Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• retchet4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Beste,

Ik zit met het idee om een beamer te kopen en deze boven mijn bed te laten projecteren.
Er staat heel wat uitleg over beamers op het internet en denk dat ik een short throw beamer moet hebben.
Mijn plafond is niet zo heel hoog (denk 2m30 ofzo) en gok dat ik deze op 1m20 ga hangen.
Ik besef dat ik dus goed ga moeten opletten dat de beamer die ik koop dit ook aankan.
Echter lees ik weinig over beamers die gebruikt worden voor een verticale opstelling om op plafond op de grond te projecteren. Men zegt wel dat men de meeste horizontaal moet zetten om de ventilator zo weinig mogelijk te belasten...
Weet iemand hier meer over, of heeft iemand tips?
Heb een budget van 400 euro.

Dank op voorhand.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
Ik denk alleen dat een short throw beamer niet in een budget van 400 euro past. (Ik heb ze in iedergeval nog niet zo goedkoop gezien)

Dan kom je dus op een wat normalere beamer uit, alleen is dan de vraag of je op een projectie afstand van 1 meter en 10 cm een groot genoeg beeld kan krijgen waar je zelf tevreden mee bent. :-)

Verticaal ophangen zal op zich geen probleem zijn.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:49
vraag me erg af waar de beamer is t.o.v. bed en kijkvlak (dat je niet tegen beamer aan kijkt)

je zou met een horizontale beamer en spiegel kunnen werken, kan je een stuk groter beeld krijgen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• retchet4
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07-2024
Cyriel85 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:52:
vraag me erg af waar de beamer is t.o.v. bed en kijkvlak (dat je niet tegen beamer aan kijkt)

je zou met een horizontale beamer en spiegel kunnen werken, kan je een stuk groter beeld krijgen.
Euhm ja het kan zijn dat ik de beamer een klein beetje ga zien hangen maar denk niet dat dat me fel gaat storen. als ik achter me kijk terwijl ik lig zie ik de muur niet zozeer.