Prijzen WA verzekering.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-07 07:15
Na het invoeren van mijn huidige auto op zoek naar een voordelige autoverzekering. Nu had ik van te voren al even bij independer gekeken, en alle info ingevoerd alleen dan zonder dat mijn kenteken al bekend was (stond toen nog op Duits kenteken). Hierbij kwam ik uit op een verzekering van 34.51 WA met de juiste info van de auto (overgenomen van de Duitse auto papieren).

Echter, na door de hele import-molen te zijn geweest voerde ik mijn gloednieuwe kenteken opnieuw in bij independer en kwam er tot mijn verbazing geen goedkopere premie uit dan 41.97 per maand, WA. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:39
Independer is niet zo onafhankelijk als ze lijken. Heb je al eens een andere website geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

Yucon

*broem*

De BPM heeft de nieuwwaarde van je auto verhoogd.

edit: bij nader inzien kan dat niet, want die zit ook al in de selectie op merk/type op de site.

[ Voor 54% gewijzigd door Yucon op 15-01-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
Misschien afhankelijk van je postcode? Of volgens bepaalde mythes de kleur?

Wat je kunt doen om hem iets goedkoper te maken is hem afsluiten bij de goedkoopste, en na 1 maand oversluiten naar Promovendum voor 20% korting. Promovendum is volgens mij zeker niet de beste verzekering, maar je neemt toch alleen WA af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Goede tip wat betreft Promovendum, had daar eerder al eens naar gekeken maar nog niets mee gedaan.

Ik heb alle gegevens hetzelfde ingevoerd, behalve bij de een dus handmatig de auto ingevoerd en bij de ander gewoon het kenteken. Het verschil is dus niet echt makkelijk te verklaren. Ik heb independer dezelfde vraag gesteld maar die zijn morgenochtend pas weer bereikbaar, nog even afwachten dus of zij het kunnen verklaren. Anders ga ik gewoon proberen een verzekering zonder dat ik mn kenteken weet af te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:20:
Lastig te zeggen. Dingen die van invloed zijn op je verzekeringspremie;

Postcode
Leeftijd
Type auto
Schadevrije jaren
Zakelijk/privé
Aantal km's per jaar

Als je één van die dingen niet of niet juist had ingevuld voordien, en nu wel kan dat het prijsverschil verklaren.
En nog wel 25 andere zaken. Één van de kenmerken die tegenwoordig ook veel wordt gebruikt is het vlaggetje of het een import auto betreft of niet. Deze komt pas na voren als het kenteken bekend is en kan zeker het premie verschil verklaren.
Verona27 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:39:
Ik heb independer dezelfde vraag gesteld maar die zijn morgenochtend pas weer bereikbaar, nog even afwachten dus of zij het kunnen verklaren. Anders ga ik gewoon proberen een verzekering zonder dat ik mn kenteken weet af te sluiten..
Independer kan je dat niet vertellen, die hebben geen inzicht in de interne premie opbouw van de verschillende verzekeraars. Independer krijgt gewoon een totaal premie terug van de verzekeraar en ziet niet welke kenmerken voor het bepalen daarvan worden gebruikt.

Afsluiten zonder kenteken is niet mogelijk. De verzekeraar moet bij de RDW melden dat er een WA verzekering is afgesloten voor je auto en heeft daarvoor het kenteken nodig.

[ Voor 38% gewijzigd door ebis op 16-01-2019 01:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:00
Prijsaanpassing per 1 januari misschien ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:38
400-500 euro pj is toch een vrij normale premie??

