WordPress website zonder hosting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Beste Tweakers,

Ik heb waarschijnlijk een simpele vraag, maar ik kom er zelf niet uit op internet. Ik ben van plan hobbymatig een website te bouwen in WordPress, maar ik vroeg mij af of dit kan zonder direct te betalen voor hosting. Daarbij wil ik ook gebruik maken van tools als het Phlox thema en Elementor. In een tutorial op YouTube gebruiken ze Siteground, maar dat kost gelijk 75 euro. Later als de website af is wil ik de website eventueel pas live zetten.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Mvg,
Jurrien

Beste antwoord (via jvdw89 op 17-01-2019 17:24)

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
Leergierig.. top... laat je niet uit het veld slaan... door opmerkingen als "heb je al gegoogled"...

ga even stap voor stap...

Installeer XAMPP: https://www.apachefriends.org/index.html
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing ;)
Als je dat werkend hebt dan heb je al een hele stap gezet.. je begrijpt dan ook beter hoe eea in elkaar haakt. Handig als je naar een echte hosting gaat.

Installeer WP op je XAMPP omgeving net zoals je het op een hosting zou installeren... En leef je uit totdat je eea onder de knie hebt, snapt en naar wens is...

Dan verhuis je het naar je hostingprovider.......

De verschillende fora van wordpress zullen je ook verder kunnen helpen.. vaak in het engels, maar dat is toch wel een beetje de voertaal in het wereldje.. dus beter daaraan te wennen..

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:25

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zelf een servertje thuis opzetten voor lokaal gebruik? WAMP-server voor Windows bijvoorbeeld.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Trinsec schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:13:
Zelf een servertje thuis opzetten voor lokaal gebruik? WAMP-server voor Windows bijvoorbeeld.
Ik ben echt een leek op dit gebied. Hoe werkt dat dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Hier zijn echt genoeg tutorials voor te vinden, bijvoorbeeld: https://ivanblagojevic.co...-on-windows-10-localhost/

[ Voor 28% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-01-2019 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Windows waarschuwt mij voor het installeren van de WAMP-server. Kan ik ervan op aan dat dit geen kwaad kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

jvdw89 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:32:
Windows waarschuwt mij voor het installeren van de WAMP-server. Kan ik ervan op aan dat dit geen kwaad kan?
Je zal toch wat concreter moeten zijn in jouw beschrijvingen... een waarschuwing is wel zeer algemeen. Welke melding krijg je? En wat zeggen zoekmachines over jouw melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
Het gaat om de volgende melding:

Uw pc wordt beschermd

Met Windows Defender SmartScreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart. Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen.

App: wampserver3.1.7_x64.exe
Uitgever: Onbekende uitgever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 21:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

op https://nl.wordpress.com/ kan je ook een gratis blog starten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Gezien de vragen hier boven lijkt me dit een betere oplossing. Niet lullig bedoelt, maar de vragen zijn zo basis, dat het waarschijnlijk verstandiger is om eerst op deze manier met Wordpress kennis te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-01-2019 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantasist
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 23:00
Je kan gratis inderdaad bij wordpress zelf maken. Zitten wel wat restricties op in de zin van dat je niet op een eigen server host.

Toevallig vandaag kwam ik een aanbieding tegen bij https://www.mijndomein.nl/
eerste jaar gratis webhosting, en voor een .nl domein € 1,- voor het eerste.

Addertje is natuurlijk dat de kosten na dat jaar omhoog gaan en dat is dus hoe ze erop verdienen.

Dit vergt wel enige basale kennis betreft gebruik van hosting en gebruik van mysql databases, m.b.t. installatie wordpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En de vraag is, wil je überhaupt lokaal hosten? Als je de website echt online wil hebben, dan geeft lokaal wat uitdagingen
1. Je moet een server hebben draaien (al dan niet als fysieke machine). Dat kun je doen met WAMP, maar dan moet je wel een beetje weten hoe die te configgen. En dat ding moet 24/7 draaien. Met de energieprijzen van tegenwoordig verwacht ik dat een goedkoop shared hosting pakketje dan echt wel goedkoper is.
2. Je moet 't zooitje beveiligen. Een lokale server online dumpen, weet niet of dat zo'n strak plan is als je echt geen kaas gegeten hebt van hosting. Je wilt niet dat je systeem deel uit gaat maken van een botnet.
3. Je internetlijn moet het trekken. Nu zal een simpele website geen gigantische bandbreedte wegslurpen, maar als je aan een asynchroon lijntje hangt, met maar een paar Mb/s upload, dan kan het wel een impact hebben op wat je verder op die lijn wilt doen. Heb je 100/100 glas, dan zou ik me daar wat minder zorgen om maken, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
4. Je moet geen internetlijn hebben met een dynamisch IP, en je moet de DNS zelf regelen.

