Toon posts:

Welke DVD Speler moet ik nou kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan kiezen uit de PHILIPS DVD 711 of de PIONEER DV-525.

Heeft er iemand ervaring.

Groeten Sirik

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de Philips DVD711.
Hij bevalt me uitstekend. Speelt echt alles af: VCD, SVCD. Zowel gebrand op CDR als CDRW.

Ik heb um zelf regiovrij gemaakt :) Was erg makkelijk.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Pioneer 535 zou beter zijn. Ik zelf vind de philips 711 featureloos.

Als je moet kiezen tussen die 2 dan zeker de 525.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:12 schreef Chilly_Willy het volgende:
Pioneer 535 zou beter zijn. Ik zelf vind de philips 711 featureloos.

Als je moet kiezen tussen die 2 dan zeker de 525.
Bedoel je nou de Pioneer 535 en 525 ?? ;)
Wat bedoel je precies met feature-loos ?
(gewoon uit nieuwsgierigheid).

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met feature-loos ?

Een dvd speler hoeft toch alleen maar films af te spelen

Verwijderd

Als je de pioneer overweegt (is geloof ik wat duurder als de phillips :? ), zou je mischien ook eens kunnen kijken voor de sony dvp-ns 400 . Die leest ook cd-r/cd-rw en heeft dd-dts decoder aan boord.

Verwijderd

Heb een Supervision van de Mediamarkt in Nordhorn.
Kan MP3/CD-r/CD-RW en natuurlijk DVD's afspelen.
Dik tevreden erover. Alleen al omdat ik met een paar drukken op de remote control hem Regiovrij gemaakt heb.
Net een cheat code voor je DVD speler...!!
(8>

Verwijderd

Tot nu toe hebben wij bij onze technische dienst betere ervaringen met de Pioneer.
Philips is jammer genoeg mindere kwaliteit

Greetz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 23 juli 2001 14:27 schreef Killjoy_b het volgende:
Tot nu toe hebben wij bij onze technische dienst betere ervaringen met de Pioneer.
Philips is jammer genoeg mindere kwaliteit
Zou kunnen... die allergoedkoopste philips vind ook niet echt zwaar degelijkheid uitstralen. toch zou ik denk ik liever de philips 750 R.V. van m'n ouders hebben dan m'n eigen Pioneer DVD 515 R.V.

Beroep: Comp.monteur
Ik neem aan dat je het hier dan ook over stand-alone spelers hebt? En niet over DVD-romspelers (maakt philips die :?). En houd er ook rekening mee dat subjectieve waarnemingen eigenlijk niet gelden. Als jij philips niet zo'n kewl merk vindt, gaan bij een stukke philips speler veel sneller het belletje "alwéér zo'n philips speler" rinkelen dan bij pioneer spelers...
Greetz
Dat leest heel irritant, als iedereen dat onder z'n post zet. Mag van de FAQ ook niet. :)

Zie ook:
[topic=189549]
voor wat woorden erover.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chilly_Willy
Ik bedoel dat je beter een Pioneer 535 kan nemen dan een 525. En de Pioneer 525 is weer beter dan de Philips.

Feature loos bedoel ik mee dat je bijvoorbeeld DD->PCM, DTS->PCM, Mpeg->PCM etc niet kan doen op de 711. Bovendien heeft de Philips 711 zeker niet zo'n mooi beeld als de Pioneer (kleurdiepte en contrast).

En neem vooral niet een noname speler met mp3. Deze redden het echt niet tegen de pioneers en sony's!!
Die zijn leuk en aardig, maar niet voor het echte werk. Dus als je een breedbeeld, DD/DTS receiver en 5 echte speakers (geen setjes) hebt of gaat kopen dan moet je niet bezuinigen op een DVD speler!

Coïtus ergo sum

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Op dinsdag 24 juli 2001 09:37 schreef Chilly_Willy het volgende:
Ik bedoel dat je beter een Pioneer 535 kan nemen dan een 525. En de Pioneer 525 is weer beter dan de Philips.

Feature loos bedoel ik mee dat je bijvoorbeeld DD->PCM, DTS->PCM, Mpeg->PCM etc niet kan doen op de 711. Bovendien heeft de Philips 711 zeker niet zo'n mooi beeld als de Pioneer (kleurdiepte en contrast).

En neem vooral niet een noname speler met mp3. Deze redden het echt niet tegen de pioneers en sony's!!
Die zijn leuk en aardig, maar niet voor het echte werk. Dus als je een breedbeeld, DD/DTS receiver en 5 echte speakers (geen setjes) hebt of gaat kopen dan moet je niet bezuinigen op een DVD speler!
Daar ben ik het niet mee eens: wij verkopen de DiViDo (regiovrij met mp3) die in dezelfde fabriek gemaakt wordt als de Grundig en wij verkopen ook de Lasonic DVD-3200 waarvan het kleine broertje 5 sterren (= maximum) gekregen heeft in de Oog&Oor..... die laatste is uiteraard ook regiovrij, speelt mp3 en heeft zelfs een AC3-decoder onboard. Zeer mooi beeld vanwege de Zoran Vaddis III-chipset.

