Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uflade
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2021
Hallo,
ik heb deze week een I7 8700K gekocht met een koeling die niet werkt.
ik zoek dus nu een nieuwe. Heeft iemand een aanrader voor mijn pc graag een cooling die een tijd mee kan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mugen 5 heb ik en werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:15
Bedoel je daarbij de stock koeling of een ander merk die je ernaast hebt gekocht?
Wat werkt er niet precies aan?

Welke kast heb je? Omdat niet elke koeler gaat passen in elke kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uflade
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11-2021
De koeler is stuk gegaan, ik krijg me geld al terug. Ik had een coolemaster masterliquid 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Erazher schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:27:
Bedoel je daarbij de stock koeling of een ander merk die je ernaast hebt gekocht?
Wat werkt er niet precies aan?

Welke kast heb je? Omdat niet elke koeler gaat passen in elke kast.
8700K wordt niet geleverd met standaard koeling ;)

@Uflade heb je nog steeds advies nog wat betreft koeling? kijk even in Component Aankoop Advies

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:40
Uflade schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:23:
Hallo,
ik heb deze week een I7 8700K gekocht met een koeling die niet werkt.
ik zoek dus nu een nieuwe. Heeft iemand een aanrader voor mijn pc graag een cooling die een tijd mee kan?
Als je het volledige aankoopbedrag van je masterliquid 120 terugkrijgt zoals je aangeeft, zijn dit de beste optie binnen dat budget :

AIO : pricewatch: Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB
AIR : *Bang for the Buck* pricewatch: Gelid Solutions Phantom Black of anders pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
AIR RGB : pricewatch: Gelid Solutions Sirocco RGB

En als kleur je niks uitmaakt : pricewatch: Noctua NH-U12S >:) Of de iets minder mooie phantom ,als is dat prijsverschil met de Black minimaal : pricewatch: Gelid Solutions Phantom

[ Voor 13% gewijzigd door Gipsy King op 17-01-2019 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Uflade Overclock je de 8700k (in de zin van 5Ghz op alle cores) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het lijstje van @Gipsy King is al zeer netjes; al wil ik daar bij de luchtkoelers de Scythe Fuma aan toevoegen, hoewel die Phantom black echt een beest is voor het geld

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kverhoef
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 17:30
Ik had het zelfde probleem alleen met een i9 9900K. Had mijn oude Mugen geplaatst maar dat ging niet helemaal goed. Binnen 2 seconden tikte sommige cores de 100 graden aan. Bovendien vond ik dat de koeltoren wel heel veel zicht ontnam.

Wil wel even zeggen dat de oude Mugen waarschijnlijk niet goed op de CPU geplaatst was. Ik kon hem gewoon niet goed vast zetten daar tussen de koeltoren en de VRM bijna geen ruimte was. Bovendien blokkeerde de koeltoren één sim slot.

Ik heb besloten om de CPU met water te koelen en heb gekozen voor een NZXT X62. Deze houd de CPU lekker koel (± 27 graden idle en ±70 graden op 100% workload).

De X62 is wel een dure oplossing en op sommige moederborden blokkeerd hij één sim slot. De pro koelers van Corsair zijn zeker net zo goed en wat minder duur.

Ik geloof dat luchtkoelers net zo goed koelen als waterkoelers trouwens maar er zijn 2 grote nadelen met koeltorens. Ze nemen heel veel ruimte in en er hangt nogal wat gewicht aan je moederbord. Vandaar waterkoeling voor mij dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
NZXT X62, koelt al de beste. En is makkelijk te plaatsen

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kverhoef
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-02 17:30
Klopt! Ik heb een vrij kleine kast en het ging allemaal heel soepel. Had alleen de case fans op de X62 aangesloten maar dat was ff te veel herrie bovendien kreeg ik op die manier negatieve airflow. Gewoon weer op het moederbord aangesloten en nu heb ik static air pressure wat voor mij perfect is.

Wat ik fijn vond is dat er koelpasta al op het koelblok zat. Prima product
Pagina: 1