[ Voor 3% gewijzigd door boyette op 16-01-2019 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:38
idd..
maar de import status heeft hier geen invloed op
dat zou wat zijn als je er op moet gaan letten of een auto geimporteerd is ja of nee.

het speelt wel een rol natuurlijk wat voor auto het is
veiligheidsklasse en vermogen
en of veel schades worden gereden met dergelijke auto's
etc..

maar niet waar de eerste tenaamstelling heeft plaats gevonden

het enige wat nog kan zijn is dat met een eventueel nieuw kenteken het bouwjaar op 2018/19 komt te staan
dat moet je dan handmatig aanpassen
maar dit moet al gecorrigeerd worden door het juiste type auto te selecteren

[ Voor 23% gewijzigd door boyette op 16-01-2019 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Omdat de prijzenoorlog tussen verzekeraars is afgelopen, betaal je bij de prijsvechters ineens veel meer voor een autoverzekering. De prijs is in de afgelopen maand het hardst gestegen. Een verzekering waarvoor je drie maanden terug nog 150 euro per jaar betaalde, is nu over de 200 euro per jaar, terwijl je gewoon in BM trede stijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 16-01-2019 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu is tot mijn verrassing mijn verzekeringspremie nog gewoon gedaald (wel met trede hoger), maar het zou gewoon prijsverhoging kunnen zijn. En die is fors ja, maar ze maken zo ongeveer allemaal verlies op hun WA verzekeringen, en er hoeft maar één met marge de goedkoopste te zijn geweest die nu toch redelijk omhoog is gegaan.

Simpele vraag is dan dus: Wat komt er nu uit als je hetzelfde invult als wat je eerst had gedaan zonder kenteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De afgelopen paar jaar stegen de kosten van autoverzekeringen. Dit komt omdat er enerzijds meer schades vergoed worden (mensen die appen terwijl ze rijden etc.). Een andere reden is dat Nederlandse verzekeraars eigenlijk te weinig reserves aanhouden om al die verzekerde auto's te dekken. Dit zorgt ervoor dat je premie gelijk blijft ondanks meer schadevrije jaren.

Overigens, ga je de verzekering per maand betalen of per jaar? Bij autoverzekeringen wil per jaar vaak nog wel interessant zijn omdat je dan nog extra korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 16:37
Pyramiden schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:34:

Wat je kunt doen om hem iets goedkoper te maken is hem afsluiten bij de goedkoopste, en na 1 maand oversluiten naar Promovendum voor 20% korting. Promovendum is volgens mij zeker niet de beste verzekering, maar je neemt toch alleen WA af.
Hier wel even mee opletten de meeste verzekeraars ( niet allemaal ) hanteren nog wel de regel dat je pas kan opzeggen nadat je één jaarcontract hebt uitgediend. En na het eerste jaar zijn de verzekeringen dan dagelijks opzegbaar met een maand opzegtermijn.

Er zomaar vanuit gaan dat je een verzekering iedere dag kan beëindigen gaat nog niet bij alle maatschappijen op ;)

@op het kan inderdaad zijn dat de premie op basis van kenteken duurder is dan zelf ingevulde gegevens. Kan te maken hebben dat de auto net wat zwaarder is of toch een iets ander type dan je hebt ingegeven en de verzekeraar daar afwijkende premies voor hanteert. Precies is het lastig te zeggen omdat de achterliggende berekeningen niet bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
@Anoniem: 385609 , shit daar had ik nog niet aan gedacht. Tijdens het bellen voor het laten verzekeren van mijn eendagskenteken vertelde de dame van Independer mij dat het dagelijks opzegbaar is. Dus daar moet ik even goed naar kijken, zit nu bij Roxo (is van independer zelf) maar wilde dus in ieder geval wel naar een goedkopere want betaal nu 63 euro per maand.

De alomvattende conclusie is dus gewoon dat de premieberekening een raadsel is waar dit precies allemaal op wordt gebaseerd en dat het is wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Pyramiden schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:34:

Dit ga ik ook eens goed bekijken... Ik ben 21 en zit dus vast aan een premie van 97 euro per maand.

Het kan trouwens nog altijd erger. Ik heb in mijn eerste jaar autorijden een kleine parkeerschade gehad bij het achteruit rijden. Vervolgens steeg mijn premie van 94 per maand naar 210 (!!!) per maand. Een maand later de schadekosten betaald, welke 1067 euro waren, waarna de premie terug ging naar 97 euro en ik mijn eerste schadevrije jaar kreeg. In dat eerste jaar heb ik trouwens wel ruim 25.000 kilometer gereden.

