Toon posts:

waarom dat slotje?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik ben net een thread begonnen en daar is nu een slotje op gedaan, ik ben het hier niet helemaal mee eens (lees: helemaal niet ;)). Het slotje is erop gedaan omdat de info die daar in stond al in een andere thread stond. Ik had in die thread een link naar mijn firewallscript gezet om de topic starter te helpen, maar verder had het niet bijzonder veel met die thread te maken. Omdat ik dat firewallscriptje graag wil testen op andere systemen dacht ik dat het een goed idee zou zijn om een nieuwe thread te beginnen over dat scriptje alleen, maar dat werd kennelijk niet gewaardeerd omdat er nu een slotje op staat :(. Volgens mij is dit slotje niet terecht omdat deze thread toch wel een heel ander doel heeft dan die ene thread waar de link al in stond, en zorgt dit slotje er alleen maar voor dat er off-topic reacties in die andere thread komen en er minder commentaar op mijn scriptje komt.. mag dat slot er dus alstjeblieft weer af?? (het gaat om deze thread..)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Laten we allereerst op Traag wachten. Die kan je misschien wat meer tekst en uitleg geven.

Een slotje kan ik begrijpen, een openlaatactie eigenlijk ook wel :) We zien wel

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Je loopt met je eigen software en je eigen site te koop. Officieel is dat spam (en dus een waarschuwing). Technisch gezien heb je dus nog mazzel :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
M'N EIGEN SOFTWARE?????? kerel, ik maak een handig scriptje, en bied dat aan anderen aan om te gebruiken/testen. IK HELP MENSEN... (of probeer dat tenminste).. maar tja, 'k denk dat het weinig zin heeft om een poging te doen je te overtuigen.. maar haal die hele thread dan maar weg samen met m'n posting in die andere thread als je het zo erg vind :r.

(sorry hoor, maar 'k vind dit echt overdreven)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 12:50 schreef crashtest het volgende:
M'N EIGEN SOFTWARE??????
Ten eerste vind ik software een groot woord voor een dergelijk scriptje, en ten tweede komt het script me erg bekend voor (of delen ervan). Weet je zeker dat je niet alles gewoon uit een Linux HOWTO hebt geplukt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arno

Arno

PF5A

maar haal die hele thread dan maar weg samen met m'n posting in die andere thread als je het zo erg vind :r.
Dat is IMO een beetje overdreven....
(sorry hoor, maar 'k vind dit echt overdreven)
Dat mag, we leven in een vrij land :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 23 juli 2001 12:55 schreef Exirion het volgende:

Ten eerste vind ik software een groot woord voor een dergelijk scriptje, en ten tweede komt het script me erg bekend voor (of delen ervan). Weet je zeker dat je niet alles gewoon uit een Linux HOWTO hebt geplukt?
Hij bedoelt het juist andersom als jij het interpreteert, hij bedoelt het niet als in "Da's mijn Software" maar meer als "Mijn Software ? Tis maar een scriptje !".

Zoiets dus.

Aannames zijn fataal.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Spam zou ik het ook niet vinden.
Naar aanleiding van een andere draad waarin hij dit (door hemzelf 'geoptimaliseerde') scriptje noemt, opend hij een nieuw topic, om het 1e topic On-topic te laten blijven.

Dus het andere topic mag nu "vervuild" worden, met dit scriptje. (dat zou mijn conclusie zijn)

Verwijderd

de link naar zijn scriptje is geen SPAM, het komt er zelfs niet in de buurt...
Electronic junk mail or junk newsgroup postings. Some people define spam even more generally as any unsolicited e-mail. However, if a long-lost brother finds your e-mail address and sends you a message, this could hardly be called spam, even though it's unsolicited. Real spam is generally e-mail advertising for some product sent to a mailing list or newsgroup.
het is iig geen junkmail en ik heb ook geen banners gezien, tegenwoordig wordt alles waarvan men maar even denk "wat moet ik ermee ?" als SPAM aangeduid, terwijl dit vaak niet het geval is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het script volledig zelf gemaakt, niet uit een HOWTO gehaald of daaruit geoptimaliseerd.. het enige wat ik niet zelf bedacht heb is de variabele $IPT, die heb ooit eens (lang geleden) uit een ander script overgenomen. Maar ik ben trouwens wel benieuwd welke HOWTO dat dan is, want 'k heb nog nooit een goede iptables HOWTO gevonden. ('k heb zelf wel een handleiding hierover geschreven, maar 'k zal daar maar geen link naar posten om TRAAG meer "spam" te besparen)

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Was mijn reply in de thread niet duidelijk.. je had ehm al eens eerder gepost.. nou doe je het nog een keer zodat mensen hem downloaden.. op zich tof van je dat je een freeware firewall uitdeelt maar toch is dat spam. het is en blijft dus een dubbelpost. zo simpel is het..

