Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thuggers
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 02-06 16:26
Na de cripto-hype zijn de prijzen weer op een normaal niveau beland. Nu is mijn GTX 970 afgelopen week de laan uit gegaan door een foute psu (inmiddels vervangen), is het tijd voor een vervanger.

Nu viel mijn oog op de volgende kaart https://tweakers.net/pric...vega-56-gaming-oc-8g.html. Een zeer snelle GPU met vergelijkbare snelheden als de 1070ti, maar dan voor bijna 150€ goedkoper. Na wat reviews gelezen te hebben viel op dat er veel mensen waren die problemen ondervonden. Maar voor een kaart van 350€ bij Alternate met 3 jaar garantie kun je toch niet fout gaan?

Een alternatief voor de Gigabyte zou de Sapphire PULSE zijn, maar die is bijna 100€ duurder. 8)7

Verder hoorde ik over een BIOS-update die het allemaal op zou lossen. Heeft iemand hier ervaring mee of kennis over?

Als laatst wil ik jullie het compliment geven voor de hulp op mijn laatste post, Tweakers is toch echt wel het beste site/forum als het gaat om tech. Gebruik al jaren de pricewatch, en had toch een keer hulp nodig. Erg bedankt hiervoor.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Kijk voor een RTX2060, ik zou nu geen 3-400,- aan wat anders uitgeven

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:38
Persoonlijk vind ik bij Alternate kopen een groter risico (maak je borst maar nat als je daar garantie gaat claimen), maar goed in eerste instantie heb je nog de WKOA.

Mijn kaart werkt nu (na bios update) gewoon echt perfect, ben er zeer tevreden mee.
Gtx 1070ti performance in een aantal games, gtx 1080 performance in bijvoorbeeld Wolfenstein.
Het wordt volgens internet en de meningen/ervaringen hier allemaal wel wat warmer dan de Sapphire kaarten.
Maargoed… 3 jaar garantie bij Gigabyte i.p.v. 2 bij Sapphire.
Ook handig met doorverkopen van de kaart.

Verder komen er nog 3 games bij welke een aardig centje waard zijn.
Die kan je houden of verkopen...

In ieder geval de kaart op de juiste manier aansluiten (2 aparte kabels gebruiken i.p.v. 1 kabel met 2 stekkers).
En uiteraard kijken of het bios geupdate kan worden.
In dit geval zou ik dat zeker doen (in de veilige modus van je besturingssysteem).

Kopen, kijken of het bevalt en goed werkt.
En dan houden of retour sturen.

Ik wil je overigens de 18.12.3 driver aanbevelen i.p.v. de nieuwere 19xxxx
Met 18.12.3 werkt 0 rpm fan op idle niet, maar...
Auto undervolt werkt echt super goed (eerst even custom powerplan selecteren!), de gehele kaart (ook stroomtoevoer, enz) blijft een stuk koeler, haalt hogere clocks.
Fan speed gaat hierdoor helaas wel een stukje omhoog.

De gpu wordt op deze manier onder de 60c gehouden door de software van amd (tov 75c) en de overige componenten zitten rond de 75 graden ipv over de 90 graden.
Kloksnelheden zijn ook een stuk hoger.
Enige nadelen zijn dat idle 0 rpm fan speed niet werkt en de hogere fan speed met load.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 15-01-2019 17:20 (99%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• thuggers
Ben trouwens ook benieuwd naar gevallen waarbij de bios is geupdated maar er alsnog problemen voordoen. Andere bijdrages zijn natuurlijk ook hardstikke welkom.

• thuggers
@HugoBoss1985 MeGekko een betere optie?

• HugoBoss1985
Daar heb ik nog geen RMA ervaring mee...
Ik kan je aanraden om in dit geval shopreviews te lezen.

Let overigens op dat je AMD bundel pas gaat verzilveren als je echt zeker weet dat je de kaart gaat houden.
Kan problemen opleveren als je d.m.v. WKOA wilt retourneren en je de voucher al verzilverd hebt ;)

@thuggers Welke voeding heb je nu?

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 15-01-2019 17:19 (33%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• thuggers
Corsair TX650M; 650W leek me voorlopig genoeg, ook voor zo'n kaart

Hoe heb je trouwens je BIOS geflashed? https://www.gigabyte.com/FileUpload/nl/WebPage/40/index.htm is van Gigabyte zelf, lijkt me dat dat werkt.

Ik zag trouwens iemand anders die last had van crashes waarbij de audio doorliep en alleen door een herstart weer te gebruiken was, ook nadat de BIOS was geupdated.

Ik ga waarschijnlijk wel voor deze kaart, en dan via MeGekko of Alternate, daar moet ik nog even naar kijken. |:(

thuggers wijzigde deze reactie 15-01-2019 20:17 (49%)

• Tjona100
  • Laatst online: 14-10 09:51
thuggers schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:01:
Na de cripto-hype zijn de prijzen weer op een normaal niveau beland. Nu is mijn GTX 970 afgelopen week de laan uit gegaan door een foute psu (inmiddels vervangen), is het tijd voor een vervanger.

