Nieuwe regele bovenaan in cmd.exe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-05 22:12
Op het werk maak ik zo nu en dan gebruik van de commandolijn van windows, gewoon de cmd.exe. Wat me de laatste tijd steeds meer irriteert is dat nieuwe regels altijd onderaan verschijnen. Dit is natuurlijk de standaard, maar ik zou dat graag andersom hebben/proberen en vroeg me af of dat mogelijk is.

Uiteraard dit geprobeerd te vinden op Google, maar daar nog geen antwoord gevonden. Mijn zoektermen waren iets van: cmd.exe reverse line order, swap new lines cmd. exe, etc. Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat ik de verkeerde termen gebruik. Daarnaast twee collega's gevraagd die meer ervaring hebben met dit soort zaken, maar ook zij moesten me een antwoord verschuldigd blijven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

cls

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
@Brahiewahiewa Goed idee, maar dan gooi ik ook de "resultaten" (bijvoorbeeld dir of andere output) weg en deze wil ik wel zichtbaar houden. Zodoende dus echt de boel omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Hoe zie je dat voor je ?
Dat output van commando's dus ook andersom op scherm komen ?

Denk niet dat dit mogelijk is, want dan moeten al die commando's/programma's het ook supporten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 19:20
Pipe je output naar een bestand of VAR, zou het ook in powershell draaien ipv cmd. Heb je iets meer opties

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MRIdev schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:35:
@Brahiewahiewa Goed idee, maar dan gooi ik ook de "resultaten" (bijvoorbeeld dir of andere output) weg en deze wil ik wel zichtbaar houden. Zodoende dus echt de boel omdraaien.
Zet in de properties het aantal regels op 9999 dan kun je omhoog scrollen naar voorgaande resultaten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In een specifiek commandline programma? Dan zou ik zoeken naar een alternatief voor dat programma. Of wil je dat alles dus ook bijv. de output van dir 'ondersteboven' output geeft? Lijkt me hele rare situaties opleveren als de volgorde uitmaakt:
12
---- + 
10
2
calculate 10+2

of
een tekst die is omgedraaid. 
Dit is een kort verhaal over
type tekst.txt

Maar goed. Je zou waarschijnlijk inderdaad wel een script kunnen maken dat alle output oppakt en omdraait. Waarbij powershell inderdaad wel de juiste weg is tegenwoordig, cmd veroudert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 10:37

Soggney

Zeekomkommer

Zonder een wrapper die visueel meer opties geeft, zal dit niet lukken.
De suggesties die ik hier zie zijn enkel workarounds om het effect te emuleren.

Dus ofwel opgeven, zelf maken of uitbesteden.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nee, hij wil

command 3 - output
command 2 - output
command 1 - output.

Dus hij trapt eerst commando 1 af, en de nieuwe commando moet de output erboven genereren. Nieuwe commando's moeten dus altijd bovenaan verschijnen (of ik begrijp de post niet :+).

Afaik is dat niet mogelijk met command prompt.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 16-01-2019 10:43 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 15:26

eagle00789

Est. November 2005

Dit is inderdaad in zijn geheel niet mogelijk met de Command Prompt (en zelfs niet met powershell).
Zelfs Linux ondersteunt dit soort omgekeerde output helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Uit nieuwsgierigheid: wat zou dan een concrete use case zijn? Als het pak-em-beet is om wijzigingen in logs in de gaten te houden, dan lijkt het me handiger om daar een concreet tool voor te zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 16-01-2019 10:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-05 19:20
Waarom niet gewoon 3 vensters open, als je toch op deze manier naar je output wilt kijken ..

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
Als ik jullie reacties zo lees denk ik dat voor het geval waar ik dit het liefst zou hebben een onmogelijke taak wordt. Het gaat om een programmeer/simulatie omgeving geleverd door een fabrikant. Deze omgeving gebruikt cmd voor het invoeren van commando's en de output. Daarnaast Visual studio voor het programmeren. Van dat laatste moet je niet teveel voorstellen, want het is meer aanpassen van waardes en wat kleine dingen in een .cpp bestand. De compilatie wordt vervolgens gestart met een commando in cmd. Resultaten van die compilatie worden ook daarin weergegeven.

Als de compilatie slaagt kun de simulatieomgeving opgestart worden door middel van een ander commando.

Ik heb de omgeving niet ontworpen ;)

@DDX Inderdaad!

@F_J_K Je omschrijving van de output van [i][dir/i] is inderdaad wat ik bedoel. User case zie boven.

@Punkbuster Omdat ik dus vast zit aan die omgeving
Pagina: 1