Ik had het zelfde probleem alleen met een i9 9900K. Had mijn oude Mugen geplaatst maar dat ging niet helemaal goed. Binnen 2 seconden tikte sommige cores de 100 graden aan. Bovendien vond ik dat de koeltoren wel heel veel zicht ontnam.
Wil wel even zeggen dat de oude Mugen waarschijnlijk niet goed op de CPU geplaatst was. Ik kon hem gewoon niet goed vast zetten daar tussen de koeltoren en de VRM bijna geen ruimte was. Bovendien blokkeerde de koeltoren één sim slot.
Ik heb besloten om de CPU met water te koelen en heb gekozen voor een NZXT X62. Deze houd de CPU lekker koel (± 27 graden idle en ±70 graden op 100% workload).
De X62 is wel een dure oplossing en op sommige moederborden blokkeerd hij één sim slot. De pro koelers van Corsair zijn zeker net zo goed en wat minder duur.
Ik geloof dat luchtkoelers net zo goed koelen als waterkoelers trouwens maar er zijn 2 grote nadelen met koeltorens. Ze nemen heel veel ruimte in en er hangt nogal wat gewicht aan je moederbord. Vandaar waterkoeling voor mij dus.