Nu viel mijn oog op de volgende kaart https://tweakers.net/pric...vega-56-gaming-oc-8g.html. Een zeer snelle GPU met vergelijkbare snelheden als de 1070ti, maar dan voor bijna 150€ goedkoper. Na wat reviews gelezen te hebben viel op dat er veel mensen waren die problemen ondervonden. Maar voor een kaart van 350€ bij Alternate met 3 jaar garantie kun je toch niet fout gaan?

Een alternatief voor de Gigabyte zou de Sapphire PULSE zijn, maar die is bijna 100€ duurder. 8)7

Verder hoorde ik over een BIOS-update die het allemaal op zou lossen. Heeft iemand hier ervaring mee of kennis over?

Als laatst wil ik jullie het compliment geven voor de hulp op mijn laatste post, Tweakers is toch echt wel het beste site/forum als het gaat om tech. Gebruik al jaren de pricewatch, en had toch een keer hulp nodig. Erg bedankt hiervoor.
Volgens mij had informatique ook de MSI Vega 56 air boost voor 340

Ryzen 2700X | 2080 TI | 16GB CL 14 Gskill | Prime x470 Pro |

• Julios
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10-10 06:03
thuggers schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Ik zag trouwens iemand anders die last had van crashes waarbij de audio doorliep en alleen door een herstart weer te gebruiken was, ook nadat de BIOS was geupdated.
Dit zou een issue zijn met het dat het geheugen steeds terug klokt etc. Er was een oplossing door in WATTMAN het geheugen te laten beginnen bij STATUS 1 ipv STATUS 0. Dit schijnt de oplossing voor voor een aantal te zijn.
Heb helaas geen linkje meer naar dat specifieke forum post.

• jimbutton
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-10 11:57
@thuggers Om precies dezelfde reden viel mijn oog op de Gigabyte vega 56 oc versie. De prijs is wat het moet zijn, wat in deze markt zeker reden tot wantrouwen geeft. Toch tot aankoop over gegaan.

Inmiddels sinds 18-01-19 in gebruik. Na aankoop draait hij stabiel. Uit de doos stond bios versie P4 er op. maar vanuit de reactie direct de laatste versie (P5) er op gezet.geheugen kon van 800 naar 850. Verder nog niet hoger gegaan en nog niet met de gpu clock aan de slag gegaan.

Shadow of the Tomb Raider trekt alles op max tot nu toe 2 uur achter elkaar zonder problemen. Aan alle reacties en reviews te lezen blijft het een gok, maar voor mij tot nu toe zonder problemen.

jimbutton wijzigde deze reactie 21-01-2019 14:31 (1%)
Reden: verkeerde versie spel, leesbaarheid vergroten met enters

• Razelim
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:40
Ook hier de Gigabyte kaart besteld. Over het algemeen heb ik geen vreemde dingen (artifacts, instabiliteit) ontdekt.
Wel moet ik melden dat de software van Gigabyte, met name de @BIOS applicatie simpelweg niet werkt. Hij geeft aan mijn kaart niet te vinden, en ik kon dus niet mijn kaart flashen op de methode die de fabrikant graag wilt.
ATIflash tezamen met een nieuwe bios van TechPowerUp werken overigens prima, en ook CPU-Z herkend de kaart zonder problemen.

Nog niet geëxperimenteerd met overclocken of bios modding.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Waarom zou je nog geld uitgeven aan een Vega56 terwijl je nu RTX2060 hebt ? ik geef liever €380,- daar aan uit.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:44

Blaat

Hardware fanaat!

Hackus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:29:
Waarom zou je nog geld uitgeven aan een Vega56 terwijl je nu RTX2060 hebt ? ik geef liever €380,- daar aan uit.
Omdat niet iedereen nVidia even sympathiek vindt en een aftermarket Vega 56 sneller is dan een RTX2060?

Gigabyte X570i Aorus Pro Wifi | AMD Ryzen 9 3900X | 16GB DDR4 3600C14 | Sapphire Radeon 5700XT | Samsung 970 EVO 1TB | Gigabyte Aorus AD27QD | Phanteks Revolt X 1000W | Custom Loop

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:54

Deathchant

Don't intend. Do!

Als je idd 350 euro gaat uitgeven ben je 't beste af met de rtx2060, die geeft gtx1080 performance.

offtopic:
@Tjona100 volledig offtopic maar je hebt dezelfde Avatar als @Radiant wel leuk ;)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Deathchant schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:08:
offtopic:
@Tjona100 volledig offtopic maar je hebt dezelfde Avatar als @Radiant wel leuk ;)
offtopic:
Er zijn er nog meer.. Ik denk dat ik maar het hele jaar door in kerstsfeer blijf om mezelf te onderscheiden :+

• Tjona100
Hier kan je er uitgebreide vergelijking bekijken qua benchmarks in games etc... tussen een 2060 en een Vega56. Tis een beetje stuivertje wisselen tussen beide kaarten alhoewel de vega 56 wel meer stroom verbruikt. Het is ook al een kaart van 2017 niet te vergeten.

