Overzicht Freesync monitoren die werken met GSync

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:22

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Topicstarter
Ik heb de lijst zojuist weer bijgewerkt. Vergeef me als er wat fouten in staan; de post wordt een beetje groot :P

Zou vanaf nu iedereen onderstaande format kunnen gebruiken? Dat scheelt een hoop klopwerk. Voor de poster maar 1 minuut extra, voor mij 3 koppen koffie minder :P

Quote mijn post, pas de bb-code aan waar nodig en posten maar. Ik krijg dan automatisch bericht en zal het aan de TS toevoegen.

Without further ado:

[tr]
[td merk]Merk[/td]
[td model]url naar product[/td]
[td check align=center]/[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GPU[/td]
[td note align=center fontsize=11notities][/td]
[td by fontsize=11]@jouwusername[/td]
[/tr]

Bedankt allen voor het actieve topic en het delen van de ervaringen. Ik begin al steeds meer duidelijk te krijgen welke Freesync monitor ik ooit ga aanschaffen _/-\o_

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:21
hoi3344 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:24:
LG 29UM68-P
1070 Ti

Lijkt prima te werken via DP, Freesync aanzetten in OSD
Second that... gisteravond ingesteld, geen issues ontdekt met desktop-werk (multiple streams, YT, etc) of gaming (RoE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordientje92
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-05 19:08
Ik had dit scherm echt nèt gehaald voordat NVidia de aankondiging deed. Was dus hopen dat het zou werken.
Bij de aankondiging stond de AOC G2590FX als supported model, het paneel van de PX is volgens mij (zo goed als) gelijk.. Alleen heeft de PX heeft een in hoogte verstelbare mount en een usb hub volgens mij, de FX niet.

Na het installeren van de nieuwe nvidia driver stond de optie voor GSync support al aan. Monitor geeft nu 'FreeSync' aan bij de refreshrate op de OSD ipv 144hz. Tot zo ver geen problemen ondervonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gGXJAiq.png

AOCpricewatch: AOC G2590PX Rood, Zwart1070ti@Jordientje92

Hoop dat iemand deze info kan gebruiken :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Jordientje92 op 30-01-2019 16:45 . Reden: Link naar verkeerde item ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleAlgra
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-11-2023
Bananenspin schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Heb je mijn post boven die van jou gezien met de hotfix? Zelfde scherm als jou en met de hotfix geen problemen meer!
Ik zal het vanavond even uitproberen en het resultaat doorgeven.

@The GUI je hebt mijn resultaat bij de MAG24C gezet, echter heb ik het getest op de "gewone" G24C.

\

EDIT: na hotfix is het kleine beetje flickering verdwenen!

[ Voor 58% gewijzigd door JelleAlgra op 30-01-2019 16:28 . Reden: Na hotfix ook het beetje flickering verdwenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:14
The GUI schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:45:
Ik heb de lijst zojuist weer bijgewerkt. Vergeef me als er wat fouten in staan; de post wordt een beetje groot :P

Zou vanaf nu iedereen onderstaande format kunnen gebruiken? Dat scheelt een hoop klopwerk. Voor de poster maar 1 minuut extra, voor mij 3 koppen koffie minder :P

Quote mijn post, pas de bb-code aan waar nodig en posten maar. Ik krijg dan automatisch bericht en zal het aan de TS toevoegen.

Without further ado:

[tr]
[td merk]Merk[/td]
[td model]url naar product[/td]
[td check align=center]/[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GPU[/td]
[td by fontsize=11]@jouwusername[/td]
[/tr]

Bedankt allen voor het actieve topic en het delen van de ervaringen. Ik begin al steeds meer duidelijk te krijgen welke Freesync monitor ik ooit ga aanschaffen _/-\o_
Sweet! Pin it! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@The GUI

Hier ook werkende op;
[tr]
[td merk]Asus[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/439714/asus-mg279q-zwart.html[/td]
[td check align=center]✔[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GTX 1080 Ti[/td]
[td by fontsize=11]@Tortelli [/td]
[/tr]

Not sure of ik het helemaal goed doe met de code....