En ja, ik had inderdaad een goedkopere auto mogen uitzoeken om te raken :+
De schade was minimaal.

EDIT:
Hmmm... Als ik aangeef dat ik 21 ben en 22 word in juni vinden ze mij te jong. Als ik kijk wat er gebeurt als ik aangeef dat ik deze maand 22 ben geworden gaan ze wel akkoord.

Dan maar even wachten :P

[ Voor 9% gewijzigd door DistantFury op 16-01-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
ItsTheDEMON1997 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Dit ga ik ook eens goed bekijken... Ik ben 21 en zit dus vast aan een premie van 97 euro per maand.

Het kan trouwens nog altijd erger. Ik heb in mijn eerste jaar autorijden een kleine parkeerschade gehad bij het achteruit rijden. Vervolgens steeg mijn premie van 94 per maand naar 210 (!!!) per maand. Een maand later de schadekosten betaald, welke 1067 euro waren, waarna de premie terug ging naar 97 euro en ik mijn eerste schadevrije jaar kreeg. In dat eerste jaar heb ik trouwens wel ruim 25.000 kilometer gereden.

De schade was minimaal.
Ik zou het zeker overwegen. Ik ben ongeveer even oud en betaal nu iets minder dan 50 euro per maand.
Een paar keer mazzel gehad met het oversluiten van verzekeringen. Ik was eerst verzekerd bij Centraal Beheer, maar ging naar een land welke ze niet dekten, dus sloot over naar de SNS Bank voor 2 maanden om daarna terug te gaan naar Centraal Beheer. Hierna hoorde ik van die actie van Promovendum.

Toen ik wegging bij de SNS bank hebben zij een schade vrij jaar aangeslagen in Roydata terwijl ik er maar 3 maanden verzekerd ben geweest. De 2 maanden daarna bij Centraal beheer hebben me ook een extra schadevrij jaar opgeleverd toen de prijs bij Promovendum al bepaald was. En dan val ik vanwege mijn leeftijd en het absoluut onverantwoorde slagvolume van mijn auto van 2 liter ook nog in zo'n risicogroep dat 80% van de verzekeraars niet eens hun handen aan mij durven branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 23:21
Yucon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:26:
De BPM heeft de nieuwwaarde van je auto verhoogd.

edit: bij nader inzien kan dat niet, want die zit ook al in de selectie op merk/type op de site.
Nieuwwaarde van de auto is bovendien toch sowieso irrelevant bij een WA verzekering?

Mijn verzekering (206SW, 1.6, 1150 kg, alleen WA, 11 schadevrije jaren) is ondanks weer een schadevrij jaar nu wel gestegen. Volgens verzekeraar omdat er teveel geclaimd wordt en alle kosten dus omhoog gaan. Gaat echter om nog geen 10 euro op jaarbasis, dus ik laat het maar zo. Betaal nu 17 euro per maand.

[ Voor 30% gewijzigd door Valorian op 16-01-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 09-07 21:26
Valorian schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:09:
[...]

Nieuwwaarde van de auto is bovendien toch sowieso irrelevant bij een WA verzekering?

Mijn verzekering (206SW, 1.6, 1150 kg, alleen WA, 11 schadevrije jaren) is ondanks weer een schadevrij jaar nu wel gestegen. Volgens verzekeraar omdat er teveel geclaimd wordt en alle kosten dus omhoog gaan. Gaat echter om nog geen 10 euro op jaarbasis, dus ik laat het maar zo. Betaal nu 17 euro per maand.
de nieuwwaarde van de auto die je geraakt hebt is wel relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:48
Probeer anders eens bij de Nederlanden van nu. Heb zelf wat verzekeringen daar lopen en vergelijk zo nu en dan, ik kan zelden of nooit iets goedkopers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
ItsTheDEMON1997 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:46:
[...]