YouTube: Nvidia GeForce RTX 2060, 36 Game Benchmark vs. Vega 56, GTX 1070 Ti,...

Tjona100 wijzigde deze reactie 22-01-2019 11:04 (36%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Blaat schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Omdat niet iedereen nVidia even sympathiek vindt en een aftermarket Vega 56 sneller is dan een RTX2060?
Dream On.

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Goed verhaal, topargumenten! d:)b

Bekijk het filmpje wat boven je gepost is, lees je even in over undervolting, vergelijk dat even met de opties die je bij nVidia krijgt en probeer even objectief in te zien wat de voor en nadelen van beide kanten zijn.

De conclusie zal zijn dat als je wil tweaken de Vega een licht performance voordeel heeft maar je bij nVidia niks hoeft te klussen en raytracing krijgt. Als je dik gaat overclocken of alles standaard laat heeft nVidia een licht voordeel. Al met al gaat het dus neerkomen op persoonlijke voorkeur.

Oneliners posten kan iedereen maar lijkt mij niet de meest nuttige bijdrage in dit soort uitwisselingen. Los daarvan is het een zinloze discussie aangezien de TS zelf al had besloten een Vega te willen. Typisch tweakers om daar dan direct iets van te vinden. :D

Gigabyte X570i Aorus Pro Wifi | AMD Ryzen 9 3900X | 16GB DDR4 3600C14 | Sapphire Radeon 5700XT | Samsung 970 EVO 1TB | Gigabyte Aorus AD27QD | Phanteks Revolt X 1000W | Custom Loop

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

quote]Blaat schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:53:
[...]

[/quote]
Blaat schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Goed verhaal, topargumenten! d:)b

Bekijk het filmpje wat boven je gepost is, lees je even in over undervolting, vergelijk dat even met de opties die je bij nVidia krijgt en probeer even objectief in te zien wat de voor en nadelen van beide kanten zijn.

De conclusie zal zijn dat als je wil tweaken de Vega een licht performance voordeel heeft maar je bij nVidia niks hoeft te klussen en raytracing krijgt. Als je dik gaat overclocken of alles standaard laat heeft nVidia een licht voordeel. Al met al gaat het dus neerkomen op persoonlijke voorkeur.

Oneliners posten kan iedereen maar lijkt mij niet de meest nuttige bijdrage in dit soort uitwisselingen. Los daarvan is het een zinloze discussie aangezien de TS zelf al had besloten een Vega te willen. Typisch tweakers om daar dan direct iets van te vinden. :D
Jouw antwoord was lekker informatief :>

wil je info ?
aub https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2060.c3310

RTX2060 is nieuwer en moderner en het geld waard. Er komt al snel een opvolger van AMD => https://videocardz.com/amd

Dus lijkt het logisch om geen €3-400 uit te geven aan (oude) videokaart. die je zelf zvm moet aanpassen om geen straaljager te hebben die je meterkast laat tollen. :P

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

Hackus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:07:
quote]Blaat schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:53:
[...]

[/quote]

[...]

Jouw antwoord was lekker informatief :>

wil je info ?
aub https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-2060.c3310

RTX2060 is nieuwer en moderner en het geld waard. Er komt al snel een opvolger van AMD => https://videocardz.com/amd

Dus lijkt het logisch om geen €3-400 uit te geven aan (oude) videokaart. die je zelf zvm moet aanpassen om geen straaljager te hebben die je meterkast laat tollen. :P
Als je dan met een bron komt, pak er dan 1 waarbij expliciet wordt aangeduid dat de systemen waarop de kaarten zijn getest identiek zijn, waarbij op meer dan alleen 1080p getest is, en bij voorkeur ook 1 waarbij met recente drivers getest is. Het is algemeen bekend dat Vega met recentere driver versies beter is gaan presteren.

Verder staat je post stijf van de vooroordelen. Nieuwer = beter slaat nergens op. Als er een nieuwe serie videokaarten wordt geintroduceert gaat je oude kaart niet opeens slechter presteren.

Navi duurt tot minstens de zomer voor die geïntroduceerd gaan worden, Radeon VII valt buiten het budget van de TS. Totaal nutteloos binnen de scope van deze discussie.

Tevens heb ik het expliciet over aftermarket kaarten. Deze zijn ook stock geen straaljager.

Echt waar, wat nuance zou je sieren.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Blaat als de Vega56 onder de €300,- komt ja, nu niet. 1440p ? => https://www.techspot.com/...-rtx-2060-mega-benchmark/
Beter of minder ligt ook aan welk spel je speelt

• jimbutton
GTX 2060 ook naar gekeken. Vanwege sympathie is de keuze toch gevallen op de Vega 56. Daarnaast de 3 games erbij waarvan ik er 2 sowieso al zou kopen.