Allemaal dingen die je uit kan pluizen, maar als je doel is een website bouwen is dit misschien wat veel rompslomp eromheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

TERW_DAN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:15:
En de vraag is, wil je überhaupt lokaal hosten? Als je de website echt online wil hebben, dan geeft lokaal wat uitdagingen
1. Je moet een server hebben draaien (al dan niet als fysieke machine). Dat kun je doen met WAMP, maar dan moet je wel een beetje weten hoe die te configgen. En dat ding moet 24/7 draaien. Met de energieprijzen van tegenwoordig verwacht ik dat een goedkoop shared hosting pakketje dan echt wel goedkoper is.
2. Je moet 't zooitje beveiligen. Een lokale server online dumpen, weet niet of dat zo'n strak plan is als je echt geen kaas gegeten hebt van hosting. Je wilt niet dat je systeem deel uit gaat maken van een botnet.
3. Je internetlijn moet het trekken. Nu zal een simpele website geen gigantische bandbreedte wegslurpen, maar als je aan een asynchroon lijntje hangt, met maar een paar Mb/s upload, dan kan het wel een impact hebben op wat je verder op die lijn wilt doen. Heb je 100/100 glas, dan zou ik me daar wat minder zorgen om maken, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
4. Je moet geen internetlijn hebben met een dynamisch IP, en je moet de DNS zelf regelen.

Allemaal dingen die je uit kan pluizen, maar als je doel is een website bouwen is dit misschien wat veel rompslomp eromheen.
Als ik TS goed begrepen heb, TERW_DAN, is het niet de bedoeling om de site lokaal te gaan hosten. Eerder lokaal ontwikkelen en testen tot het geheel klaar is en dan online hosting zoeken. Gezien de duidelijk beperkte kennis van TS, ben ik het met jou en de anderen hier eens dat het best is om toch ergens online te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:18
TS. Als ik je startpost lees, weet je er niet zoveel van, maar ben je wel leergierig. En voorzichtig. (de Windows - Wamp vraag). Dat laatste misschien iets tè, maar misschien heb je een ervaring die dat veroorzaakt heeft.

Ik denk dat lokaal spelen en leren -dat kan gratis- de beste methode is. Wamp, Xamp, en hadden we niet ook nog Lamp oid? is daar prima voor. Sterker nog: probeer er een paar uit. Volgens mij moet je ze niet "door elkaar draaien", maar je hoeft ze natuurlijk niet allebei tegelijk op te starten.

Het voordeel van offline speelgoed is dat er geen beveiligingsproblemen bestaan, en dat de omgeving veel controleerbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
edeboeck schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:56:
[...]
Als ik TS goed begrepen heb, TERW_DAN, is het niet de bedoeling om de site lokaal te gaan hosten. Eerder lokaal ontwikkelen en testen tot het geheel klaar is en dan online hosting zoeken. Gezien de duidelijk beperkte kennis van TS, ben ik het met jou en de anderen hier eens dat het best is om toch ergens online te hosten.
Oke, ik heb bij deze besloten het toch online te hosten. Is er alleen een goedkoper alternatief dan Siteground met gelijkwaardige functionaliteiten, waarbij ik nog steeds probleemloos Phlox en Elementor kan gebruiken?

YouTube: Hoe Maak Je Een Wordpress Website | Dutch Tutorial

Zoiets als in bovenstaand filmpje ga ik volgen, maar dan maak ik een site over mijn eigen reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
jvdw89 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Oke, ik heb bij deze besloten het toch online te hosten. Is er alleen een goedkoper alternatief dan Siteground met gelijkwaardige functionaliteiten, waarbij ik nog steeds probleemloos Phlox en Elementor kan gebruiken?