[ Voor 64% gewijzigd door Tortelli op 30-01-2019 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 19:30

peternator

Shoop da whoop.

peternator schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:16:
[...]

Gister getest met Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming.
Niet enorm in settings gedoken overigens, gewoon GSync aangezet. Screen flickering helaas.
Kleine update:
Ik bleek de hotfixed driver al geïnstalleerd te hebben. TV (tweede monitor, HDMI) afgekoppeld. Krijg met Rocket League zelfs compleet distorted view (alles door elkaar heen), dat ik m'n pc eerst moet rebooten om weer normaal beeld te krijgen. Als ik Gsync uitzet, is er niets aan de hand.
Ik vermoed dat m'n DP kabel (standaard meegeleverd) niet al te best is, die ga ik eerst maar even vervangen.

Dus bij deze: Ik vermoed dat mijn vermelding van de werking niet helemaal representatief is voor deze monitor+videokaart combi

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SauSkopje
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-11-2022
pricewatch: LG 32GK650F-B Zwart

Werkt ook perfect. Icm een 2700x en GTX1080.
KneoK schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Freesync op HDMI gaat helaas niet lukken met nVidia hardware. Voor zover ik het begrepen heb, is het een Displayport (vanaf 1.2a) standaard, die over HDMI pas in versie 2.1 is vastgelegd. AMD heeft het wel over HDMI voor elkaar, geen idee of dat in de hardware of wellicht in de drivers is verwerkt.
Dit is trouwens grappig. Ik zag ook overal dat DP 1.2a Freesync ondersteund en was daarom aan het twijfelen over de bovengenoemde monitor. Maar toch werkt het bij mij perfect, en dat via DP 1.2

[ Voor 66% gewijzigd door SauSkopje op 30-01-2019 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsh155
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-03-2024
Freesync werkt met de LG 29WK600 + 1050TI
Range van 40 tot 75.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Topicstarter
Tortelli schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:52:
@The GUI

Hier ook werkende op;

[tr]
[td merk]Asus[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/439714/asus-mg279q-zwart.html[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GTX 1080 Ti[/td]
[td note align=center fontsize=11 notities][/td]
[td by fontsize=11]@Tortelli [/td]
[/tr]

Not sure of ik het helemaal goed doe met de code....
Yes helemaal goed. Scheelt een hoop ge-edit. Thanks, hij is toegevoegd!
(de bb-code is is onderdeel van een tabel, dus hij lijkt niet goed, maar klopt wel.
peternator schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Kleine update:
Ik bleek de hotfixed driver al geïnstalleerd te hebben. TV (tweede monitor, HDMI) afgekoppeld. Krijg met Rocket League zelfs compleet distorted view (alles door elkaar heen), dat ik m'n pc eerst moet rebooten om weer normaal beeld te krijgen. Als ik Gsync uitzet, is er niets aan de hand.
Ik vermoed dat m'n DP kabel (standaard meegeleverd) niet al te best is, die ga ik eerst maar even vervangen.

Dus bij deze: Ik vermoed dat mijn vermelding van de werking niet helemaal representatief is voor deze monitor+videokaart combi
Bedankt voor de update. Ik zal hem even op twijfelachtig zetten zo. Ben benieuwd wat een nieuwe kabel voor je doet!
SauSkopje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:25:
pricewatch: LG 32GK650F-B Zwart

Werkt ook perfect. Icm een 2700x en GTX1080.

[...]

Dit is trouwens grappig. Ik zag ook overal dat DP 1.2a Freesync ondersteund en was daarom aan het twijfelen over de bovengenoemde monitor. Maar toch werkt het bij mij perfect, en dat via DP 1.2
Top, ik pak zo een kop koffie om de tabel verder in te vullen ;)
larsh155 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:30:
Freesync werkt met de LG 29WK600 + 1050TI
Range van 40 tot 75.
Oeh nog een kop koffie, lekker! Staat er straks bij!