Beetje support aan de underdog is ook niet weg. Zonder vega 56 had er geen 1070 TI gekomen die voor die prijs zo dicht bij de 1080 zit had het best zo kunnen zijn dat de RTX 2060 een stuk later of qua prestaties langzamer op de markt was gekomen en was Nvidia ook niet met een driver update gekomen om Freesync te ondersteunen.

jimbutton wijzigde deze reactie 22-01-2019 13:31 (0%)
Reden: typo

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:49

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

Hackus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:26:
@Blaat als de Vega56 onder de €300,- komt ja, nu niet. 1440p ? => https://www.techspot.com/...-rtx-2060-mega-benchmark/
Techspot / HUB ligt momenteel onder vuur naar aanleiding van bovenstaande benchmarks. De GTX2060 is getest op de nieuwste drivers terwijl AMD kaarten op verouderde kaarten zijn getest. Steve heeft dit ondertussen bekend en uitgelegd waarom, desondanks blijft het natuurlijk niet correct dat dit gebeurt is zonder dit aan de lezer/kijker te vermelden.

Naar verwachting zal er binnen enkele dagen wel een update komen.

Vervolgens niet vergeten dat bij Nvidia de reference designs cherry picked zijn en hogere resultaten neer zullen zetten. Bij AMD en voornamelijk bij de Vega series zullen het juist de aftermarket moddelen zijn die hogere performance neerzetten. (Niet door de binning, maar door de achterlijke hoge default voltages die amd op de reference modellen had ingesteld).

R5 2600x / Vega 56

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:53
Ik kwam toevallig deze review tegen waarop deze jongens toch een aardig objectieve review lijken neer te zetten. Of iig 1 waarin je goed kunt zien waar de kracht van de verschillende kaarten ligt. Mooie uitgebreide set van games DX11, 12 en Vulcan waarbij ze ook nog es oudere kaarten meenemen van beide makers (kampen klinkt zo stom :) ).

https://babeltechreviews.com/the-rtx-2060-review/view-all/

Baloes wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:05 (7%)

• Tjona100
Hackus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:26:
Ik verwacht niet dat ze nog veel goedkoper gaan worden, omdat ze anders wel heel dicht bij een 580/590 8G gaan komen terwijl een vega 56 toch wel een stuk beter is. Tis een goede concurrent voor de RTX 2060

• Bamidrone
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 11:41
Hi,

Ik heb de kaart ook, na een tweede retour te hebben ontvangen van Azerty geen problemen meer mee ondervonden. Bij mijn eerste kaart had ik last van spontane crashes/vastlopers in Windows 10, niet in Linux (debian & Ubuntu).

Ik draai nu de stock bios en de kaart blijft enorm koel onder load, ik moet zeggen dat die zwaar wordt gebottlenecked door mijn I5 4460 (deze wordt vervangen wanneer ryzen 3 uit komt :)).

Voor het geld kan ik hem aanbevelen, je kan de games misschien nog doorverkopen en dan heb je voor 30 euri per game maar 250 betaalt ;) klinkt als een goede deal in mijn oren

• BoomSlang
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-01 08:24

BoomSlang

Excuses voor mijn grammatica.

Ik zou dan eerder voor deze https://www.overclockers....6a85a&tap_s=243465-274845 gaan.

Sapphire heeft toch een iets betere reputatie.

Misschien is deze website al genoemd? https://www.gputracker.eu...raphics-cards/amd/vega-56

Prijzen in Duitsland zijn al iets lager dan hier, en bij bv Overclockers kan je ook via amazon betalen.

• Razelim
Heeft iemand al eens geprobeerd deze kaart te flashen naar een Vega 64? ik begreep dat het enige verschil een lock op het geheugen zit, iets wat met een bios flash op te lossen is.
Ik hoor graag jullie ervaringen.

• rikhartman
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:03
Razelim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:12:
Heeft iemand al eens geprobeerd deze kaart te flashen naar een Vega 64? ik begreep dat het enige verschil een lock op het geheugen zit, iets wat met een bios flash op te lossen is.
Waar denk je dat de 64 in de naam vandaan komt ..? :*)

• Tjona100
Razelim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:12:
Het zou kunnen mits je Vega56 Samsung HBM2 geheugen heeft. En die werden afaik alleen geleverd op de vroege lichting reference kaarten, dan nog is het riskant. Met Hynix geheugen kan je t zowiezo vergeten, die kunnen die speeds niet aan

• Razelim
rikhartman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:35:
[...]

Waar denk je dat de 64 in de naam vandaan komt ..? :*)
Geen idee, ze waren grote Nintendo Fans?
Tjona100 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Het zou kunnen mits je Vega56 Samsung HBM2 geheugen heeft. En die werden afaik alleen geleverd op de vroege lichting reference kaarten, dan nog is het riskant. Met Hynix geheugen kan je t zowiezo vergeten, die kunnen die speeds niet aan
Ja, daar was ik al bang voor, helaas heeft de mijne Hynix geheugen. Ik denk dat ik het gewoon wel even zo laat. Hij kan nog prima allerlei games aan op 1440p

• rikhartman
Razelim schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 07:48:
[...]

Geen idee, ze waren grote Nintendo Fans?
Lol, ongetwijfeld. Maar ik bedoel dat er fysiek meer ROPS aanwezig zijn.
Dus dat flashen (mits je geheugen het toe laat) je nog geen vega 64 geeft.