Verwijderd

Is het niet zo dat de Pioneer 525 vervangen is door de 535?? Ik zelf heb de 626 van Pioneer en ben hier zeer over te spreken. Een vriend heeft de 535 is ook erg tevreden. DiVX omzetten naar VCD en dan via de dvd op tv kijken gaat perfect. Lukt bij een andere vriend van me met een Philips (weet het type helaas niet) echter niet.

Conclusie: Pioneer!!

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 11:34 schreef sithspawn het volgende:
DiVX omzetten naar VCD en dan via de dvd op tv kijken gaat perfect. Lukt bij een andere vriend van me met een Philips (weet het type helaas niet) echter niet.

Conclusie: Pioneer!!
Ben ik het niet mee eens. Ik converteer ook divx'n naar zowel VCD als SVCD en tot nu toe kon ik ze allemaal afspelen. Ik heb zelf de Philips DVD711, misschien dat die vriend van je een ouder model heeft...

BTW: Coole nick ;)

Verwijderd

Me myself heeft een Flipsen 751 (regiovrij af leverancier) vd mediamarruk in A'dam. heeft 5.1 uitgang (lijkt me belangrijk) en geschikt voor alle types schijven, behalve mp3 (jammerrrrr). Vooral de videocd-optie is een interessante. Collega's hebben de 711 en zijn er best over te spreken (niet echt veel opties maar dvd's afspelen kan die!!)

Verwijderd

Ik heb zelf de Pioneer DV-525, waar ik heel tevreden over ben, hoewel het loopwerk een niet helemaal geruisloos is.

Ik denk dat je niet zo snel een miskoop zal doen als je een DVD-speler van een bekend merk zoals Philips, Pioneer, Sony, JVC etc. koopt.
Als je zeker wilt weten of de kwaliteit aan jouw eisen voldoet moet je natuurlijk zelf even gaan kijken en luisteren bij de lokale audio/video winkel.

Verwijderd

ik zou kiezen voor de pioneer, heb diverse philips dingen gehad wat nou niet bepaald beviel.

Verwijderd

check dit topic:

[topic=141160]

Divx op DVD al sinds 1998!!
Ik weet alleen niet welke DVD-speler het nu afspeelt :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 juli 2001 16:06 schreef Rogge het volgende:
check dit topic:

[topic=141160]

Divx op DVD al sinds 1998!!
Ik weet alleen niet welke DVD-speler het nu afspeelt :(
Goedgelovig?

Hoax man... Maar je mag het wel lezen hoor.

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
He spacecowboy waar heb jij je dvd 711 regiovrij mee gemaakt. met een universele afstandbediening?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 juli 2001 16:27 schreef mradem het volgende:
He spacecowboy waar heb jij je dvd 711 regiovrij mee gemaakt. met een universele afstandbediening?
Kijk eens :)

[topic=172178]

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Op donderdag 26 juli 2001 16:29 schreef JvS het volgende:

[..]

Kijk eens :)

[topic=172178]
Aha ik zit ook met het probleem hoe kom ik aan een afstandbediening voor mijn dvd 710 regiovrij te maken.

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 16:27 schreef mradem het volgende:
Met mn Palm :)

Maar dat had je waarschijnlijk al gelezen in het andere topic. Werkt perfect. In nog geen 2 minuten was ie regio-vrij :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 26 juli 2001 17:23 schreef _SpaceCowboy_ het volgende:

In nog geen 2 minuten was ie regio-vrij :)
ooh, liegbeest. :o

Je had nog speciaal gepost dat het niet gelukt was. :P

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 17:27 schreef JvS het volgende:

[..]

ooh, liegbeest. :o

Je had nog speciaal gepost dat het niet gelukt was. :P
Das waar..

maar daarna was het in 2 minuten gefikst :P

ik had een gekraakte versie van OmniRemote die niet helemaal werkte zoals ie moest werken.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11 17:57
Hoi, misschien heb ik een hulp voor je. Ik heb een overzicht gemaakt met veel DVD-spelers en hun specificaties.

kijk maar op "www.spam.com" ga dan naar 'Hardware info'.

<blockquote>
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font>
<hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Spammen is niet de bedoeling. De link was niet eens relevant.</font>
<hr color="FF0000" size="1">
</blockquote>

• Chilly_Willy
sukkel.. het gaat om STANDALONES..

BTW.. geen reclame

Coïtus ergo sum

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Inderdaad, niet spemmen. Maar ook niet flamen. :'(

• Chilly_Willy
sorry.. :)

Kan er niet goed tegen wanneer iemand zomaar reageerd zonder één woord te lezen waar het over gaat.

Coïtus ergo sum

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12 15:12
Je mag mijn Philips 711 wel kopen. Sinds ik digitale satelliet heb huur ik toch geen DVD's meer. Met Garantie nog, doe maar een bod ;)
Pagina: 1