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 23 juli 2001 13:17 schreef DeX het volgende:
Was mijn reply in de thread niet duidelijk.. je had ehm al eens eerder gepost.. nou doe je het nog een keer zodat mensen hem downloaden.. op zich tof van je dat je een freeware firewall uitdeelt maar toch is dat spam. het is en blijft dus een dubbelpost. zo simpel is het..
Los van bovenstaand... crashtest, heb je iets tegen mij ofzo??? Ik voer alleen de policy van GoT uit, niet mijn eigen ideeen :)

Jeremy Clarkson

• DeX

DeX

Is dit aan mij gericht...

Zo ja: Nee ik heb helemaal niets tegen je. Waarom zou ik iets tegen je/jullie hebben. Ik hou van got en dus de modjes erbij ook. Ik help ze graag door stoute users aan te melden bij het stoute usertjes forum. want ik haat onzin... En ik haat mensen die de search niet gebruiken.. dus nee ik heb niets tegen je/jullie.

Zo nee: Dacht ik al... :)

[ed-it]
Sorry verkeerd gelezen.. zag "crashtest" niet staan :)
[/ed-it]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik het minder "persoonlijk" laten klinken. Mocht dit de policy van GoT zijn dan is er wat mis vind ik. Ik was zoiezo al van plan om mijn scriptje hier te posten, en dat moet mogelijk zijn volgens mij (ik heb al vele van zulke threads gezien, over gratis php-sms scriptjes en ga zo maar door). Het enige "domme" wat ik kennlijk gedaan heb is eerst in een poging iemand te helpen in een andere thread iemand op mijn scriptje te wijzen waar hij misschien was aan had. Als ik nu eerst die thread had geopend en daarna dat berichtje gepost zou hebben dan zou die thread kennelijk wel kunnen? Maar als je dus kennelijk op GoT geen scriptjes mag posten dan zou ik de hele "Programming & Webscripting" groep maar ff dicht gaan klikken want 'k geloof dat ze daar dan massaal de GoT policy schenden...

• Arno

Arno

PF5A

Deze policy is door de mod van het betreffende forum opgesteld en is goedgekeurd door zijn HGA. Ik zou bij hun ten rade gaan

Jeremy Clarkson

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 23 juli 2001 13:24 schreef DeX het volgende:
[ed-it]
Sorry verkeerd gelezen.. zag "crashtest" niet staan :)
[/ed-it]
Dat heeft ie er pas later bij gezet omdat ik z'n post ook niet snapte :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DeX

DeX

Op maandag 23 juli 2001 13:26 schreef crashtest het volgende:
Ok, dan zal ik het minder "persoonlijk" laten klinken. Mocht dit de policy van GoT zijn dan is er wat mis vind ik. Ik was zoiezo al van plan om mijn scriptje hier te posten, en dat moet mogelijk zijn volgens mij (ik heb al vele van zulke threads gezien, over gratis php-sms scriptjes en ga zo maar door). Het enige "domme" wat ik kennlijk gedaan heb is eerst in een poging iemand te helpen in een andere thread iemand op mijn scriptje te wijzen waar hij misschien was aan had. Als ik nu eerst die thread had geopend en daarna dat berichtje gepost zou hebben dan zou die thread kennelijk wel kunnen? Maar als je dus kennelijk op GoT geen scriptjes mag posten dan zou ik de hele "Programming & Webscripting" groep maar ff dicht gaan klikken want 'k geloof dat ze daar dan massaal de GoT policy schenden...
Ja idd. maar Jou topic is: Wat vinden jullie van mijn firewall? Nou zou het wat beter klinken als het zoiets was: "Door tweakers, voor tweakers: Firewall"
Dan zou ik het iets beter vinden.. maar het blijft ongevraagde aanbieding van een product, spam dus. als iemand zou zeggen: Wie heeft er voor mij een firewallscript?" Dan kan je altijd ingrijpen en je script daar posten..

IMHO....

Verwijderd

Topicstarter
ach, laat het ook maar zitten dan.. 'k zal kennelijk wel verkeerd zitten (Traag zal vast niet voor niets adje zijn geworden..)..

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

>:) Haal de link in het 1e topic weg, en het is geen dubbelpost meer.

