Harde schijven klinken als luide fans

Pagina: 1
Acties:

• r_vandenbroek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 23:00
Goedenavond!

Ik heb vorige week een nieuwe PC gebouwd en mijn bestaande HDD's erop aangesloten (3x samsung 2TB HDD). De PC maakte veel geluid, alsof er een fan hard draaide, maar dit blijken de schijven te zijn. Losgekoppeld is het wel stil. Enig idee hoe dit kan en hoe op te lossen?

Z390 aorus elite F7
i7 9700k
nzxt h500i

Twee HDDs staan trouwens in Raid 1.

Alvast bedankt!

Rogier.

• Poljert
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-12 10:26
De oplossing heb je al: niet gebruiken.

Harde schijven maken nou eenmaal geluid, als het erger word is dat meestal geen goed teken.

• r_vandenbroek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 23:00
Ze maakten amper geluid in de vorige pc. Mijn vermoeden is dat er een instelling gewijzigd moet, wie weet draaien ze nu continue full speed oid?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

r_vandenbroek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:10:
Ze maakten amper geluid in de vorige pc. Mijn vermoeden is dat er een instelling gewijzigd moet, wie weet draaien ze nu continue full speed oid?
Nee, zo werkt een HDD niet. Een HDD draait op een vaste snelheid. Misschien dat je nieuwe case wat minder geluidsdicht is? Of dat andere componenten stiller zijn waardoor het geluid van de HDD's meer opvalt?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Zitten ze goed vastgemaakt? Kan het zijn dat er een deel van je nieuwe kast resoneert? Maken ze het geluid ook als ze niet in de kast zitten, maar wel aangesloten zijn (en stroom krijgen)?

[ Voor 37% gewijzigd door Cpt.Morgan op 15-01-2019 21:13 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48
Wellicht had je vorige kast trillings-gedempte HDD trays, en je huidige kast niet.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Kijk eens hoe de harddisks in de oude PC vast zaten en hoe dat in de nieuwe kast is geregeld.
Wellicht valt je wat in om het allemaal zo vast te zetten dat het minder mechanische herrie maakt.
Ik schat namelijk dat je nieuwe kast last heeft van resonanties en die zijn met een beetje slimheid prima te dempen.
Pagina: 1