[ Voor 54% gewijzigd door The GUI op 31-01-2019 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
The GUI schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:45:
[tr]
[td merk]AOC[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/1167671/aoc-ag322qc4-zwart.html[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GTX 1070[/td]
[td by fontsize=11]@ECP0WERS [/td]
[/tr]
Speciaal een nVidia kaartje gekocht om het te testen. Wilde eigenlijk upgraden naar Radeon VII maar wil ook zeker weten dat het met nVidia ook zou werken mocht de Radeon uiteindelijk toch tegenvallen. ;) Overigens werkt het "HDR" deel ook :) Had stiekem ergens ook wel verwacht dat een Freesync2 scherm zou werken.

[ Voor 55% gewijzigd door ECP0WERS op 01-02-2019 16:06 ]

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:27
Randleman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:17:
Scherm: MSI Optix MAG27CQ
GPU: GTX1080 ti
Native freesync range: 48hz- 144hz

Werkt over het algemeen goed in games. Enkel tijdens loading screens of andere extreem hoge FPS situaties (in de duizenden fps) zie ik een beetje flickering.
Ik kijk ook naar de monitor maar zie in de OP wat wisselende resultaten met deze monitor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 09:20
mca2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:05:
[...]

Ik kijk ook naar de monitor maar zie in de OP wat wisselende resultaten met deze monitor :?
Welke videokaart heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Randleman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Welke videokaart heb je precies?
Gigabyte AORUS GTX1080Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
mca2 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:09:
[...]

Gigabyte AORUS GTX1080Ti
Die heb ik en het werkt prima.

De extreme versie trouwens?

[ Voor 8% gewijzigd door Randleman op 01-02-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:36
Aantal dagen de Gigabyte Aorus AD27QD getest icm RTX 2080Ti
Ondanks dat TechTesters melden dat het werkt, is het helaas (nog) niet zo rooskleurig. (https://www.techtesters.eu/freesync-op-je-nvidia-gpu/)

Battlefield V werkt perfect met G-SYNC, maar de G-SYNC Pendulum demo en Anno 1800(weliswaar een beta) krijg ik flikkerende beelden. Ik zal komende tijd wat meer games testen, maar het is helaas geen 100% score.

Nou, net een nieuwe Insider Build en alles werkt zonder stotteren. Beetje hit-and-miss dus. Ik neem bovenstaande even terug :).

[ Voor 21% gewijzigd door Dikkie op 02-02-2019 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dUMBIe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21
@The GUI Hey Gui, bedankt voor het maken van de lijst, hier is nog een monitor om aan de lijst toe te voegen:

[tr]
[td merk]BenQ[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/667549/benq-ex3200r-zilver-zwart.html[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]RTX 2060[/td]
[td note align=center fontsize=11notities]Scherm flikkert heel iets tijdens stilstaande laadschermen, in-game zelf niks van te zien.[/td]
[td by fontsize=11]@dUMBIe[/td]
[/tr]

Ik kwam ook nog een Duitse forum topic tegen met een lijst van monitoren voor als iemand op zoek is naar een monitor die hier nog niet te vinden is: https://www.computerbase....sync-erfahrungen.1848940/

Groet,
Dumbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Randleman schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:14:
[...]

Die heb ik en het werkt prima.

De extreme versie trouwens?
Nee, de normale versie. Is er verschil in GSync-performance tussen normaal en xtreme?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 09-06 18:31
Jordientje92 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:10:
Ik had dit scherm echt nèt gehaald voordat NVidia de aankondiging deed. Was dus hopen dat het zou werken.
Bij de aankondiging stond de AOC G2590FX als supported model, het paneel van de PX is volgens mij (zo goed als) gelijk.. Alleen heeft de PX heeft een in hoogte verstelbare mount en een usb hub volgens mij, de FX niet.

Na het installeren van de nieuwe nvidia driver stond de optie voor GSync support al aan. Monitor geeft nu 'FreeSync' aan bij de refreshrate op de OSD ipv 144hz. Tot zo ver geen problemen ondervonden.
[Afbeelding]

AOCpricewatch: AOC G2590PX Rood, Zwart1070ti@Jordientje92

Hoop dat iemand deze info kan gebruiken :*)
Kom na zoeken op 2 scherm uit een Asus VG258QR die 55 euro meer kost en deze. Heb je nog altijd geen problemen ondervonden met gsync?
Verder nog nadelen gevonden aan deze monitor die misschien het overwegen van een ander model waard zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door computerjunky op 03-02-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Nu ja, omdat er verder geen echte bruikbare feedback is over de IIyama ProLite XUB2792QSU-B1 wil ik dit wel ff melden aan iedereen en o.a. ook aan edwinvn:

