Toon posts:

Systeem in de toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In maart 2002 ga ik een nieuwe computer kopen, deze is primair bedoeld voor zware grafische werk, zoals Photoshop, Flash, Illustrator en misschien wat 3D rendering. Er wordt ook wel zwaar gegamed. Veel internetten enzovoorts.

Nu mijn vraag
Wie heeft een idee hoe mijn systeem er uit gaat zien? Wordt het nog steeds een AMD of wordt het een Pentium IV? Moederbord... Waar moet ik op letten? Welke soort ram?
19" of 21" als je op prijzen let over een half jaar? Mijn wens is zo groot mogelijk maar toch op prijs lettend...
DVD writer? Wie kan de toekomst voorspellen. >:)

Alvast bedankt voor de wijze antwoorden. ;)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op maandag 23 juli 2001 12:59 schreef Cool_Duck het volgende:
wijze antwoorden.
In dat geval moet ik zeggen: Time will tell. :)

.... Ik weet het ook niet

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik denk dat je daar nu echt heel weinig zinnigs over kan zeggen, de ontwikkelingen gaa zo snel dat hetgeen er nu op de markt is, over een half jaar al weer verdwenen kan zijn..

Dus sjah, wat zal je dan hebben ?.. een optisch mobo misschien.. :?

Verwijderd

Maart 2002? Pff.. das schat ik:

mobo: iig me iets van AGP Pro ofzo en verder misschien hogere busondersteuning dan 133Mhz
proc.: iets van rond de 2Ghz denk ik... denk dat AMD meer van de markt heeft gewonnen, maar dat nog steeds veel mensen voor Intel kiezen i.v.m. stabiliteit en naamsbekendheid
geheugen: 512MB standaard, als 'r dan niet weer nieuw (stuk duurder) geheugen is
GPU: Geforce4 is dan uit >:)
Geluid: veranderd nie veel denk ik
Scherm: 19" standaard :9
owja, HD: denk dat dat ook nie zo snel zal gaan (nog) iets van 60GB voor 400 piek dan ofzo ;)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07

Wuursj

want worst is al bezet

.. en HD-tjes waarvan de capaciteit in terra bytes gegeven worden enz. enz.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

das pas over 9 maanden jongen...
w8 nog maar ff af..

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 13:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Maart 2002? Pff.. das schat ik:

mobo: iig me iets van AGP Pro ofzo
Bestaat al lang, maar is voor Professionele, enorm energie vretende, kaarten, laten we hopen dat het niet mainstream wordt
en verder misschien hogere busondersteuning dan 133Mhz
proc.: iets van rond de 2Ghz denk ik...
Bus waarschijnlijk 166 Mhz. met DDR geheugen.
2GHz. is toch wat aan de lage kant denk ik, gezien nu een 1.4 van AMD maar ~550,- (€ 250,-) kost, zal het toch wel iets hoger liggen, over 9 mnd, but time WILL tell.
geheugen: 512MB standaard, als 'r dan niet weer nieuw (stuk duurder) geheugen is
GPU: Geforce4 is dan uit >:)
Geluid: veranderd nie veel denk ik
Grote kans dat dat allemaal gebeurt ja.
Scherm: 19" standaard :9
Of allemaal aan de betaalbare 15-17" LCD :9
owja, HD: denk dat dat ook nie zo snel zal gaan (nog) iets van 60GB voor 400 piek dan ofzo ;)
Concurrentie is moordend op HD gebied, maar (bijna) niemand heeft het nog nodig (100GB+).

Verwijderd

Veel kan ik je nog niet zeggen, misschien heb je iets aan mijn ervaringen?

Vroeger was ik nogal bezeten van SCSI, heb het nooit gekocht omdat het ietsie te duur was Prijs/Mb. Nu heb ik daar wel spijt van hoor, snelheid is enorm en veroudert niet zo snel. Extra MB kan je gerust via IDE steken.

Kijk naar een goede grafische kaart op die moment, lees de reviews. Vb momenteel is bijna iedereen in de ban van GFORCE. Terwijl die kaart op niets trekt, snel maar zo lelijk dat het niet te bekijken valt.

Eeuh neem goed moederbord, stabiliteit is het voornaamste. Asus heeft goede halfgeleiders op dat gebied.

CPU... is een beetje afwachten. Ahtlon MP ziet er goed/goedkoop uit maar dat is hij NOG niet, het is hun eerste Dual CPU en daar zal zeker nog hard aan gewerkt worden voor hij echt goed is.

Scherm... TFT maar een duur he, zodat het snel genoeg is :-)

Bwa.. de rest zie je wel.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

"welke PC?" vragen zijn tegenwoordig not-done.

Aangezien dit ook een toekomstmuziektopic is, kan ik dit als nutteloos op slot zetten. Een move naar HK was ook een optie.... maar niet gedaan aangezien de HK geen dumpplaats is
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.