welke boeken moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik zou graag wiskunde b、 natuurkunde 、 scheikunde weer willen bestuderen middels opgaven sommen、 old school dus.
heeft iemand tips 、 welke boeken zou ik hiervoor moeten aanschaffen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je zelf al opgezocht?
En wat voor een niveau moet het zijn? Havo, vwo, hbo, wo?
En waarvoor precies? Misschien is een of andere curus wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Google naar een boekenlijst van een vwo of havo en je hebt zo een aantal boeken te vinden voor de vakken.
Kleine moeite en je vindt een hoop verschillende lijsten, vaak ook nog gerangschikt naar klas. Of heb je dit toevallig al gedaan en kwam je er alsnog niet uit?

Er zal weinig verschil zitten in de boeken die beschikbaar zijn in de bovenbouw. Ze moeten immers allemaal voldoen aan een examenprogramma.

[ Voor 34% gewijzigd door Panini op 15-01-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen idee wat momenteel je wiskundekennis is, maar als die redelijk is kan je kijken naar het "Basisboek Wiskunde". Dat is eigenlijk een samenvatting van alle VWO wiskunde in een boek van 1,5cm. Als je echter bij wijze van spreken vanaf basisschoolniveau aan de slag moet, is dit boek niet aan te raden. Je kan dan beter kijken naar de Getal & Ruimte reeks, daar heb ik het mee moeten doen op het VWO.
Welke wiskunde-B bedoel je trouwens? De afgelopen 15 jaar is er nogal gehusseld met de naamgeving en inhoud van de verschillende wiskundepaketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat is je huidige niveau van wiskunde?
Zonder boeken te kopen kun je ook al aan de gang met bijvoorbeeld Kahn Academy:
https://www.khanacademy.org/

Helaas is alleen de Engelstalige site vrij compleet, de Nederlandstalige is erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommyboyNL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:19:
Geen idee wat momenteel je wiskundekennis is, maar als die redelijk is kan je kijken naar het "Basisboek Wiskunde". Dat is eigenlijk een samenvatting van alle VWO wiskunde in een boek van 1,5cm. Als je echter bij wijze van spreken vanaf basisschoolniveau aan de slag moet, is dit boek niet aan te raden. Je kan dan beter kijken naar de Getal & Ruimte reeks, daar heb ik het mee moeten doen op het VWO.
Welke wiskunde-B bedoel je trouwens? De afgelopen 15 jaar is er nogal gehusseld met de naamgeving en inhoud van de verschillende wiskundepaketten.
precies. Ik weet even niet wat ik nodig heb. Graag doe ik alles op vwo niveau.
(alvast) bedankt voor alle advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier toch echt eigen inzet. Welke boeken heb je zelf al gevonden en waarom voldoen deze niet?

Gezien je weinige eigen inzet, gaat dit topic op slot. Je mag het opnieuw proberen in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.