• Ghanghis
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15:49

Ghanghis

Zegt ook wel eens iets

rikhartman schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Lol, ongetwijfeld. Maar ik bedoel dat er fysiek meer ROPS aanwezig zijn.
Dus dat flashen (mits je geheugen het toe laat) je nog geen vega 64 geeft.
Zoals razelim specefiek noemde, gaat het bij het flashen van de V64 bios op de V56 voornamelijk om het unlocken van hogere voltages voor het HBM, wat het mogelijk maakt om deze op hogere clocks te draaien. Dat de 56 minder CU's heeft doet niet aan het flashen af.

R5 2600x / Vega 56

• Tjona100
De V56 heeft ook gewoon 64 rops net als de V64. Het zit 'm in de stream processors 3586-56 en 4096-64. Daarbij is de tfrc ook lager dan bij een v64 en lagere gpu en memory speeds

Tjona100 wijzigde deze reactie 23-01-2019 08:52 (11%)

• rikhartman
Tjona100 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:49:
De V56 heeft ook gewoon 64 rops net als de V64. Het zit 'm in de stream processors 3586-56 en 4096-64. Daarbij is de tfrc ook lager dan bij een v64 en lagere gpu en memory speeds
Ik was fout! Dank voor het opmerken.
Had moeten zijn CU's, compute units. Maar goed sowieso een fysiek verschil los van geheugen.

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:50
Ik heb zelf onlangs een Gigabyte Vega 56 OC gekocht hier op V&A, het is een van de eerste kaarten ook nog, in januari vorig jaar besteld op dezelfde dag als dat hij in de pricewatch verscheen :P . Ik heb de F5 bios er op gezet, een 150mV undervolt gedaan (Dus ong 1050mV), en heb geen problemen (behalve dat de HBM maar tot 835MHz kan overklokken, boven dat krijg ik artifacts/flikkerende textures. Maar ja, daar kan je natuurlijk niet over klagen, (HBM) oc is geen garantie).

Ik heb ook een aangeraden aan een vriend van mij die onlangs een nieuwe pc heeft samengesteld, en daar hebben wij ook gelijk de F5 bios opgezet, ook gelijk 1050mV ingesteld, en de HBM op 850MHz gezet, na een aantal stresstests van een aantal uur bleek dit gewoon stabiel, en hij heeft sinds toen ook nog 0 problemen gehad tot nu toe (en hij heeft dus die 3 games er bij, en kan zijn HBM hoger overklokken dan ik dat kan op mijn kaart :( . (Gelukkig is hij zelf niet erg geïnteresseerd in dat soort dingen dus hij heeft het nog gewoon zo staan zoals ik het had ingesteld, als hij nog verder op mij uit zou lopen zou ik dat niet aan kunnen :P )

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

-verkeerde topic- excuus

Blaat wijzigde deze reactie 24-01-2019 09:39 (102%)

• jimbutton
Garwinski schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:02:
Ik heb zelf onlangs een Gigabyte Vega 56 OC gekocht hier op V&A, het is een van de eerste kaarten ook nog, in januari vorig jaar besteld op dezelfde dag als dat hij in de pricewatch verscheen :P . Ik heb de F5 bios er op gezet, een 150mV undervolt gedaan (Dus ong 1050mV), en heb geen problemen (behalve dat de HBM maar tot 835MHz kan overklokken, boven dat krijg ik artifacts/flikkerende textures. Maar ja, daar kan je natuurlijk niet over klagen, (HBM) oc is geen garantie).

Ik heb ook een aangeraden aan een vriend van mij die onlangs een nieuwe pc heeft samengesteld, en daar hebben wij ook gelijk de F5 bios opgezet, ook gelijk 1050mV ingesteld, en de HBM op 850MHz gezet, na een aantal stresstests van een aantal uur bleek dit gewoon stabiel, en hij heeft sinds toen ook nog 0 problemen gehad tot nu toe (en hij heeft dus die 3 games er bij, en kan zijn HBM hoger overklokken dan ik dat kan op mijn kaart :( . (Gelukkig is hij zelf niet erg geïnteresseerd in dat soort dingen dus hij heeft het nog gewoon zo staan zoals ik het had ingesteld, als hij nog verder op mij uit zou lopen zou ik dat niet aan kunnen :P )
Ik heb iets meer geluk gehad met mijn exemplaar. Weekje verder en aan het tweaken geslagen. De vega kaarten komen echt enorm "veilig" uit de fabriek. Voltages staan meestal overdreven hoog om de yields te halen. Ik draai nu stabiel stiller, sneller, energie zuiniger en koeler (onder de 70 graden) op 1600MHz en geheugen op 910MHz en dat met een het voltage op 1050mV. Super blij met de kaart.

• Bunyamin
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08-10 00:56
Vergeet ook niet DLSS wat een belangrijke rol kan spelen in de toekomst m.b.t. AA.
Ik zou persoonlijk ook voor een RTX gaan, zat zelf te twijfelen over een VEGA64 en RTX2070.