Freesync op deze monitor lijkt op geen kl*ten te trekken dus wat jij beweert. edwinvn, is blijkbaar niet 100% betrouwbaar...wat trouwens wel de bedoeling moet zijn. :/

In ieder geval, bij mij, met verticale synchronisatie aan in de Nvidia Control panel loopt alles redelijk smooth in de AMD en Nvidia tool ( Toch vanaf de 45 fps, via CRU gezet op min. 35) maar als ik die verticale synchronisatie uitzet in de Nvidia Control Panel dan is het één grote stutter ramp, vooral in die 45fps range..en dat zowel in de AMD tool als in de de Nvidia tool...dus nee, Freesync lijkt op deze monitor niet 100% te werken, in tegenstelling tot wat jij beweert. :|

...Maar toch moet ik toegeven, en dit in contradictio in terminis, dat games (In singleplayer) toch wel smooth lopen dus ja.. nu lijkt het wel of ik mijzelf tegenspreek en de weg aan het kwijt raken ben, toch?? ...WTF!! 8)7

Wat mankeert er aan mijn monitor maar niet aan die van jouw, edwinvn??..Of een vraag aan iedereen, ligt het aan die tools die niet echt 100% werken of is dit weer een je zoekt het maar uit situatie, waarbij freesync-geluk de belangrijkste factor is??

Ben het beu en zit echt te denken om toch een belachelijk dure G-sync monitor te kopen...om probleemloos aan een eventuele lage fps te kunnen gamen op QHD in bijv, Metro Exodus...want...mijn 1080Ti inruilen voor een belachelijk dure 2080Ti is absoluut niet aan de orde.

[ Voor 15% gewijzigd door hosee op 04-02-2019 00:38 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordientje92
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-05 19:08
computerjunky schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:10:
[...]

Kom na zoeken op 2 scherm uit een Asus VG258QR die 55 euro meer kost en deze. Heb je nog altijd geen problemen ondervonden met gsync?
Verder nog nadelen gevonden aan deze monitor die misschien het overwegen van een ander model waard zijn?
Nee tot zo ver niet. Een nadeel kan zijn dat er maar 1 stick aan de achterkant de monitor zit om het scherm in te stellen ipv knoppen aan de onderkant.

De schermranden zijn ook ietsjes dikker dan het plaatje voor doet komen, maar alsog vele malen dunner dan mijn oude Asus scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
mca2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:48:
[...]

Nee, de normale versie. Is er verschil in GSync-performance tussen normaal en xtreme?
Durf ik niet te zeggen.. Bij mij werkt het over het algemeen prima behalve op extreem hoge fps moment zoals loading screens of menu's, dan heb ik last van lichte flicker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
hosee schreef op zondag 3 februari 2019 @ 23:24:
Nu ja, omdat er verder geen echte bruikbare feedback is over de IIyama ProLite XUB2792QSU-B1 wil ik dit wel ff melden aan iedereen en o.a. ook aan edwinvn:

Freesync op deze monitor lijkt op geen kl*ten te trekken dus wat jij beweert. edwinvn, is blijkbaar niet 100% betrouwbaar...wat trouwens wel de bedoeling moet zijn. :/

In ieder geval, bij mij, met verticale synchronisatie aan in de Nvidia Control panel loopt alles redelijk smooth in de AMD en Nvidia tool ( Toch vanaf de 45 fps, via CRU gezet op min. 35) maar als ik die [b]verticale synchronisatie uitzet in de Nvidia Control Panel dan is het één grote stutter ramp, vooral in die 45fps range..en dat zowel in de AMD tool als in de de Nvidia tool...dus nee, Freesync lijkt op deze monitor niet 100% te werken, in tegenstelling tot wat jij beweert. :|

...Maar toch moet ik toegeven, en dit in contradictio in terminis, dat games (In singleplayer) toch wel smooth lopen dus ja.. nu lijkt het wel of ik mijzelf tegenspreek en de weg aan het kwijt raken ben, toch?? ...WTF!! 8)7

Wat mankeert er aan mijn monitor maar niet aan die van jouw, edwinvn??..Of een vraag aan iedereen, ligt het aan die tools die niet echt 100% werken of is dit weer een je zoekt het maar uit situatie, waarbij freesync-geluk de belangrijkste factor is??