YouTube: Hoe Maak Je Een Wordpress Website | Dutch Tutorial

Zoiets als in bovenstaand filmpje ga ik volgen, maar dan maak ik een site over mijn eigen reizen.
Volgens mij is er een heel duidelijk antwoord gegeven hiervoor:
Phantasist schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:49:
Je kan gratis inderdaad bij wordpress zelf maken. Zitten wel wat restricties op in de zin van dat je niet op een eigen server host.

Toevallig vandaag kwam ik een aanbieding tegen bij https://www.mijndomein.nl/
eerste jaar gratis webhosting, en voor een .nl domein € 1,- voor het eerste.

Addertje is natuurlijk dat de kosten na dat jaar omhoog gaan en dat is dus hoe ze erop verdienen.

Dit vergt wel enige basale kennis betreft gebruik van hosting en gebruik van mysql databases, m.b.t. installatie wordpress.
€ 1 euro voor een jaar, genoeg tijd om alles te proberen lijkt mij?

[ Voor 4% gewijzigd door Web-Brielle op 16-01-2019 08:01 ]

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 15:10

Vos

AFCA

Elementor lijkt mij een WordPress plugin, die kan je gewoon installeren in je WP omgeving.

Phlox zegt me niks :? Behalve dat het een bloem is ;) ah lijkt een WP template te zijn. Ook dat kan prima op je eigen WP omgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 16-01-2019 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

of dit lokaal draaien voor de test/ontwikkelfase http://www.usbwebserver.net/webserver/

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Web-Brielle schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:00:
[...]

€ 1 euro voor een jaar, genoeg tijd om alles te proberen lijkt mij?
Leuk lokkertje, maar als je niet op tijd verhuist/opzegt betaal je 170 69 euro per jaar.

@jvdw89 Als je wordpress wilt leren kennen zou ik het in eerste instantie gewoon op je pc draaien. Smart-Screen blokkeert inderdaad WAMP-server, maar er zijn ook andere methodes. Hier een handleiding waarin je echt stap voor stap (en heel simpel) uitgelegd krijgt hoe je Wordpress op je PC draait met XAMPP: https://themeisle.com/blo...pp-and-wordpress-locally/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:16:
[...]

Leuk lokkertje, maar als je niet op tijd verhuist/opzegt betaal je 170 euro per jaar..
Hoe kom je op 170 euro per jaar? Hosting 60 + domein 9..
Maar is duurder dan 1 euro ja, maar gewoon een afspraak ik je agenda: Opzeggen mijndomein is toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Web-Brielle schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Hoe kom je op 170 euro per jaar? Hosting 60 + domein 9..
Maar is duurder dan 1 euro ja, maar gewoon een afspraak ik je agenda: Opzeggen mijndomein is toch genoeg?
Excuus, had alle actiepakketten bij elkaar opgeteld als zijnde één pakket :9 Maar 69 euro voor een simpele site is alsnog duur (vergelijk Vimexx). Ik denk dat offline beginnen een slimmere zet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:26:
[...]

Excuus, had alle actiepakketten bij elkaar opgeteld als zijnde één pakket :9 Maar 69 euro voor een simpele site is alsnog duur (vergelijk Vimexx). Ik denk dat offline beginnen een slimmere zet is.
Als je goedkoop wil, dan moet je zelf hosten met WAMP ja.
Als je goedkoop online wil, dan moet je kijken naar versio o.i.d., of een klein webhosting bureautje zoeken die je voor 1-2 tientjes per jaar online wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jvdw89 zoals andere hier ook al aangeven is het handig als je jezelf even wat beter inleest voordat je sommige vragen stelt. Wordpress en hosting is een hot item tegenwoordig en er is dus al enorm veel over te vinden.

Daarnaast is het voor ons ook een stuk fijner als je duidelijk bent. Mocht je dus ergens tegen aanlopen omschrijf dan goed en duidelijk wat voor (fout)meldingen je krijgt.

We kunnen je op die manier een stuk beter helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 16-01-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Tja de typische 'hulp' hier tegenwoordig.. Lees je in.. Wat zegt de leverancier of fabrikant, heb je al op Google gezocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
jvdw89 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Oke, ik heb bij deze besloten het toch online te hosten.
Ik zou eerst lokaal bekend worden met de materie.

