Promise 66 naar raid ombouwen

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Ik heb ooit eens gelezen dat wanneer je zo'n ding onboard hebt je hem gewoon door simpel een andere bios/firmware erin te duwen een raid controller van kunt maken. Kan dit ook als je hem gewoon als losse pci kaart hebt? of moet je dan perse gaan solderen? Zo ja, kan iemand me een nog werkende link hiervoor geven??

Bij voorbaat dank,

Timothee

Verwijderd

Moet solderen....pech maar waar. Is niet moeilijk. Iemand anders voor de link??

Verwijderd

dit is natuurlijk vragen om een UTFS...

maar hier is ie dan... http://www.tweakhardware.com/guide/raid66/

• MinddiggerNL
I used the fucking search....maar krijg er zoveel hits op waar ik niks mee kan dat ik het maar ff vroeg...wil alleen weten of het zonder solderen kon ja/nee, that's all..dat antwoord heb ik dus gekregen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan wel! Dan moet je een weerstand in een ongebruikte stekker van je 2e ide poort steken (tussen pin 36 en een ground pen). Dat staat ook in het artikel hierboven beschreven. Het is misschien iets minder betrouwbaar, maar het werkt wel.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 18:10

MRic3

Of praat ik weer poep?

Om het nog makkelijker te maken... bezoek even Ome Tom daar staat meerdere mogelijkheden uitgelegd met benchmarks en de hel MUK erbij...

Suc7

edit:
sorry niet goed gelezen... het ging om een on-board controller |:( |:( |:(

moet je toch fff zoeku, er is 1 site waar meerdere moederboarden worden besproken waar dat mee mogelijk is.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• MinddiggerNL
bedankt voor de informatie...het ging NIET om een onboard controller dus je had wel goed gelezen :)

• MinddiggerNL
Op maandag 23 juli 2001 18:41 schreef Bigs het volgende:
Het kan wel! Dan moet je een weerstand in een ongebruikte stekker van je 2e ide poort steken (tussen pin 36 en een ground pen). Dat staat ook in het artikel hierboven beschreven. Het is misschien iets minder betrouwbaar, maar het werkt wel.
Kun je dat wat verduidelijken? Moet ik de twee hd's aansluiten op de eerste ide poort op die controllerkaart en dan in de 2e ide poort van de kaart een kabel duwen waar alleen dat weerstandje in zit of hoe moet ik me dat voorstellen??

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-05 09:48

pistole

Frutter

Op woensdag 25 juli 2001 15:19 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Kun je dat wat verduidelijken? Moet ik de twee hd's aansluiten op de eerste ide poort op die controllerkaart en dan in de 2e ide poort van de kaart een kabel duwen waar alleen dat weerstandje in zit of hoe moet ik me dat voorstellen??
dit is niet voldoende. Je moet sowieso een andere bios erin frutten.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 18:41 schreef Bigs het volgende:
jaja...klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hengt..... |:(

Verwijderd

Mmmm, heb nog ergens zo'n Promise ding liggen, waar ik nu toch nix mee doe... eens uitproberen of het een beetje werkt (à la Ome Tom) >:)

• MinddiggerNL
ja ok...die bios moet je altijd flashen..dat staat ook bij dat artikel. ik vroeg dus eigenlijk alleen waar ik die weerstand in moet prikken....maar klopt mijn veronderstelling van een extra kabel waar niks op aangesloten zit behalve dat weerstandje???

misschien dat ik binnenkort een mobo met onboard u-ata66/100 controller krijg dus dan heb ik dit ding niet meer nodig en kan ik ook gaan solderen :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 19:18 schreef timotheebastin het volgende:
ja ok...die bios moet je altijd flashen..dat staat ook bij dat artikel. ik vroeg dus eigenlijk alleen waar ik die weerstand in moet prikken....maar klopt mijn veronderstelling van een extra kabel waar niks op aangesloten zit behalve dat weerstandje???

misschien dat ik binnenkort een mobo met onboard u-ata66/100 controller krijg dus dan heb ik dit ding niet meer nodig en kan ik ook gaan solderen :)
die weerstandjes in die ide-kabel is alleen om ff te testen...als het werkt moet je gewoon ff solderen....altijd 2 X master aansluiten voor maximale snelheid....

Verwijderd

ik heb zon ding omgesoldeerd maar spijt ervan. Met grote disks die vol staan met data werd ie rete-langzaam. Ga hem dus terug solderen

hc

• MinddiggerNL
Op donderdag 26 juli 2001 22:23 schreef hermanb het volgende:
ik heb zon ding omgesoldeerd maar spijt ervan. Met grote disks die vol staan met data werd ie rete-langzaam. Ga hem dus terug solderen

hc
komt dat doordat ie niet cashed in tegenstelling tot de duurdere raid controllers of heb ik het nu helemaal mis?
Pagina: 1