De schade was minimaal.
Dat is balen ja. Overigens gaat schade al snel naar die duizend euro hoor, ook als je een oudere auto raakt. Verzekeraars gaan uit van nieuwe onderdelen, spuitwerk, etc. en dan gaat het heel snel. Zelf eens met een verhuisbus een randje van een auto meegepakt. Minimale schade (alleen krassen op bumper/zijscherm) maar toch een kleine 900 euro. De eigenaar woont om de hoek en rijdt nog altijd met dezelfde krassen rond, dus die heeft er waarschijnlijk iets anders leuks mee gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
GH45T schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:14:
Probeer anders eens bij de Nederlanden van nu. Heb zelf wat verzekeringen daar lopen en vergelijk zo nu en dan, ik kan zelden of nooit iets goedkopers vinden.
Net even gekeken maar zou daar 136 EU per maand betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectronLion
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-02-2022
Ik kom daar ook ruim 2x duurder uit dan waar ik nu zit (Promovendum).
Zoals al eerder gezegd: premies zijn (hard) omhoog gegaan, zeker voor jonge bestuurders.

Ik ben overigens erg tevreden met Promovendum. Univé vind ik ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
borft schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:13:
[...]

de nieuwwaarde van de auto die je geraakt hebt is wel relevant ;)
Nope. Ook die nieuwwaarde is niet relevant voor de premie van je WA verzekering, en ook niet voor de verhoging ervan na schade. Schade = schade, of je nu tegen een ferrari of een 10 jaar oude daihatsu cuore rijdt. Zolng je de achade door verzekeraar laat betalen is de invloed ervan op je premie gelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 09-07 21:26
Valorian schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Nope. Ook die nieuwwaarde is niet relevant voor de premie van je WA verzekering, en ook niet voor de verhoging ervan na schade. Schade = schade, of je nu tegen een ferrari of een 10 jaar oude daihatsu cuore rijdt. Zolng je de achade door verzekeraar laat betalen is de invloed ervan op je premie gelijk. :)
Opzich heb je gelijk, echter, als de schade laag is (andere auto is goedkoop), kan je overwegen hem zelf te betalen, en dan gaat je no-claim niet omlaag. In dat scenario is de hoogte van de schade dus wel relevant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verona27 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Net even gekeken maar zou daar 136 EU per maand betalen 8)7
Had ik ook voor, 1400€ jaarlijkse verzekering op mijn 21 jaar :D Enkel BA (Burgelijke aansprakelijkheid)

Was blijkbaar normaal tarief, vergeleken bij meerdere kantoren. (Wel 15 jaar geleden). Het was voor een 130pk Bora TDI :D auch ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
azz_kikr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Had ik ook voor, 1400€ jaarlijkse verzekering op mijn 21 jaar :D Enkel BA (Burgelijke aansprakelijkheid)

Was blijkbaar normaal tarief, vergeleken bij meerdere kantoren. (Wel 15 jaar geleden). Het was voor een 130pk Bora TDI :D auch ^^
Tjsa ik ben geen 21 meer en bovendien zou ik bij andere verzekeraars toch minimaal 80-90 euro minder betalen, niet echt concurrerend dus. Zou voor dat bedrag elders zelfs all risk kunnen verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:05
jantje 2 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Hier wel even mee opletten de meeste verzekeraars ( niet allemaal ) hanteren nog wel de regel dat je pas kan opzeggen nadat je één jaarcontract hebt uitgediend. En na het eerste jaar zijn de verzekeringen dan dagelijks opzegbaar met een maand opzegtermijn.

Er zomaar vanuit gaan dat je een verzekering iedere dag kan beëindigen gaat nog niet bij alle maatschappijen op ;)

@op het kan inderdaad zijn dat de premie op basis van kenteken duurder is dan zelf ingevulde gegevens. Kan te maken hebben dat de auto net wat zwaarder is of toch een iets ander type dan je hebt ingegeven en de verzekeraar daar afwijkende premies voor hanteert. Precies is het lastig te zeggen omdat de achterliggende berekeningen niet bekend zijn.
Ik ben nog nooit, maar dan ook nooit een autoverzekering tegengekomen die pas na een jaar opzegbaar is. Kweet niet waar jij je auto's verzekerd hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
MartijnAbel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 06:48:
[...]

