Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

• dexterd83
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-11 08:26
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn nieuwe pc in elkaar gezet. Tijdens de Windows 10 installatie waren er wat kleine problemen.. Ik kreeg 2 keer tekst in beeld dat Windows moest worden hersteld. Na 2 keer opnieuw Windows installeren is het dan toch gelukt.

Zou iemand met mij mee kunnen kijken of alles een beetje klopt? Bijvoorbeeld de temperatuur en of bijvoorbeeld het ram geheugen wel de juiste snelheid heeft? Ik snap de software niet helemaal.

Voor de zekerheid maak ik alvast een aantal printscreens. Mochten jullie graag iets anders zien dan hoor ik dat ook graag.

Mijn build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 216,90€ 216,90
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 6G (rev. 2.0)€ 351,05€ 351,05
1Thermaltake Core V21€ 60,91€ 60,91
3Philips 246E9QJAB Zwart€ 136,66€ 409,98
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 104,-€ 104,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.285,78

Printscreen1

Printscreen2

Printscreen3

Alvast heel erg bedankt!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Welk XMP profiel heb je in de BIOS ingesteld voor ram? Ziet er prima uit.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• dexterd83
Hoi Willem,

Ik heb verder niks ingesteld in de Bios. Ik zal gelijk even op Google kijken wat XMP is :)

Thnx!
d22wth schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:52:
Welk XMP profiel heb je in de BIOS ingesteld voor ram? Ziet er prima uit.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:57
Het geheugen zit in 2 en 3 maar moet in 2 en 4 (A2 en B2).

• dexterd83
Ik heb nog even in de kast gekeken, maar die zitten wel gewoon op A2 en B2. Gek dus..

Wat misschien nog gekker is; Ik krijg sinds gister allemaal verschillende soorten bluescreens van Windows. Het is nu zelfs zo dat wanneer ik de pc op ga starten dan hij binnen 3 min een bluescreen geeft.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Hieronder een aantal van die bluescreens.

Link 1

Link 2

Link 3

Link 4

Link 5

Link 6

Tijdens de Windows installatie kreeg ik dus al wat problemen. De SSD die er in zit heb ik vorig jaar nieuw gekocht en werkte nog prima. Gisteren heb ik nog een uur kunnen gamen maar daarna kreeg ik de ene foutmelding na de andere.

*Is het handig om hier een nieuw topic voor aan te maken?
Uszka schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:51:
Het geheugen zit in 2 en 3 maar moet in 2 en 4 (A2 en B2).

Verwijderd

Draai eens een nachtje memtest (meerdere passes)
Mogelijk is het geheugen niet helemaal lekker.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dexterd83 Heb je de snelheid van je RAM op auto staan of, en welke snelheid draait ie nu of wil je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dexterd83
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:09:
Draai eens een nachtje memtest (meerdere passes)
Mogelijk is het geheugen niet helemaal lekker.
De pc blijft maximaal een aantal min in Windows. Daarna krijg ik een nieuw blauw scherm en blijft het blauwe scherm hangen op 100%.

• dexterd83
Geen idee eigenlijk. Eerder in deze post had ik een aantal printscreens geplaatst met wat extra info.
Het geheugen heb ik uit de verpakking rechtstreeks op het moederbord gedrukt. Heb in de bios ook geen profiel aangemaakt voor het ram.
Hackus schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:11:
@dexterd83 Heb je de snelheid van je RAM op auto staan of, en welke snelheid draait ie nu of wil je ?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet elk goedkoop RAM werkt goed op hogere snelheid bij elke moederbord/cpu combi. zet het eens handmatig op 2667 en kijk dan hoed het zich houd. is dacht ik pas ook iemand geweest met dit RAM wat niet goed werkt op hogere snelheid. je moet het zelf in BIOS instellen(ik kan je links niet openen mobiel)

alles kun je lezen in de handleiding, en bij specificaties oa online !

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 16-01-2019 13:57 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dexterd83
Ik zal de foutmeldingen per link even handmatig overtypen:

Link 1: Critical_Process_Died

Link 2: PFN_List_Corrupt

Link 3: System_Service_Exception

Link 4: KMode_Exception_Not_Handled

Link 5: 0xc0000221 (herstel foutmelding)

Link 6: System_Thread_Exception_Not_Handled

Ik heb in de bios de xmp profiel kunnen inladen. Windows is op dit moment opnieuw aan het installeren, dus even afwachten nog of het werkt. Ik heb niet kunnen vinden hoe ik het handmatig op 2667 kan zetten.
Hackus schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:51:
Niet elk goedkoop RAM werkt goed op hogere snelheid bij elke moederbord/cpu combi. zet het eens handmatig op 2667 en kijk dan hoed het zich houd. is dacht ik pas ook iemand geweest met dit RAM wat niet goed werkt op hogere snelheid. je moet het zelf in BIOS instellen(ik kan je links niet openen mobiel)

alles kun je lezen in de handleiding, en bij specificaties oa online !

Verwijderd

dexterd83 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:26:
[...]

De pc blijft maximaal een aantal min in Windows. Daarna krijg ik een nieuw blauw scherm en blijft het blauwe scherm hangen op 100%.
Gewoon even een usb stick maken met memtest en booten vanaf die usb-stick. Dat heeft niets met windows te maken.

• dexterd83
Thnx! Ik las het idd op de website.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Gewoon even een usb stick maken met memtest en booten vanaf die usb-stick. Dat heeft niets met windows te maken.

• dexterd83
In de bios had ik de optie bij het geheugen om een xmp profiel te selecteren. Gewoon maar even geprobeerd. Ook meteen nieuw Windows erop gezet en goed gekeken naar alle drivers. Volgens mij had ik ook een verkeerde driver geinstalleerd voor mijn videokaart.

Mijn videokaart is: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 Xtreme Edition 6G (rev. 1.0).

Ik had de driver geinstalleerd voor de: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 6G (rev. 2.0).

Deze had ik van de website van Aorus gehaald. Nu heb ik voor de zekerheid maar even geforce-experience gedownload van de geforce site. Nu 3 uur verder heb ik nog geen problemen gehad.

Of het nou aan mijn driver las of de instellingen van het ram geheugen weet ik niet, maar hopelijk krijg ik geen blauw scherm meer :D

Wat denken jullie dat het probleem was?

iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Welke versie van windows 10 had (heb) je geinstalleerd? Ryzen met een oude versie van Windows is een ramp. Mocht je nou weer gekke dingen tegenkomen, BSOD's of drivers die niet willen installeren, probeer dan even om de nieuwste versie van windows 10 bij Mircrosoft te downloaden.

Mijn problemen die heel vergelijkbaar waren, verdwenen toen als sneeuw voor de zon.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 20:30
Als ik het zo lees lag het aan je ram instelling in je bios. Meest voor de hand liggend gezien je verhaal en klachten.

Maar mooi dat het nu dus wel werkt, veel plezier ermee!
Pagina: 1