Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 17:05
Mijn vraag
.Ik heb nu al een jaar of 7 een Intel Core I7-3930K cpu 3,2 ghz-3,8 ghz processor.
Zit nu te kijken naar een nieuwe pc
Nu is mijn vraag waarmee kan ik deze processor vergelijken, met welke cpu's van nu amd of intel .zeg maar een Ryzen of i7 of i5 van intel.

Beste antwoord (via keeskloon op 15-01-2019 22:03)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:23
Er zijn tal van sites waar je CPU's kan vergelijken. Bijvoorbeeld deze:

https://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html#

Zoeken op cpu benchmark comparison levert nog veel meer op.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
Alles wat je nu koopt is sneller. Zowel Ryzen 5 2600 als i5-8400. Ryzen 7 en i7 zijn nog sneller.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30

DarkSide

theres no place like ::1

beetje rare vraag. Als je het mij vraagt.

I7 is een reeks. En wordt opgevolgd door nieuwe versies van de i7.
Dus jouw i7 moet je "vergelijken" met een nieuwe i7.

Maar de nieuwe zijn natuurlijk niet te vergelijken. Omdat ze veel sneller zijn.
Maar ze vallen dus in dezelfde "lijn"

De K staat voor overcklobaar. Dus will je dat. Moet je weer een K processor kopen.

Verder kan een nieuwe i5 sneller zijn dan jouw oude i7. Dus daar gaat de vergelijking mank.

Als laatste staat AMD er helemaal los van.
Om enige vergelijking mogelijk te maken. is de Ryzen serie ook ingedeeld in 3,5, en 7 om ze tegenover de i3,i5 en i7 te positiioneren.

Vraag is altijd. Wat mis je nu. En wat wil je straks. Daar een passende CPU bij zoeken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:23
Er zijn tal van sites waar je CPU's kan vergelijken. Bijvoorbeeld deze:

https://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html#

Zoeken op cpu benchmark comparison levert nog veel meer op.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-11 17:05
bedankt

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Websites als CPU-world, cpubenchmark en cpu-monkey moet je zeker niet gebruiken als vergelijking, omdat ze alleen synthetische benchmarks uitvoeren en geen echte applicaties. De grafieken komen dus niet overeen met de resultaten in real life.

That said, als je de CPU niet hebt overgeclocked, is de snelheid in games is 15-25% lager dan de Ryzen 1600 (YouTube: Intel Core i7-3930K vs AMD Ryzen 5 1600X (Gaming + x264 Recording)).

In deze tabel van gaming benchmarks zie je dat dat ongeveer overeen komt met de Ryzen 3 2200g. Voor algemene CPU taken zoals renderen ligt de performance dichter bij een Ryzen 1600 (YouTube: Ryzen 5 1600X (4.1GHz) OC vs i7-3930K (4.5GHz) OC | Which is Better ..., maar deze zijn beide overgeclocked).

Als je wilt upgraden zou ik een Ryzen 7 2700x aanraden. Je hebt dan 2 cores extra en krijgt ongeveer 35% extra performance
(https://www.techpowerup.c...AMD/Ryzen_7_2700X/20.html)
Pagina: 1