van Amazon Prime UHD afegspeeld terwijl ik op die telenet adapter nog aan het downloaden was, snelheid zakte naar 10mbps.

Nu in de praktijk zullen wij nooit de 2 tegelijkertijd gebruiken en daarmee is het dus bewezen dat het kan, maar je zal wel snelheidsverlies hebben.

Echter zal ik in de toekomst toch eens kijken om ethernet over coax

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeker in een situatie als dit doen. 2x PLC over zelfde stroomnet kan technisch prima, maar met ernstige performance-impact. Die minimaliseer je overigens door te zorgen dat beide sets gebruik maken van dezelfde, nieuwe standaarden met hogere data rate. Het gaat - net als bij WiFi - om airtime: omdat apparaten op elkaar wachten ipv tegelijk te zenden bepaalt hoe lang een apparaat doet over z'n communicatie wat er overblijft voor andere apparaten.

Als je dus die 1Mbps dingen vervangt door een tweede Devolo dLAN1200+ set, gaat de verbinding stukken sneller worden - maar dat kost bakken met geld.

Neen, dan is MoCA zoals dat setje van Hirschmann een veel betere optie. Je kunt er totaal niets op instellen, ook geen encryptie - maar dat maakt het tegelijk ook idiot-proof. Gewoon aansluiten en gelijk >900Mbps netto throughput halen. Alleen bedraad Ethernet is sneller of stabieler.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:29
die homeplug zijn de standaard homeplugAV norm, dus je kan die erbijkoppelen

je wil dat technisch gezien niet want de nieuwe Devolo AV1200's kunnen bv ook aarding+neuter erbijnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Imnoa schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:19:
[...]
Ik heb het in twee huizen zonder problemen werkend gehad. Aan de situatie in het eerste huis is door verhuizing een einde gekomen en recentelijk heb ik een UTP-kabel door de kruipruimte gelegd om die powerline adapter voor een andere verbinding (tweede TV op de slaapkamer) te gaan gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
dion_b schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:32:
Zeker in een situatie als dit doen. 2x PLC over zelfde stroomnet kan technisch prima, maar met ernstige performance-impact. Die minimaliseer je overigens door te zorgen dat beide sets gebruik maken van dezelfde, nieuwe standaarden met hogere data rate. Het gaat - net als bij WiFi - om airtime: omdat apparaten op elkaar wachten ipv tegelijk te zenden bepaalt hoe lang een apparaat doet over z'n communicatie wat er overblijft voor andere apparaten.

Als je dus die 1Mbps dingen vervangt door een tweede Devolo dLAN1200+ set, gaat de verbinding stukken sneller worden - maar dat kost bakken met geld.

Neen, dan is MoCA zoals dat setje van Hirschmann een veel betere optie. Je kunt er totaal niets op instellen, ook geen encryptie - maar dat maakt het tegelijk ook idiot-proof. Gewoon aansluiten en gelijk >900Mbps netto throughput halen. Alleen bedraad Ethernet is sneller of stabieler.
Ja dat had ik ook al gedacht om een 2de devolo setje te kopen, maar dan is die hirschman oplossing bijna even duur. Devolo pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL) kost 114 euro goedkoopste volgens pricewatch dan is die hirschman set eigenlijk beter en zal ik wel op overschakelen.

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:10
Bij Telenet kan je gratis een access point of powerline set huren.
Ik heb zelf een Devolo powerline set die mijn ethernet naar de andere kant van m'n appartement brengt, en daar dan het access point van Telenet. Instellen dat dit 1 netwerk moet zijn en je gsm kiest dan het sterkste signaal. Verder heb ik dan aan mijn router en aan mijn access point 4 poorten om toestellen in te pluggen.
Misschien is iets dergelijks bij jou ook een oplossing.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
Malantur schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:34:
Bij Telenet kan je gratis een access point of powerline set huren.
Ik heb zelf een Devolo powerline set die mijn ethernet naar de andere kant van m'n appartement brengt, en daar dan het access point van Telenet. Instellen dat dit 1 netwerk moet zijn en je gsm kiest dan het sterkste signaal. Verder heb ik dan aan mijn router en aan mijn access point 4 poorten om toestellen in te pluggen.
Misschien is iets dergelijks bij jou ook een oplossing.
Nee dat is geen oplossing, mijn eigen router/firewall staat in de garage/berging en ik wil alles achter mijn eigen netwerk en wil niks te maken hebben met die rommel van telenet..

Anyway het werkt met beide sets en op langere termijn als die AV6400 van telenet de geest geeft zal ik die coax oplossing wel gebruiken. En binnen X aantal jaar ga ik er toch een nieuwe vloer ingooien dan leg ik een kabel onder de plint naar een plaats waar ik wel in de kruipkelder zal uitkomen of gewoon rechstreeks kan aansluiten op ethernet

pvoutput

Pagina: 1