Ben het beu en zit echt te denken om toch een belachelijk dure G-sync monitor te kopen...om probleemloos aan een eventuele lage fps te kunnen gamen op QHD in bijv, Metro Exodus...want...mijn 1080Ti inruilen voor een belachelijkdure 2080Ti is absoluut niet aan de orde.
Waarom moet het de bedoeling zijn dat dit 100% betrouwbaar is? Hij heeft nou eenmaal deze ervaring met de monitor dus die deelt hij, prima toch? Er is ook vrij weinig op het interdat dat 100% betrouwbaar is :+.

En jullie gebruiken verschillende videokaarten dus jullie situatie is al niet vergelijkbaar.

dubbelpost, nog niet wakker :(

[ Voor 3% gewijzigd door Randleman op 04-02-2019 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontini
Ik ging zojuist even door de nvidia release notes van driver 418.81 (4 februari 2019) heen en kwam het volgende tegen:
Changes and Fixed Issues in Version 418.81
The following sections list the important changes and the most common issues resolved
in this version. This list is only a subset of the total number of changes made in this
driver version. The NVIDIA bug number is provided for reference.
Fixed Issues in this Release
 [Gamestream][OS HDR]: Stream is not set to launch in HDR despite having HDR
display attached to the PC and client. [2467526]
 [GeForce Experience]: Share FPS overlay appears in the Twitter UWP app from the
Microsoft Store. [2465033]
 [G-SYNC]: Flickering may occurs in games if G-SYNC is enabled. [2399845]
 [G-SYNC]: With G-SYNC enabled, after hot-pugging a G-SYNC display and then a GSYNC Compatible display, the right half of the G-SYNC Compatible display may go
blank. [200484819]
Windows 10 Issues
 [GeForce RTX 20 series]: Event ID 14 error appears in event viewer logs when Digital
Vibrance setting is changed. [2488424]
 [SLI][Shadow of the Tomb Raider][G-SYNC]: Flickering occurs in the game when
launched with SLI, HDR, and G-SYNC enabled [200467122]
 [G-SYNC]: With a G-SYNC and G-SYNC Compatible display connected in clone
mode, flashing occurs on games played on the G-SYNC display with G-SYNC
enabled. [200482157]

 [HDR][Ni no Kuni 2]: Enabling HDR causes the application to crash when launched.
[2483952]
 [ARK Survival]: Multiple errors and then blue-screen crash may occur when playing
the game. [2453173]
 [Batman: Arkham Origins]: PhysX fog renders incorrectly [2451459]
 [Firefox]: Cursor shows brief corruption when hovering on certain links in Firefox.
[2107201]
 Dynamic Super Resolution (DSR) is not available for monitors with 4k2k timings.
[2496987]
 Random desktop flicker occurs on some multi-display PCs [2453059]
Wie weet helpt het mensen die eerder toch nog last hadden van flickering hier en daar =)

[ Voor 32% gewijzigd door Fontini op 04-02-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Fontini schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:
Ik ging zojuist even door de nvidia release notes van driver 418.81 (4 februari 2019) heen en kwam het volgende tegen:

[...]

[...]

Wie weet helpt het mensen die eerder toch nog last hadden van flickering hier en daar =)
Ik heb last van flickering nadat mijn PC in slaap modus is geweest. Dit los ik simpel op door het bestand restart64.exe van CRU te starten, hierna werkt het gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

KneoK

Not in a million lightyears

Fontini schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:07:

[...]

[...]

