Privacy: tool om random input te geven aan Google etc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Privacy is de laatste jaren een hot item en zeker big buisness geworden.

Nu ben ik geen ITer, maar mensen proberen de privacy te behouden door het te omzeilen (door bijvoorbeeld alternatieve browers, zoekmachines etc)
Maar wat nou als je het andersom zou doen en gewoon bijvoorbeeld google gebruikt en eens per week of per dag een app zou runnen of deze gewoon op de achtergrond zou laten meedraaien, die deze informatie totaal onbruikbaar maakt, door de app allerlei zoekopdrachten te laten uitvoeren. In willekeurige talen en onderwerpen. Jou google dossier is dan compleet waardeloos geworden.
En natuurlijk vinden ze hier wel weer wat op, maar ook daar kun je wel weer een tegenmiddel tegen vinden.

Dit is allemaal maar een gedachte en ik kan dit niet zelf uitvoeren, maar zou het zeker gebruiken als het op de markt zou komen.
Uiteraard moet het wel een betaalde dienst zijn, anders ben je weer het product ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36

Roozzz

Plus ultra

Zoiets als ad nauseam bedoel je?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Ja denk het wel. Wat ik er zo snel van begrijp is dat ze op elke geblocked link klikken of zo de adverteerders te frustreren?

Helaas nog niet voor firefox. Toch wel, het plaatje werd geblokkeerd ;-) Maar klinkt wel heel interessant.
Jammer dat het gratis is, vraag je je toch weer af wat het verdienmodel is.

[ Voor 45% gewijzigd door Zomaar iemand op 15-01-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:36

Roozzz

Plus ultra

Volgens mij niet echt een verdienmodel aanwezig, maar pluis gerust de code uit. Volledig open source.
Slechter dan andere adblockers zal het allicht niet zijn ;)

misschien dat ik hem ook maar weer installeer, ik ben hem vergeten na een reinstall. Jouw topic was een goede reminder.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Niet online
Hij werkt helaas niet samen met uBlock.

Deze heb ik zo ingericht dat een hoop websites er weer normaal uitziet, dus zonder advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ad nauseam zelf draait op ublock (origin) dus dat zal toch wel?
Roozzz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:45:
Volgens mij niet echt een verdienmodel aanwezig, maar pluis gerust de code uit. Volledig open source.
Slechter dan andere adblockers zal het allicht niet zijn ;)
Yup. Er zijn (gelukkig) ook programma's waar geen verdienmodel achter hoeft te zitten en waar het tool maken en hosten puur een hobby is. Of waar het verdienmodel de naamsbekendheid is. * Ik durf bijv. Firefox best te gebruiken. (Dat gezegd hebbende: het is bij gratis wel wat meer opletten, zeker als de software regulier onderhoud nodig heeft).

Voor wat betreft Google: beter alternatief lijkt me dan simpelweg geen Google gebruiken. Startpage.com bijvoorbeeld. Dan wel de ads laten zien vanwege https://support.startpage...ree-how-do-you-make-money, er moet linksom of rechtsom toch geld komen om de server te laten draaien ;)

* nee ik doel hier niet om het soort mensen dat van ons verwacht gratis te werken zodat je naam in hun netwerk bekend wordt :+

Ik pas de topictitel trouwens wat aan. 'Idee over privacy gevoelige informatie' is wet erg breed terwijl het hier specifiek gaat over Google etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ric00w
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-10 13:07
Volgens mij bedoel je zoiets als TrackMeNot:
Deze voert op basis van een aantal RSS-feeds (die je zelf kunt instellen) met enige regelmaat een random zoekopdracht uit op gewenste zoekmachines.

Dit is van dezelfde makerals AdNauseam, professor Helen Nissenbaum van de NYU.

[ Voor 1% gewijzigd door Ric00w op 16-01-2019 21:12 . Reden: toevoeging Universiteit ]

Pagina: 1