• MaXeRs
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:40
Bunyamin schreef op maandag 4 februari 2019 @ 03:13:
Vergeet ook niet DLSS wat een belangrijke rol kan spelen in de toekomst m.b.t. AA.
Ik zou persoonlijk ook voor een RTX gaan, zat zelf te twijfelen over een VEGA64 en RTX2070.
In de toekomst loop je achter.

• jimbutton
DLSS, is zeker een goed punt. Zodra dat goed opgepakt gaat worden en raytracing wat volwassener is, is het verschil te groot in dezelfde prijsklasse om met een de huidige AMD kaarten mee te kunnen.

• Bunyamin
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08-10 00:56
MaXeRs schreef op maandag 4 februari 2019 @ 07:44:
[...]

In de toekomst loop je achter.
Bedankt voor je bijdrage, ik ben weer een stuk intelligenter geworden. (y)

• Garwinski
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 15:50
Garwinski schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:02:

Nog even een toevoeging: Ik had de laatste tijd toch wel in sommige scenario's dat mijn scherm zwart werd en de fans 100% gingen draaien. Hier was echter geen touw aan vast te knopen wanneer het nou gebeurde: Soms kon ik vier uur achter elkaar gamen zonder problemen, soms gebeurde het in een kwartiertje. Ik was dus al klaar om dat ding the RMA'en en mijn ervaring met deze kaart te updaten in dit topic.

Maar toen kwam ik het oude advies tegen om toch even te kijken of de videokaart niet teveel 'hangt', als in, de kaart hangt wat naar beneden aan de achterkant. ik had een aantal jaar geleden ook al een soortgelijk probleem met een videokaart. En inderdaad, mijn Gigabyte Vega 56 OC hing wel erg ver naar beneden aan de achterkant, hing toch al snel ruim een centimeter lager aan de achterkant dan aan de voorkant, en er zat erg veel speling in de kaart (als in, ik kon hem erg op en neer bewegen terwijl hij wel goed in de PCI-E poort zat).

Ik heb nu een tyrap aan de achterkant (aan de plastic 'shroud', raakt geen onderdelen zoals voeding of de kaart zelf aan ofzo) vastgemaakt, en die weer iets boven de kaart aan een plek in mijn kast vastgemaakt, om hem wat meer te dragen aan de achterkant.

En voila, geen problemen meer. Omdat het probleem zich zo sporadisch voordoet durf ik geen 100% zekerheid te geven, maar tot nu toe na uren van stresstesten en gamen heb ik 0 crashes. Grootste indicator dat dit 'hangen' van de kaart een probleem was voor mij is dat ik nu geen artifacts heb als ik mijn HBM hoger dan 835MHz overklok: Hiervoor was dit ondenkbaar, al op 840MHz waren er binnen een paar seconden artifacts te zien. Nu heb ik al een paar uur game- en stresstest-tijd er op zitten met HBM op 850MHz, en 0 artifacts. Ik vond al dat mijn HBM overklok potentie uitzonderlijk laag was :P

Natuurlijk, als je een videokaart koopt zou die moeten werken zonder tyraps natuurlijk, maar ik dacht, ik post het toch even, mocht iemand op dit topic stuiten met eenzelfde soort probleem. Dit 'saggen' van een videokaart die als gevolg heeft dat het scherm soms op zwart gaat met 100% fan is niet exclusief voor deze Gigabyte Vega 56 OC, maar door de vele horrorverhalen van deze kaart had ik eerst eigenlijk nog niet aan een 'universeel' probleem gedacht die bij meerdere types videokaarten voorkomt.

• rcthans
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 05:10
Voor de 40 euro verschil met deze zou ik de gigabyte niet meer bestellen.

Mooie prijs, is overal in nederland bijna dubbel zo duur.

https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

• Tjona100
rcthans schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 05:55:
Voor de 40 euro verschil met deze zou ik de gigabyte niet meer bestellen.

Mooie prijs, is overal in nederland bijna dubbel zo duur.

https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL
Die asus kaarten hadden ook heatsink/vrm problemen die met een fix verholpen kunnen worden. Zowiezo de 64 voor de 56 weet ik het niet zeker

• Sakhmet
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:12
Bij Azerty zie ik nu de 'GIGABYTE RADEON RX VEGA 56 GAMING OC 8G' 5 keer staan met 5 keer verschillende prijzen?? Zie ik hier iets over het hoofd?

https://azerty.nl/categor...ing=12&limit=30&view=grid

Sakhmet wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:57 (56%)

red een boom - eet een bever

• Basso1
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-02 11:21
Sakhmet schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:54:
Bij Azerty zie ik nu de 'GIGABYTE RADEON RX VEGA 56 GAMING OC 8G' 5 keer staan met 5 keer verschillende prijzen?? Zie ik hier iets over het hoofd?

https://azerty.nl/categor...ing=12&limit=30&view=grid
Dat zijn ABC-kaarten, die retour zijn gekomen.