Ik ben nog nooit, maar dan ook nooit een autoverzekering tegengekomen die pas na een jaar opzegbaar is. Kweet niet waar jij je auto's verzekerd hebt :p
Bij bijna elke maatschappij in Nederland ;) Vroeger was dat dus de regel, tegenwoordig met de opkomst van internetverzekeraars die vaak dagelijks opzegbaar zijn zie je dat veel verzekeraars dit voorbeeld volgen. Vroeger waren er zelfs contracten van 10 jaar :)

Ik gok dat jij de verzekering alleen bij internetverzekeraars onderbrengt en er daarom nog nooit van gehoord hebt. Geen zin om voorwaarden op te zoeken maar heb ff wat van independer en consumentenbond gehaald.

https://weblog.independer...ng-opzeggen-opzegtermijn/

ABN Amro Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Aegon Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Allianz Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
De Zeeuwse Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Interpolis Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn

Heb er zomaar een paar uitgepakt wat niet de kleinste verzekeraars zijn die dit systeem nog steeds hanteren ;)

https://www.consumentenbo.../autoverzekering-opzeggen

Opzegtermijnen autoverzekering

Het is tegenwoordig veel makkelijker om een autoverzekering op te zeggen dan een paar jaar geleden. Bij sommige autoverzekeraars hoef je geen 12 maanden te blijven en kun je het eerste jaar al dagelijks opzeggen. Bij andere kun je soms na een maand weg.

Verzekeraars sturen na 12 maanden doorgaans een nieuwe polis, waardoor het lijkt of je hieraan vast zit. Dit is niet zo. Stiekem een particuliere schade- of inkomensverzekering verlengen mag sinds januari 2010 niet meer. Verzekeraars moeten consumenten nu vooraf informeren als hun polis wordt verlengd. Na een verzekeringsjaar is de polis dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van maximaal een maand.

De regels gelden voor verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars (bijna allemaal). Kijk of jouw verzekeraar erbij staat als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jantje 2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Bij bijna elke maatschappij in Nederland ;) Vroeger was dat dus de regel, tegenwoordig met de opkomst van internetverzekeraars die vaak dagelijks opzegbaar zijn zie je dat veel verzekeraars dit voorbeeld volgen. Vroeger waren er zelfs contracten van 10 jaar :)

Ik gok dat jij de verzekering alleen bij internetverzekeraars onderbrengt en er daarom nog nooit van gehoord hebt. Geen zin om voorwaarden op te zoeken maar heb ff wat van independer en consumentenbond gehaald.

https://weblog.independer...ng-opzeggen-opzegtermijn/

ABN Amro Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Aegon Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Allianz Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
De Zeeuwse Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn
Interpolis Na 1 jaar: dagelijks opzegbaar met 1 maand opzegtermijn

Heb er zomaar een paar uitgepakt wat niet de kleinste verzekeraars zijn die dit systeem nog steeds hanteren ;)

https://www.consumentenbo.../autoverzekering-opzeggen

Opzegtermijnen autoverzekering

Het is tegenwoordig veel makkelijker om een autoverzekering op te zeggen dan een paar jaar geleden. Bij sommige autoverzekeraars hoef je geen 12 maanden te blijven en kun je het eerste jaar al dagelijks opzeggen. Bij andere kun je soms na een maand weg.

Verzekeraars sturen na 12 maanden doorgaans een nieuwe polis, waardoor het lijkt of je hieraan vast zit. Dit is niet zo. Stiekem een particuliere schade- of inkomensverzekering verlengen mag sinds januari 2010 niet meer. Verzekeraars moeten consumenten nu vooraf informeren als hun polis wordt verlengd. Na een verzekeringsjaar is de polis dagelijks opzegbaar met een opzegtermijn van maximaal een maand.

