Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Sinds kort ben ik in bezit van een Microsoft surface pro 5 laptop/tablet(iets), tot zover een fijn apparaat, totdat ik er een USB ethernet adapter aan hang. De surface hang ik aan een router die via DHCP zijn ip adres verkrijgt. De verbinding blijft dan ongeveer 20 seconde actief waarna zowel de WiFi verbinding als de ethernet verbinding wegvalt en na een korte tijd weer terug komt.

De USB adapter werkt op een andere PC gewoon stabiel(via dezelfde router), dus daar kan het probleem denk ik niet liggen, Ik heb zowel de WiFi als de bluetooth adapters uitgezet, maar het probleem blijft bestaan dat deze verbinding fluctueert. Ook heb ik al een andere USB netwerk adapter geprobeerd op de surface, echter blijft het probleem bestaan.

Als ik de UTP kabel niet in een router stopt maar in een switch die met het internet verbonden is blijft de verbinding stabiel.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Klinkt als iets in je power options/USB suspend. Misschien je power profile eens op High Performance zetten? Dat zet m.i. de meeste energiebesparende zaken uit.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
citruspers schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:46:
Klinkt als iets in je power options/USB suspend. Misschien je power profile eens op High Performance zetten? Dat zet m.i. de meeste energiebesparende zaken uit.
Bedankt voor de reactie, helaas de verbinding valt nog altijd weg.

• Frido
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi, ik heb twee vergelijkbare problemen:
* Wanneer ik een USB-headset (Kingston HyperX) aansluit, valt deze na een aantal minuten gewoon uit;
* Wanneer ik een USB 3.0 Hub met ethernet-aansluiting (Ewent EW1140) direct in de USB-poort steek, werkt deze niet, wanneer ik er een USB-hub (ICY BOX IB-AC6401, gewoon zonder power adapter) tussen doe, werkt het wel.

De Headset heb ik ook via de powered USB-HUB van de monitor geprobeerd, maar dat lost het probleem niet op. In mijn opinie is de Surface gewoon een eigenwijs apparaat op dit vlak. Beter een echte laptop kopen!

[ Voor 0% gewijzigd door Frido op 18-11-2021 11:54 . Reden: typo's wegwerken ]