• Mr. Rawnar
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09
Razelim schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:20:
Wel moet ik melden dat de software van Gigabyte, met name de @BIOS applicatie simpelweg niet werkt. Hij geeft aan mijn kaart niet te vinden, en ik kon dus niet mijn kaart flashen op de methode die de fabrikant graag wilt.
Ben nu bezig met mijn nieuwe Gigabyte Vega 56 en daarbij heb ik ontdekt dat ik in de UEFI de CSM module moet aanzetten anders vindt de @BIOS applicatie de kaart niet. Trouwens bij mijn kaart stond de F5 vga bios er all op. Nog even een back-up gemaakt en vergeleken met de bios die online staat en ze waren identiek.

Op dit moment krijg ik wel het idee dat ik een slechte kaart heb. Standaard ingesteld op Balanced blijft hij steken op 1180 MHz en wordt de kaart ongeveer 65 graden Celsius, als ik een FurMark Burn-in test uitvoer. Als ik het energie limit opvoer naar 50 % gaat hij naar ongeveer 1390 MHz en de temperatuur schiet door naar de 76 graden Celsius. De spanning van Status 3 - 7 terug zetten naar 1000 mV geeft nog een beetje extra core snelheid, maar hij blijft hangen bij 1442 MHz. :(

edit: Blijkbaar heb ik te weinig ervaring met FurMark. :P Als ik wat andere settings neem dan gaat de klok een stuk verder omhoog. In de SuperPosition Benchmark 1080p medium gaat hij wel gewoon naar 1579 MHz. Nu nog de spontane vastlopers oplossen. ;)

Mr. Rawnar wijzigde deze reactie 15-02-2019 16:54 (10%)

AMD Ryzen 5 1600; Asrock Fatal!ty X370 Gaming K4; 2x8GB; XFX Radeon RX 480 GTR 8GB

• Angelol
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14-10 14:23
Dacht er afgelopen week net over om mijn 970 te vervangen door een 2060 of 2070 maar nu zag ik vanochtend dat deze kaart 255 bij Azerty was en dat waren geen abc varianten dus te verleidelijk om te weerstaan.

Nu vingers gekruist en hopen dat ik een goed werkend exemplaar binnen krijg.

• HugoBoss1985
Angelol schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:38:
Dacht er afgelopen week net over om mijn 970 te vervangen door een 2060 of 2070 maar nu zag ik vanochtend dat deze kaart 255 bij Azerty was en dat waren geen abc varianten dus te verleidelijk om te weerstaan.

Foutje in de pricewatch of de aanbieding is al weer voorbij....

• Angelol
HugoBoss1985 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Foutje in de pricewatch of de aanbieding is al weer voorbij....
Ik heb er één voor die prijs besteld. Er waren volgens mij maar 30 ofzo. Ik ga er van uit dat ik er op tijd bij was maar altijd even afwachten. Had de pagina nog open dus drukte nu net op f5 en het lijkt erop dat ze gewoon allemaal weg zijn.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Angelol schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:38:

Vega 56 is minder dan RTX2060 en verbruikt meer. verder zijn er wat 'problemen' met deze kaart.
ook na alle updates

• HugoBoss1985
Angelol schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:51:
[...]

Ik heb er één voor die prijs besteld. Er waren volgens mij maar 30 ofzo. Ik ga er van uit dat ik er op tijd bij was maar altijd even afwachten. Had de pagina nog open dus drukte nu net op f5 en het lijkt erop dat ze gewoon allemaal weg zijn.
Goeie deal hoor en ik vind dit dus een uitstekende videokaart.
Al helemaal voor dit geld en met 3 games erbij.

Vlak nadat ik hem had heb ik het bios geupdate en mijn voeding vervangen en sindsdien 0 problemen.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 28-02-2019 15:08 (9%)

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12:53

Kek

3flix

Heb er ook een bij Azerty kunnen scoren, hoop inderdaad dat ik geen probleem kaart aan de haak heb, anders gaatie gewoon weer terug binnen 2 weken..

• Angelol
HugoBoss1985 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Vlak nadat ik hem had heb ik het bios geupdate en mijn voeding vervangen en sindsdien 0 problemen.
Heb een corsair rm650x dus dat moet wel goed zijn. Ik denk dat ik hem morgen krijg dan in het weekend even testen. Dan hopen dat hij goed draait.
Hackus schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:02:
[...]

Vega 56 is minder dan RTX2060 en verbruikt meer. verder zijn er wat 'problemen' met deze kaart.
ook na alle updates
Ik heb de reviews en dit topic gelezen dus ik ben bekend met het verbruik en de problemen. Als de kaart niet zo goedkoop was had ik waarschijniljk gewoon de msi 2070 armor besteld.

Maar voor deze prijs ben ik wel bereid om de kaart een kans te geven het ergste wat er kan gebeuren is dat de kaart toch echt bagger is en dan is het een kwestie van retour sturen en de armor bestellen. Doet de kaart het prima verkoop ik mijn 970 en de games als dat mogelijk is en dan gebruik ik hem totdat ik meer performance nodig heb.

• Mr. Rawnar
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-09 15:09
[...]

Wat voor een voeding had je voor de CM V650?

Ik heb op dit moment een Corsair RM750x, maar kreeg mijn Gigabyte Vega 56 Gaming OC niet stabiel, zelfs niet met de F5 BIOS. Deze kaart is inmiddels terug onder RMA en hoop dat ik een functionerende kaart terug krijg.

