Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 19:48
Mijn vraag
Beste mede tweakers,
Ik ben van plan om een z5 pro te kopen. Het enige probleem is dat deze de b20 band mist. Deze gebruikt tele 2 (waar ik een unlimited abbo heb) samen met een andere band (de andere band die lenovo gebruikt heeft de z5 pro wel) ik heb momenteel een s8 waarbij ik vaak wordt overgeschalt op 3g, dat vind ik geen probleem en opzich snel zat. Dus als dat met de z5 pro nog vaker gebeurd is dat geen probleem. Alleen ik begreep dat tele 2 bepaalde toestellen niet toelaat op hun netwerk, kan iemand mij daar iets over vertellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung s8
Tele 2 netwerk
Lenovo z5 pro
Omgeving Bergen (NH)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google'en naar de gebruikte banden
Tele 2 ondersteundeLijst proberen terug te vinden (een nieuwe versie)

Beste antwoord (via daantjecool op 16-01-2019 09:51)

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Een toestel zonder band 20 zit je al vrij snel op T-Mobile 3G, Dat wil je niet want je datasnelheid wordt dan enorm geknepen. Vooralsnog is dat nog niet veranderd na de fusie.
Of Tele2 nog strict de regels qua 4G gebruik hanteert weet ik niet maar ik zou risico niet nemen een toestel zonder band 20 te gaan gebruiken.

Antenne en masten malloot

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@daantjecool toestellen die geen 4G verbinding op kunnen zetten met het Tele2 netwerk worden sowieso geweigerd.

Grote kans dus dat toestellen die nauwelijks op het 4G netwerk zitten ook worden geweigerd.

Overigens is het nog maar de vraag hoe dit in de toekomst zal gaan, nu Tele2 en T-mobile samen zijn gegaan.

Had je overigens Tele2 al benaderd om het te vragen? Zij zijn de enige die echt uitsluitsel kunnen geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Een toestel zonder band 20 zit je al vrij snel op T-Mobile 3G, Dat wil je niet want je datasnelheid wordt dan enorm geknepen. Vooralsnog is dat nog niet veranderd na de fusie.
Of Tele2 nog strict de regels qua 4G gebruik hanteert weet ik niet maar ik zou risico niet nemen een toestel zonder band 20 te gaan gebruiken.

Antenne en masten malloot