De regels gelden voor verzekeraars die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars (bijna allemaal). Kijk of jouw verzekeraar erbij staat als je twijfelt.
Er staat meer per dag opzegbaar tussen dan per jaar ;)
En ik heb alles netjes bij Univé zitten waar ik netjes binnengelopen ben en alles aangesloten heb.

Maar idd, ik wist niet dat er zoveel verzekeraars zijn die die regels nog hanteren, ik heb het nog nooit meegemaakt met een autoverzekering in ieder geval

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 17-01-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
MartijnAbel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:43:
[...]

Er staat meer per dag opzegbaar tussen dan per jaar ;)
En ik heb alles netjes bij Univé zitten waar ik netjes binnengelopen ben en alles aangesloten heb.

Maar idd, ik wist niet dat er zoveel verzekeraars zijn die die regels nog hanteren, ik heb het nog nooit meegemaakt met een autoverzekering in ieder geval
Als je dat overzichtje ik denk een jaar of 3 geleden had bekeken was het andersom geweest en hadden de meeste op een jaarcontract gestaan. Veel verzekeraars hebben dit de laatste jaren aangepast. Univé zelf niet zoveel ervaring mee dus ik weet niet of hun dit ook ooit gehad hebben.

Even gegoolged en ook Univé heeft dit vroeger gehanteerd ;)

Univé autoverzekering opzeggen

Wil je je autoverzekering van Univé opzeggen? De autoverzekering kun je na een jaar dagelijks stopzetten, met een opzegtermijn van een maand. Neem telefonisch contact op met Univé via 0592 - 349560, ga langs bij een Univé kantoor in de buurt of je adviseur, of zeg de verzekering online op via Mijn Univé.

Dit geldt trouwens niet alleen voor autoverzekeringen maar dit systeem werd ( wordt ) eigenlijk voor elke verzekering gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
jantje 2 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:58:
[...]

Als je dat overzichtje ik denk een jaar of 3 geleden had bekeken was het andersom geweest en hadden de meeste op een jaarcontract gestaan. Veel verzekeraars hebben dit de laatste jaren aangepast. Univé zelf niet zoveel ervaring mee dus ik weet niet of hun dit ook ooit gehad hebben.

Even gegoolged en ook Univé heeft dit vroeger gehanteerd ;)

Univé autoverzekering opzeggen

Wil je je autoverzekering van Univé opzeggen? De autoverzekering kun je na een jaar dagelijks stopzetten, met een opzegtermijn van een maand. Neem telefonisch contact op met Univé via 0592 - 349560, ga langs bij een Univé kantoor in de buurt of je adviseur, of zeg de verzekering online op via Mijn Univé.

Dit geldt trouwens niet alleen voor autoverzekeringen maar dit systeem werd ( wordt ) eigenlijk voor elke verzekering gehanteerd.
Ik snap je punt, maar het is een beetje een nutteloze discussie aangezien we in het hier en nu leven en niet 3 jaar geleden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
MartijnAbel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Ik snap je punt, maar het is een beetje een nutteloze discussie aangezien we in het hier en nu leven en niet 3 jaar geleden ;)
Is geen discussie, ik probeerde alleen duidelijk te maken dat dit geen vanzelfsprekendheid is en echt iets is van de laatste jaren, ook bij je huidige verzekeraar. Gewoon een stukje informatievoorziening om je algemene kennis te verbreden ;) :+

Meer als dit valt er niet over te zeggen, vind het overigens zelf een goede ontwikkeling dat verzekeringen steeds meer dagelijks opzegbaar zijn zodat je als klant meer flexibiliteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 15:07
MartijnAbel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Hen je wel in de gaten dat je eigen verzekering het ook doet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Marcel Br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:13:
[...]

Hoe bedoel je?

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnAbel op 17-01-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Marcel Br schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:13:
[...]

Dit was vroeger zo, nu doet Univé dat niet meer ;)
Pagina: 1