Ik had Freesync/G Sync alweer helemaal uitgezet omdat ik het toch iets teveel ellende vond geven, maar deze driver lijkt inderdaad een hoop op te lossen. In de demo's van nVidia en AMD is de flickering nu iets erger, maar Spotify flickert niet meer als ik G Sync op fullscreen en windowed zet en Path of Exile flickert nu ook helemaal niet meer in windowed fullscreen. Ik ga hier maar weer eens wat meer mee testen, dit begint in ieder geval ergens op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ff een vraag:
Een Freesync monitor met een range van 48Hz tot 70Hz (Mijn monitor) kan toch niet serieus werken als de FPS bijv. zakt naar 35FPS, toch?

...En zo zijn er veel Freesync monitoren met die zeer korte range, terwijl G-sync monitoren wel werken tot 30Hz en dus per definitie effectiever zijn...klopt dat een beetje?

[ Voor 3% gewijzigd door hosee op 06-02-2019 20:03 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20

WCA

hosee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:56:
Ff een vraag:
Een Freesync monitor met een range van 48Hz tot 70Hz (Mijn monitor) kan toch niet serieus werken als de FPS bijv. zakt naar 35FPS, toch?

...En zo zijn er veel Freesync monitoren met die zeer korte range, terwijl G-sync monitoren wel werken tot 30Hz en dus per definitie effectiever zijn...klopt dat een beetje?
Freesync wordt pas leuk wanneer de maximale refresh rate 2x/2,5x de minimale refreshrate is. Dan begint de low framerate compensation een keer effect te hebben (stel, je minimale refreshrate is 48hz, en je fps zakt naar 30fps, dan stelt je monitor gewoon naar 60hz bij, en laat ie elke frame 2x zien. Zo simuleer je een effectieve range van 1hz tot whatever de maximale refreshrate van je monitor is)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wat ik wel merk is dat als mijn frame rate zakt naar zeg maar 35-40 fps dat de soomthness een stukje minder is maar nog wel behoorlijk aanvaardbaar....doch, dit is enkel met gebruik van CRU en een lichte monitor OC.
Heb het in CRU ingesteld op min 35 en max. 73.

Met de originele waarden, 48-70 is het niet om aan te zien op 35-40 fps.

Weet natuurlijk niet hoe het zou werken met een AMD kaart maar mijn voorlopige conclusie is dat de freesync van deze monitor (Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1) met een Nvidia kaart op niks trekt zonder de hulp van CRU. (Ben ik blij dat dat programmaatje bestaat!)

Conclusie: Freesync op deze monitor werkt niet naar behoren zonder hulpmiddelen dus wat mij betreft kan ik deze niet goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 10:47
Het zou fijn zijn als ze rap met multi-monitor ondersteuning komen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaikoW
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 22:56

HaikoW

International man of mystery

menaze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:23:
Werkt :)

Eizo Foris FS2735
35 – 144 Hz
1080 Ti
Goed nieuws en bedankt voor het controleren!

Zit al een tijdje te overwegen om dit scherm te kopen ter vervanging van mijn EV2450.
1440P en Gsync ondersteuning zijn voor mij de belangrijkste redenen om van scherm te wisselen omdat ik denk dat ik met deze twee eigenschappen de grootste verrijking van mijn game ervaring krijg.

Zie net overigens dat de beschikbaarheid van de FS2735 niet heel goed is, komt er een opvolger aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:29
AOC G2590FX icm GTX1060 6gb werkt

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:18
hosee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:49:
Wat ik wel merk is dat als mijn frame rate zakt naar zeg maar 35-40 fps dat de soomthness een stukje minder is maar nog wel behoorlijk aanvaardbaar....doch, dit is enkel met gebruik van CRU en een lichte monitor OC.
Heb het in CRU ingesteld op min 35 en max. 73.

Met de originele waarden, 48-70 is het niet om aan te zien op 35-40 fps.

Weet natuurlijk niet hoe het zou werken met een AMD kaart maar mijn voorlopige conclusie is dat de freesync van deze monitor (Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1) met een Nvidia kaart op niks trekt zonder de hulp van CRU. (Ben ik blij dat dat programmaatje bestaat!)

