Toon posts:

Hulp bij lijn van Klipsch speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik dit juist doe.
De aankomende weken wil ik graag een nieuwe speakerset kopen, en een nieuwe AV reciever.

Mijn oog is gevallen op Klipsch speakers, heb ze eerder gehoord en het klinkt voor mij erg fraai.
Echter snap ik de verschillen tussen de zuilen niet goed.
Zelf zit ik te denken om de RP260F te kopen, maar deze zijn geloof ik al even uit? Is er een nieuwere lijn, en is deze beter dan de 260?

Ik wil ook de 450 center kopen en de SW112 sub. Mijn huiskamer is niet dermate groot dat ik de 280F moet kopen denk ik.

Als receiver heb ik een Marantz op het oog. Reden hiervoor is dat ik al jaren Marantz heb en me dit goed bevalt.
Ik zit te denken aan de SR6013 of de wat oudere SR7012.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik

N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Gekeken op internet, maar kom geen vergelijkingssite tegen.

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom :)
Nou is er een Klipsch topic, maar dat opzoeken zal ik je besparen. Of er technisch verschil in de speakers zit weet ik niet, en het maakt ook niet uit. Jij bent namelijk degene die het moet horen - of niet. Kortom: gaan luisteren :)

Daarnaast heeft die Marantz Audissey in welke borm dan ook en dus regelt ie zichzelf in, daar kom je niet onderuit. Kun je vervolgens zelf bijregelen naar je eigen smaak. Dus ook dat ie nog van invloed op hoe het thuis klinkt. En dan heb ik het nog niet eens over de akoestiek van je kamer.

Kortom: ga luisteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 12:11

Mikayu

.srt

De nieuwste Reference Premiere series (enkel een redesign met leuk koper randje om de drivers) zijn de RP-6000F, de opvolger van de RP-260F (of vervang de 6 voor 8 om de 8 inch woofer modellen te vergelijken)
De nieuwe 450 center is de RP-504C. Handig dat ze woofer diameter en aantal nu hebben omgedraait 8)7

Met de subwoofers heb ik geen ervaring, maar volgens mij is de SPL serie de opvolger van de R-xxSW

[ Voor 8% gewijzigd door Mikayu op 15-01-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt beiden. Ik ga zeker nog luisteren. In woon in Amersfoort, iemand nog een idee waar hier in de buurt Klipsch verkocht word / beluisterd kan worden.

Ook dank voor het verduidelijken van de series van Klipsch. Het duizelde mij een beetje, al die verschillende soorten. En aangezien het een flinke investering is, is het wel handig om wat huiswerk vooraf te doen.

Ik had inderdaad gezien dat Audyssey zichzelf inregeld, erg handig. Ik heb nu nog een oudere Marantz staan, en die had dat soort foefjes niet :-)

Ik kan weer even verder, super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Marantz SR7012 en een slag zwaardere speakers van Klipsch. Ik vind het matig klinken. De speakers worden pas bij hoger volume goed aangestuurd.
Ik raad je aan om een eindversterker sowieso erbij te nemen om goede en zwaardere speakers aan te sturen. Dan haal je het maximaal eruit. Ik moet het ook gaan doen.
Mijn oude mission M35i vond ik met mijn oude marantz sr7007 al heel matig en dit waren niet zulke zware speakers, althans stuk minder zwaar en krachtig dan de Klipsch. Wat een drama en k speaker vond ik. Totdat ik een Parasound eindversterker erop zette, wow dus klinken wel goed. Ik heb er nu een Blusound ingezet en wat klinken de Missions geweldig en prachtig. Daar zit namelijke een hybride versterker in die wel de speakers kan aansturen. Zeg maar soort eindversterker. Dus ik moet alleen nog voor mijn eigen Klipsch een eindversterker hebben om echt maximaal eruit te halen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:38

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1