Ps. Traag is geen Adje. Mod WOS. Met 'wat' extra privileges. Maar geen Adje

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 23 juli 2001 13:32 schreef crashtest het volgende:
(Traag zal vast niet voor niets adje zijn geworden..)..
Kijk eens naar mijn status... ik ben verre van een adje

Jeremy Clarkson

• DeX

DeX

Op maandag 23 juli 2001 13:34 schreef Jaymz het volgende:
>:) Haal de link in het 1e topic weg, en het is geen dubbelpost meer.

Ps. Traag is geen Adje. Mod WOS. Met 'wat' extra privileges. Maar geen Adje
Volgens mij ben je een beetje telaat ervoor.. :P

wat is eigenlijk het ultime verchil tussen adje en modje...

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:37 schreef DeX het volgende:

[..]

Volgens mij ben je een beetje telaat ervoor.. :P

wat is eigenlijk het ultime verchil tussen adje en modje...
modjes denken dat ze alles kunnen maken, adjes kunnen alles maken

(wee degene die niet inziet dat dit een grapje is :P)

• DeX

DeX

ROFL!!!

En users willen dat ze alles kunnen maken???

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:29 schreef DeX het volgende:

ongevraagde aanbieding van een product, spam dus.
lees mijn vorige post in dit topic eens...

als dit een product is...

en wat voor profijt zou crashtest hebben als iemand dit script zou gaan gebruiken :?

en dan 'ongevraagd' slaat nergens op, alles threads die op dit forum gestart worden zijn ongevraagd...

Verwijderd

Topicstarter
modje dan... (wat is het toch moeilijk allemaal ;))

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:41 schreef DeX het volgende:
ROFL!!!

En users willen dat ze alles kunnen maken???
nee, users stellen teveel vragen >:)

en ontopic: wat is het voordeel dat een gebruiker heeft als hij een scriptje post? zo jaag je juist mensen weg

"jah, dus je firewall doet het niet? mjah, ik heb wel een scriptje voor je, maar dat krijg je niet. mag niet van GoT"

• Arno

Arno

PF5A

Op maandag 23 juli 2001 13:42 schreef Paz het volgende:
"jah, dus je firewall doet het niet? mjah, ik heb wel een scriptje voor je, maar dat krijg je niet. mag niet van GoT"
Er is een verschil tussen het klakkeloos posten van je script en het posten van je script als er door een user om wordt gevraagd...

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in iedergeval blij dat ik kennelijk niet de enige ben met de mening dat mijn topic niet zo heel erg was. Misschien is het een idee om eens te kijken of sommige van de regels iets veranderd moeten worden?

Verwijderd

Topicstarter
Leuke oplossing: Iemand opent een topic met als titel "Wie heeft crashtest z'n firewallscript voor me, en wie wil er commentaar opgeven". Vervolgens posts ik: Ja, die heb ik toevallig nog voor je liggen, en plaats de link opnieuw.. dan reageer ik op een vraag van iemand, en is alles weer goed, of niet?

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:47 schreef Traag het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen het klakkeloos posten van je script en het posten van je script als er door een user om wordt gevraagd...
mjah, zit wat in. er had echter best een goede discussie over kunnen ontstaan. mogelijk met verbeteringen, waardoor er voor GoT een heel goed firewall script uitkomt. 't is wat op het randje of het een dubbelpost is of wel.

yupz.. it's one of those difficult topics

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 13:47 schreef Traag het volgende:

[..]

dit topic zelf is ook ongevraagd gepost, dus SPAM !

natuurlijk niet

• DeX

DeX

Op maandag 23 juli 2001 13:48 schreef crashtest het volgende:
Ik ben in iedergeval blij dat ik kennelijk niet de enige ben met de mening dat mijn topic niet zo heel erg was. Misschien is het een idee om eens te kijken of sommige van de regels iets veranderd moeten worden?
Op maandag 23 juli 2001 13:50 schreef crashtest het volgende:
Leuke oplossing: Iemand opent een topic met als titel "Wie heeft crashtest z'n firewallscript voor me, en wie wil er commentaar opgeven". Vervolgens posts ik: Ja, die heb ik toevallig nog voor je liggen, en plaats de link opnieuw.. dan reageer ik op een vraag van iemand, en is alles weer goed, of niet?
Nee dus.. Denk niet dat de regels veranderd moeten worden. Vind ze zo eigenlijk wel prima.. Wie er zich niet aan houd word gemeld bij [SU]. Wie zich er wel aan houd kan een interessante draadje krijgen. en daaqr houd men van.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 13:53 schreef DeX het volgende:

[..]

