I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Staat de bass in de eventuele toonregeling verhoogd? Het lijkt wel dat je tegen de mogelijkheden/beperkingen v/d ingebouwde speakers/versterker aan zit qua weergave van lage tonen betreft.
Neen. Gekke is dat alles op standaard staat. Zelfs de equalizer op 0dB. Maar het helpt iets als ik het volume voor bijv. 500Hz en 20Hz in de - dB's zet maar het blijft wel. Alleen iets minder hard. Best wel irritant.
Lijkt mij sterk dat beide speakers opgeblazen zijn voor de bass.... TV zou begrensd moeten zijn en gebruikers nooit in staat stellen om ze op te blazen.
Ik ben geen expert noch kenner dus vandaar dat ik het hier vraag. Mss iets met een printplaat of dat iemand hier met veel kennis en ervaring en wellicht hetzelfde iets ook al heeft meegemaakt dit probleem weet ?
Lijkt mij sterk dat beide speakers opgeblazen zijn voor de bass.... TV zou begrensd moeten zijn en gebruikers nooit in staat stellen om ze op te blazen.
Ik ben geen expert noch kenner dus vandaar dat ik het hier vraag. Mss iets met een printplaat of dat iemand hier met veel kennis en ervaring en wellicht hetzelfde iets ook al heeft meegemaakt dit probleem weet ?
I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...
Niemand een idee? Anders vraag ik het eens na binnenkort bij Obbink. Nee moet er een nieuwe printplaat in. Kan me niet voorstellen dat beide speakers kapot zijn.
Het zou kunnen dat de versterker van de bass speakers ‘op’ is (rotte condensatoren). Hoewel dat voor een TV van amper 10 jaar best slecht zou zijn.
Maar het zou inderdaad ook in de speakers kunnen zitten. Maar voordat je speakers ‘opblaast’ moet er best wat gebeuren dus dat lijkt me niet voor de hand liggen.
Tenzij iemand het probleem herkent zal er toch een diagnose plaats moeten vinden van de verschillende componenten.
Maar het zou inderdaad ook in de speakers kunnen zitten. Maar voordat je speakers ‘opblaast’ moet er best wat gebeuren dus dat lijkt me niet voor de hand liggen.
Tenzij iemand het probleem herkent zal er toch een diagnose plaats moeten vinden van de verschillende componenten.
Dit kan aan een hoop factoren liggen. Misschien is het de versterker zoals aangegeven, maar ook de spreekspoelen kunnen beschadigd zijn wegens overbelasting. Wat ook kan zijn is dat de ophanging van de woofers is vergaan (foam vergaat eerder, rubber gaat langer mee). Misschien heeft de TV dicht bij een verwarming gestaan (oma's houden vaak van stoken) en heeft dat het process versneld.
Some infinities are bigger than others.
Dank jullie voor jullie ingevingen betreffende de eventuele oorzaken van het geknetter.
Alleen heeft deze TV nooit dichtbij een verwarming gestaan. Altijd in een hoek zonder verwarmingselement of kachel. Maar had het kunnen zijn.
Hoop dat het op te lossen valt zonder verder hoge kosten. Verder mooie TV.
Alleen heeft deze TV nooit dichtbij een verwarming gestaan. Altijd in een hoek zonder verwarmingselement of kachel. Maar had het kunnen zijn.
Hoop dat het op te lossen valt zonder verder hoge kosten. Verder mooie TV.
Pagina: 1