Conclusie: Freesync op deze monitor werkt niet naar behoren zonder hulpmiddelen dus wat mij betreft kan ik deze niet goedkeuren.
48-70 is een stuk krapper dan de 40-75 van mijn monitor, maar ik denk dat het nog wel ok werkt als je vsync uitzet en dan de fps capt op 67 oid. Tearing valt mij bij lage fps minder op dan stutter.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ik heb bij die lage FPS ook geen tearing maar ik merk wel dat het minder smooth gaat dan bij 50-60fps en zonder tussenkomst van CRU is het zowiezo niet om aan te zien, zelfs niet op 40-45fps..tja.

Maar bij 30-35fps helpt het instellen in CRU op 30Hz ook niet meer, duidelijke micro stutter...

Denk wel dat het met G-sync een stuk beter zal draaien, op die lage fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Monitor: Acer XF270HUA
GPU: Gigabyte GTX1060

FreeSync werkt na aanzetten in het Nvidia Control Panel zonder problemen, behalve dat het me 10% fps kostte in een benchmark, dus ik heb het weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[tr]
[td merk]MSI[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/1129131/msi-optix-mpg27cq-zwart.html[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]GTX 1070 Ti[/td]
[td note align=center fontsize=11notities]Brightness flickering in CSGO en Rainbow Six Siege maar niet bij nieuwere games als Witcher 3. Lijkt te werken mits FPS heel stabiel is. FPS dips geeft brightness flicker. Driver version: 418.81[/td]
[td by fontsize=11]@Datastream [/td]
[/tr]

Toch maar dit scherm gekocht want 144hz 1440p scherm met redelijke reviews. Gelukkig werkt G-Sync maar ook weer net niet helemaal. FPS moet stabiel zijn anders krijg je dikke brightness flickering. Maar misschien dat met een driver update dat nog verhelpen word uiteindelijk. Settings zijn Zero Latency, Fast response time, Freesync ON, image staat op User met custom rgb waardes (R50 G55 B46 anders ziet het scherm er echt HEEL slecht uit)

Kan zijn dat ik de settings verkeerd heb staan maar het is allemaal niet duidelijk uitgelegd door MSI. Ik heb gelezen dat voor betere gsync compatibility het op een andere setting moet staan (FPS ofzo) maar dan heb je 50% brightness max met shit kleuren want de kleuren kan je niet aanpassen in FPS mode en nul saturation en contrast.

Rare bedoeling met die templates van msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 10:59
de verwijzing in de eerste pagina naar de U32H850 klopt niet.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Laatst online: 09-06 18:31
ik struikelde net over deze link.
https://docs.google.com/s...Rbh19k/htmlview?sle=true#

Geen idee of het nuttige data is maar misschien dat mensen het boeiend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 08:23
[tr]
[td merk]MSI[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/1122721/msi-optix-mag27cq-rood-zwart.html[/td]
[td check align=center]✘[/td]
[td gpu align=center fontsize=11]RTX 2070[/td]
[td note align=center fontsize=11notities]Scherm flikkeringen ingame, driver geupdate, V-sync aan/uit getest, onder de 45 FPS geen voordeel gezien, nieuwe DP kabel gekocht geen verschil[/td]
[td by fontsize=11]@FlowChef[/td]
[/tr]

Toch jammer. Las dat meerdere mensen met dit scherm problemen hadden, sommige verwijten de standaard DP kabel, die heb ik dus nieuw gekocht DP 1.2 maar werkt niet, geen verschil. Ik heb de nieuwste driver van nvidia, die hotfix nooit gedownload maar zal die al automatisch bij de huidige nvidia update zitten? 417 is hotfix 418 huidige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
FlowChef schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:52:
[tr]
[td merk]MSI[/td]
[td model]https://tweakers.net/pricewatch/1122721/msi-optix-mag27cq-rood-zwart.html[/td]
[td note align=center fontsize=11notities]Scherm flikkeringen ingame, driver geupdate, V-sync aan/uit getest, onder de 45 FPS geen voordeel gezien, nieuwe DP kabel gekocht geen verschil[/td]
[/tr]

Toch jammer. Las dat meerdere mensen met dit scherm problemen hadden, sommige verwijten de standaard DP kabel, die heb ik dus nieuw gekocht DP 1.2 maar werkt niet, geen verschil. Ik heb de nieuwste driver van nvidia, die hotfix nooit gedownload maar zal die al automatisch bij de huidige nvidia update zitten? 417 is hotfix 418 huidige?
Probeer 418.81 en wat voor soort flikkeringen zijn het? Alleen brightness of daadwerkelijk aan/uit flicker? Is het alleen als je ernstige framerate dip heb of is het constant ongeacht stabiliteit van framerate? Wat voor instellingen in het OSD gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
hosee schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:59:
Ik heb bij die lage FPS ook geen tearing maar ik merk wel dat het minder smooth gaat dan bij 50-60fps en zonder tussenkomst van CRU is het zowiezo niet om aan te zien, zelfs niet op 40-45fps..tja.