[..]

Nee dus.. Denk niet dat de regels veranderd moeten worden. Vind ze zo eigenlijk wel prima.. Wie er zich niet aan houd word gemeld bij [SU]. Wie zich er wel aan houd kan een interessante draadje krijgen. en daaqr houd men van.
Maar ik denk dat mijn topic ook een interessant draadje had kunnen worden als dat voortijdige einde er niet was geweest.. en aangezien de regels dus nu een interessant draadje voorkomen hebben is er kennelijk iets niet helemaal goed met die regels.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Toch nog even reageren aangezien ik 'mod' ben daar... ik weet nog niet of ik hem zelf wel gesloten had (misschien wel, misschien niet), maar feit is: hij is nu dicht en ik vind het niet echt interessant genoeg om dat terug te draaien.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• DeX

DeX

Op maandag 23 juli 2001 14:04 schreef Jotti het volgende:
Toch nog even reageren aangezien ik 'mod' ben daar... ik weet nog niet of ik hem zelf wel gesloten had (misschien wel, misschien niet), maar feit is: hij is nu dicht en ik vind het niet echt interessant genoeg om dat terug te draaien.
Dat zeg ik... Hij is niet interresant genoeg...
>:)

Verwijderd

Topicstarter
het is ook niet meer mijn doel om 'm weer open te krijgen hoor, maar alleen ben ik van mening dat regels die het ok vinden dat er een slotje op topics als deze komen niet kloppen..

• DeX

DeX

Bewijs het maar...

Nummer 1: Dubbelpost -> Mag niet = Topic dicht..
Nummer 2: Spam -> Mag niet = Topic dicht..
Nummer 3: Opsomtopic - > Mag niet = Topic dicht..

Nu jij weer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 14:12 schreef DeX het volgende:
Bewijs het maar...

Nummer 1: Dubbelpost -> Mag niet = Topic dicht..
Nummer 2: Spam -> Mag niet = Topic dicht..
Nummer 3: Opsomtopic - > Mag niet = Topic dicht..

Nu jij weer!!
1: klopt, maar ik wou off-topic postings in die andere thread voorkomen.
2: Gelul, sorry, maar dat is echt onzin
3: Hier ben wel benieuwd naar je uitleg, ik zie echt niet in waarom dit een opsomtopic zou zijn.

• DeX

DeX

"Ik ben de laatste tijd ff bezig geweest een redelijk algemeen inzetbaar firewallscriptje te maken en was benieuwd wat jullie er van vinden. "
:X

opsomming

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 14:19 schreef DeX het volgende:

[..]

opsomming
hmmm, interessante stelling. Stel, mijn computer doet het niet meer, ik open een topic met als vraag "Mijn computer doet het niet meer, weet iemand wat er aan de hand is" hier geef ik dan natuurlijk nog wat uitleg bij. Dan is het volgens jou dus een opsomtopic, ik vraag dan ook de mening van anderen over een onderwerp (ik heb het vermoeden dat jij dus 80% van de topics hier opsomtopics vind).

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 14:19 schreef DeX het volgende:

[..]

opsomming
ik heb je nou al 2 keer uitgelegd dat het geen spam is en nog blijf je het roepen zonder ook maar ergens op te reageren behalve met modjes mee te praten

en een opsomming is heel iets anders dan om meningen vragen, een voorbeeld van een opsomming is, noem je schoenmaat

• DeX

DeX

"Mijn computer doet het niet meer: HELP!!"

Dit is een perfecte voorbeeld van een draadje op deze forum. zoals ik altijd zeg: Als je een probleem met je pc hebt.. bel dan niet 1 proffessional, maar vraag het aan heel veel proffessionals.. die ook nog gratis zijn.. maar goed. dit is dus vragen om hulp..

"Hier is mijn script: wat vinden jullie ervan?"

Dit is opsomming... geen seriueze hulproep ofzo dus: Stuffis Generalis of Huiskamer of Slotje...

Tis simpel...

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me duidelijk een meningsverschil wat niet opgelost gaat worden. Ik vind het geen opsomming (en kan me ook niet voorstellen dat iemand dat wel vind) en jij vind het wel een opsomming (en kan je denk ik ook niet voorstellen dat iemand dat niet vind). We zijn dus beide niet voor rede vatbaar op dit gebied, dus laten we er over ophouden ok?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat lijkt me een heel goed idee, dit loopt op niks uit...

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.