Fanless i3U i5U naar 1,1Ghz ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavvv
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-02-2023
Dag,

In theorie, is een i3U of i5U laptop met verlaagde cloksnelheid en metal plank voor cooling zoals een fanless laptop core M/Y ?
In praktijk zijn er zonder risico underclock aanpassing naar 1,1 GHz zoals core M ?

Het zou nuttig zijn voor iedereen. Voor mij ik zou media kijken en muziek instrumenten opnemen in stilte. Daarna met volkracht, krachtige compiler en DAW draaien.

Ik heb eerst hier bezoeken, nog niet in overclocking subforum geweest en Nederlands is niet mij eerst taal. Bedankt.
Xavier

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavvv
Blijkbaar iets bijzonders alhoewell fanless CPU duurder zijn. Voor de goedkoopste versie denk aan FHD IPS + RAM upgrade en we zijn in de 600€ buurt.

Blijkbaar een vermidering aan de clocksnelheid zelf bestaat niet. Men kan turbo af en tdp wijzingen indien mogelijk. Maar behalve xiaomi laptop geen "tdp unlocked" lijst gevonden.
https://www.notebookcheck...ty-XTU-Undervolting-Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Sorry, het is een beetje moeilijk om te begrijpen wat je wilt.

Je wilt je laptop "fanless" laten draaien zodat hij geen geluid maakt en je dan muziek kunt opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavvv
Ja en ook langer op batterij. Maar GPU is altijd heet met fanless core M. Autonomie is gehalveerd ook ter vergelijking met fanless celeron en Pentium. Jammer that we niet kunnen alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
Ben ik niet met je eens. Ik heb een Dell Latitude 5285, en in power saving of balanced staat de fan zelden aan. Gaat ook zeer lang mee op de batterij. Idem voor andere apparaten zoals de Surface Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik typ dit ook op een HP Elitebook 840 G3, en voor zover ik weet staat de fan uit; ik hoor echt niets namelijk. samen met een 6300U is het echt niet behelpen hoor, al is hij onder volle load uiteraard wel te horen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1