AMD Ryzen 5 1600; Asrock Fatal!ty X370 Gaming K4; 2x8GB; XFX Radeon RX 480 GTR 8GB

• HugoBoss1985
Mr. Rawnar schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:55:
[...]

Wat voor een voeding had je voor de CM V650?

Ik heb op dit moment een Corsair RM750x, maar kreeg mijn Gigabyte Vega 56 Gaming OC niet stabiel, zelfs niet met de F5 BIOS. Deze kaart is inmiddels terug onder RMA en hoop dat ik een functionerende kaart terug krijg.
Dat klopt niet meer, ik heb nu een HX1200.
Overkill maar was een koopje met Black Friday :)

Hiervoor had ik een oude Antec TruePower 550.

• Angelol
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:19:
[...]

Dat klopt niet meer, ik heb nu een HX1200.
Overkill maar was een koopje met Black Friday :)

Hiervoor had ik een oude Antec TruePower 550.
Oei, die van mij komt vanavond binnen wel benieuwd of hij goed gaat draaien. De hx1000 v2 is op dit moment ook een koopje bij enkele webshops. Hoop dat mijn 650 wel genoeg is weet niet of die hx1000 goed in mijn meshify c past ;d

Net de gpu in mijn pc gestopt de bios versie is iig f5 dus die hoef ik niet te flashen.

Update na wat gespeel met de kaart.

Het geluid van de fans valt me mee, luider dan mijn 970 maar lang niet zo erg als mijn oude 7970 double dissipation kaart.

Met standaard settings na driver installatie meteen last van erge coil whine. Heb wat met de wattman settings gespeeld en firestrike. Helaas laat ik verder tweaken van de kaart eerst maar even achterwege. Al gooi ik de power draw op -50% en undervolt tot 1000 zodra hij een beetje stroom nodig heeft is er sprake van coil whine. Ik bedoel ook echt vanaf de eerste seconde dat ik een game opstart of het nou diablo 3, wow, het log in screen van poe is of witcher. Zelfs als de fans luid worden hoor ik het er boven uit tijdens een firestrike run. Het lawaai lijkt te komen van de plek waar de 8 pin pci-e connectors aangesloten zijn.

Het is te irritant om te negeren. Ik zal aankomende week andere kabels regelen en kijken of ik een voeding kan lenen om te zien of het daaraan ligt. Blijkt dat niet het geval dan wordt het een retourtje.

Laatste update heb een plat hx1000w voeding getest en maakte geen verschil. Ik heb nu echter wel 2 vega 56 gigabyte kaarten en de tweede heeft ook coil whine maar veel minder dus deze houd ik gewoon. Na een week is de coil whine wel ietsje minder geworden en blijkt mijn mobo er ook last van te hebben.

Angelol wijzigde deze reactie 14-03-2019 01:23 (67%)

• acst
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-10 14:30
[...]

Fijn dat jij wel een werkend model hebt, maar geen idee waarom je het een uitstekende videokaart noemt als je alle problemen ermee ziet. Het is gewoon geen uitstekende videokaart het is een dramatisch slecht model dat met een reden zo goedkoop is en waarbij je geluk moet hebben dat je een werkend model krijgt.

En het daarnaast ook nog maar de vraag is hoe lang die goed blijft, want het gaat voornamelijk hier nu nog om modellen die direct teruggestuurd worden, dus hoe het zit met de levensduur is nog maar de vraag en gezien alle andere problemen met de kaart heb ik daar ook weinig vertrouwen in.

acst wijzigde deze reactie 05-03-2019 10:57 (17%)

• HugoBoss1985
acst schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Fijn dat jij wel een werkend model hebt, maar geen idee waarom je het een uitstekende videokaart noemt als je alle problemen ermee ziet. Het is gewoon geen uitstekende videokaart het is een dramatisch slecht model dat met een reden zo goedkoop is en waarbij je geluk moet hebben dat je een werkend model krijgt.

En het daarnaast ook nog maar de vraag is hoe lang die goed blijft, want het gaat voornamelijk hier nu nog om modellen die direct teruggestuurd worden, dus hoe het zit met de levensduur is nog maar de vraag en gezien alle andere problemen met de kaart heb ik daar ook weinig vertrouwen in.
Dat is mijn mening over de kaart... mag ik die mening hebben?
Dankjewel.

Blijkbaar heb ik geluk.

Zoals eerder aangeven heeft een andere PSU dus wél mijn problemen opgelost en ik draai al maanden zonder problemen.
I.c.m. mijn systeem (airflow) is deze kaart stil, stabiel en presteert heerlijk voor dit geld.

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 05-03-2019 11:28 (4%)

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:51

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Laat, maar alsnog verplaats ik deze naar CAA

• Angelol
Hoeveel mensen die deze gekocht hebben ervaren trouwens coil while under load tussen de 80 en 140 fps? Ik vraag me toch af of het mogelijk is een model te krijgen zonder ook maar enige coil whine
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True