HTC Vive aanschaf vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuflee
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-06 15:51
Beste Tweakers,

Ik zou graag de VR Wereld betreden en na het lezen van flink wat reviews kom ik uit op de HTC-Vive Pro, aan de ene kant vanwege meer pixels en aan de andere kant de AR mogelijkheden door de tweede camera.

Voor zover ik overall kan lezen is alleen de bril aangepakt, het basis station, de controllers en de sensoren er omheen zijn gelijk aan de oorspronkelijke HTC-Vive.

De HTC-Vive pro kost in een complete pakket vorm momenteel 1399 euro (https://www.alternate.nl/...BXNO7hUBy7BhoCCgMQAvD_BwE).

Het volledige packet van de voorganger kost "slechts" 599 (https://unboundvr.nl/htc-...QOt1Hf-OLVuxoCzykQAvD_BwE).

Alleen de HTC Vive pro bril kost 799 (https://www.coolblue.nl/p...Rxup5uIZozHxoCfAcQAvD_BwE).

Stel dat ik nou het HTC packet koop van 599 en dan alleen de pro bril erbij van 799, kom ik op 1398 euro, goedkoper dan het HTC-Vive pro packet van 1399 euro en dan heb ik 2 brillen in plaats van een?

Ik zit al een tijd te zoeken wat ik dan zou missen, maar lees toch overal dat alleen die bril is aangepast en dat de nieuwe bril gewoon werkt met de oude set sensoren en controllers (bij de nieuwe hebben ze alleen een ander kleurtje gekregen).

Ik snap er dus niks van en zoek naar een verklaring. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cuflee
Ik ben er uit, de Vive-Pro lighthouses zijn wel iets veranderd, ze kunnen er nog 2 extra bij schakelen om een grotere ruimte te herkennen. Leuk voor arcade hallen maar niet echt voor consumenten. Je bent inderdaad beter uit om de normale HTC-Vive als pakket te kopen en dan eventueel alleen de Pro bril als upgrade. Ben je en goedkoper uit en heb je 2 headsets. Extra voordeel is dat de normale sensoren en lighthouses wel compatible zijn met de pro, maar omgekeerd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 09:43
@cuflee Als je toch zoveel geld uit ga geven kan je misschien ook even kijken naar de pimax 5k+. Er zijn nog wat minieme issues maar het scherm is zoveel beter dat het het geld in mijn ogen waard is.
Laatst was de vive pro ook maar 500 euro op coolblue, ik weet niet of dat tijdelijk was of dat dat ooit nog terug komt.

Hiernaast zou ik in mijn woonkamer graag 3 of 4 sensoren willen hangen i.v.m. reflecties van mijn tafel en ruit. Een 3e lighthouse zou in veel gevallen dan kunnen werken als correctiefactor welke driften zal verminderen.
Als je geen reflecties heb werken 2 lighthouses al tot op de mm accuraat :).

Veel plezier met je set en vergeet niet te kijken naar aanbiedingen op steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cuflee
Tnx @rodebest, ik kende de pimax 5K nog niet, twijfel ook of mijn PC dat beest wel aan zou kunnen sturen.Ik ben inmiddels erg tevreden met de Vive, had niet verwacht zo onder de indruk te zijn van VR. Ik lees al wel dat de lensen best wel slecht zijn, er zijn zelfs al mensen die de lensen van de Gear VR over zetten en daar enorm in kwaliteit op vooruit gaan, maar ik heb er eigenlijk geen last van zolang ik de bril eerst maar goed afstel.

Ik kan mijn kamer helemaal donker maken, de tracking is dan ook echt bizar goed, met Beat Saber heb je echt het gevoel jedi-zwaarden vast te hebben. Ook de vibratie in de controllers geeft echt een extra dimensie aan de spelervaring, bijvoorbeeld bij het boogschieten dat het echt voelt alsof je de boog aanspant.

Ik had het eigenlijk gekocht om zelf ook met Unity content te gaan maken maar ben daar nog niet aan toegekomen. Zolang ik nog niet zover ben dat ik klaar ben met VR en door wil met AR ga ik de pro versie ook nog niet aanschaffen als upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kun je misschien nog beter de gewone tweedehands kopen, en dan de pro nieuw, ben je nog goedkoper uit.

Cunning linguist.