Anders krijg je binnen de kortste keren zoiets:
Wij hebben sinds ongeveer 3 maanden een WordPress-website draaien. In het begin zijn wij mogelijk gehackt
Dit is helaas geen uitzondering, vaak wel (relatief eenvoudig) te voorkomen als je weet wat je doet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
Leergierig.. top... laat je niet uit het veld slaan... door opmerkingen als "heb je al gegoogled"...

ga even stap voor stap...

Installeer XAMPP: https://www.apachefriends.org/index.html
Lees wel goed de gebruiksaanwijzing ;)
Als je dat werkend hebt dan heb je al een hele stap gezet.. je begrijpt dan ook beter hoe eea in elkaar haakt. Handig als je naar een echte hosting gaat.

Installeer WP op je XAMPP omgeving net zoals je het op een hosting zou installeren... En leef je uit totdat je eea onder de knie hebt, snapt en naar wens is...

Dan verhuis je het naar je hostingprovider.......

De verschillende fora van wordpress zullen je ook verder kunnen helpen.. vaak in het engels, maar dat is toch wel een beetje de voertaal in het wereldje.. dus beter daaraan te wennen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Voorbeeld bij Vimexx.nl:

.nl Domein registreren1 X € 0,89 (1 jaar)€ 0,89
Hosting Start pakket12 X € 0,45 (1 maand)€ 5,40
Subtotaal€ 6,29
BTW 21 %€ 1,32
Totaalprijs€ 7,61

Het tweede jaar komt daar €3,63 extra bij voor het domein, ben je nog steeds klaar voor €11,24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:32
Tipje veel van die hosting boeren hebben een auto installer :) Dan hoef je enkelt wat gegevens in te vullen en ben je klaar en draait wordpress.

Heb je kniebeschermers want het is veel vallen, en dan ook weer opstaan. Vooral even een extra tip lees je goed in als je plugins en templates gaat kopen. Met name support is tegenwoordig iets waar devs graag aan verdienen!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Hostinger.nl is iig gratis zonder reclame. Het is dan niet de snelste server, maar werkt prima. Domein is niet zo duur of daar een gratis variant nemen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Arunia schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:03:
Hostinger.nl is iig gratis zonder reclame. Het is dan niet de snelste server, maar werkt prima. Domein is niet zo duur of daar een gratis variant nemen om te proberen.
Hostinger is gestopt met hun gratis pakketten.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Freekers ah, did not know that. Mijn vrouw was er gestart en zit nu op een betaalde.

Goed om te weten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie liever hosting zonder wordpress, haha.
Let wel dat van die budget hosts over het algemeen niet al teveel kunnen hebben qua bezoekers. Dus het is leuk om mee te experimenteren en wat ontwikkeling te doen, maar zodra het live gaat en je verwacht meer dan een handjevol bezoekers dan zou ik voor die tijd toch overstappen naar een partij met wat minder blatant overselling.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdw89
Dank voor jullie hulp! Ik heb XAMPP en WordPress eenvoudig draaiende gekregen. Na een dagje ziet de opmaak er al aardig uit, maar de content vereist natuurlijk het meeste werk. Tegen die tijd dat ik tevreden ben over het resultaat, zal ik ongetwijfeld jullie hulp weer nodig hebben bij het hosten ervan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In Wordpress kan je de database eenvoudig exporteren. Deze kan je op een schone installatie op je hosting weer importeren.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdw89
AW_Bos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:14:
In Wordpress kan je de database eenvoudig exporteren. Deze kan je op een schone installatie op je hosting weer importeren.
Perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 23:32
TERW_DAN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:15:

Je kan op een Raspberry Pi met een (USB) hard drive al een aardige website draaien. Maar inderdaad, je lijnverbinding zou een bottleneck kunnen zijn (afhankelijk van o.a. content (films?) en bezoekersaantallen).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je zult mogelijk wel in je lokaal aangemaakte content wat URL's moeten aanpassen van http(s)://localhost naar http(s)://www.jouwsite.nl. Maar dat kan bijv. met de Blue Velvet URL Updater plugin.

Zie ook de hele verhuishandleiding op:
https://codex.wordpress.org/Moving_WordPress

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1