Mijn vraag :
ik zit vanaf de dag dat ik m'n peperduur systeem in elkaar stak en aanzette met een te hoge idle temp op m'n TR 1950X ( namelijk 68C° ) waardoor de waterkoeling z'n fans op volle toeren draaien ...
hierdoor waarschijnlijk throttle ??
en dus zéér slechte resultaten op alle benchmarks
( CPU multiplier dropt van x37 naar 10 en lager tijdens bench tests )
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU-Z , core-temp - ryzen master - en daarvoor de OC app vanuit het moederbord zelf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
doordat de radiator fans al vanaf dag 1 in een te hoge toerental draaide ( steeds op en neer )
probeerde ik eerst met de CPU fan curve de pc wat stiller te krijgen want ik dacht dat het hier aan een standaard instelling lag die ik even snel zou aanpassen ...
nu een week later , veel lezen testen en hier en daar een kleine aanpassing in de bios en wat minieme tests met ryzen master heb ik nog steeds geen idee en een steeds slechter wordende bench test resultaten verzameling
alle hulp is welkom !!
systeem :
Ryzen Threadripper 1950X
X399 Aorus Extreme moederbord
Geforce RTX 2080 Aorus Extreme 8GB
3x M.2 SSD Samsung 970 EVO 1TB
Enermax Liqtech 360 OC TR4 II
4 x 16 GB Corsair Vengeance DDR-4 2666
2 x HDD WD 4TB Black
Be Quiet Dark Pro 1200W
ik zit vanaf de dag dat ik m'n peperduur systeem in elkaar stak en aanzette met een te hoge idle temp op m'n TR 1950X ( namelijk 68C° ) waardoor de waterkoeling z'n fans op volle toeren draaien ...
hierdoor waarschijnlijk throttle ??
en dus zéér slechte resultaten op alle benchmarks
( CPU multiplier dropt van x37 naar 10 en lager tijdens bench tests )
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU-Z , core-temp - ryzen master - en daarvoor de OC app vanuit het moederbord zelf
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
doordat de radiator fans al vanaf dag 1 in een te hoge toerental draaide ( steeds op en neer )
probeerde ik eerst met de CPU fan curve de pc wat stiller te krijgen want ik dacht dat het hier aan een standaard instelling lag die ik even snel zou aanpassen ...
nu een week later , veel lezen testen en hier en daar een kleine aanpassing in de bios en wat minieme tests met ryzen master heb ik nog steeds geen idee en een steeds slechter wordende bench test resultaten verzameling
alle hulp is welkom !!
systeem :
Ryzen Threadripper 1950X
X399 Aorus Extreme moederbord
Geforce RTX 2080 Aorus Extreme 8GB
3x M.2 SSD Samsung 970 EVO 1TB
Enermax Liqtech 360 OC TR4 II
4 x 16 GB Corsair Vengeance DDR-4 2666
2 x HDD WD 4TB Black
Be Quiet Dark Pro 1200W