Maar bij 30-35fps helpt het instellen in CRU op 30Hz ook niet meer, duidelijke micro stutter...

Denk wel dat het met G-sync een stuk beter zal draaien, op die lage fps.
Het is een mythe, ook met g-sync kan ik uit ervaring zeggen. Voor het oog is het beeld alleen wat rustiger.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Datastream schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:07:
[...]

Probeer 418.81 en wat voor soort flikkeringen zijn het? Alleen brightness of daadwerkelijk aan/uit flicker? Is het alleen als je ernstige framerate dip heb of is het constant ongeacht stabiliteit van framerate? Wat voor instellingen in het OSD gebruik je?
Ik zal vanavond even uitgebreid hier posten. Flikkeringen eigenlijk altijd, niet super opvallend wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Gekke Jantje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Het is een mythe, ook met g-sync kan ik uit ervaring zeggen. Voor het oog is het beeld alleen wat rustiger.
Dus je bedoelt dat met een G-sync monitor het beeld ook niet meer zo soepel beweegt bij bijv. 30-40fps dan bij bijv. 50-60fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Het beeld is wel meer vloeiend maar frames zien en voelen blijft het zelfde. Het is niet zo dat 50 fps als 60 fps aanvoelt.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Topicstarter
Zo, een paar drukke dagen gehad en geen tijd om bij te werken. Ik zal vanavond weer eens door de posts spitten. Bedankt in ieder geval voor de reacties tot nu toe! TS wordt vanavond dus bijgewerkt!
Gekke Jantje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:02:
Het beeld is wel meer vloeiend maar frames zien en voelen blijft het zelfde. Het is niet zo dat 50 fps als 60 fps aanvoelt.
Meer fps maakt een game vloeiender (ga maar eens Battlefield op een console spelen, voelt alsof je door zand loopt), maar kan wel tearing veroorzaken als je niet op de refreshrate van je monitor zit. Lage fps zal dus 'trager' aanvoelen. Daarnaast spelen de frametimes ook mee. Als deze fluctueren kan je toch een soort microstutters krijgen. Dit zou VRR dus deels af moeten vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowChef
FlowChef schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:52:
[tr]
[td merk]MSI[/td]
[/tr]

Even terugkomend op mijn eigen post.

Ik kreeg scherm flikkeringen in game zoals PUBG of zelfs Rocket league waar FPS hoog zit. Dit waren zwarte flikkeringen, niet constant. Mijn OSD zat in responstijd uit of normal, en modus ook normal.

Nu ben ik gisteravond weer alles op G-sync gaan instellen en heb ik OSD in FPS modus gedaan zoals ik al eens gelezen heb in dit forum. Naast FPS modus heb ik ook de respons tijd naar Extreme gezet. Het scherm is dankzij de FPS modus natuurlijk donkerder en eerlijk gezegd iets fijner (normal modus was wit wel echt WIT, alsof je in de zon keek.) Kan natuurlijk zijn dat de flikkeringen er nog steeds zijn maar dan minder zichtbaar. In PUBG lijkt het althans een stuk beter, verder in APEX ook niet meer gezien en ook niet in rocket league (FPS daar natuurlijk altijd boven de 100). Ik had gisteren verder weinig tijd om verder te testen. Vanavond zal ik deze settings met pendulum test nog even doen om zeker te zijn en ook wat andere games erbij testen. Resultaat zal ik posten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Gekke Jantje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:02:
Bij mij is het geen kwestie van aanvoelen, ik zie het dus, lijkt een soort van "vloeiende" microstutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
FlowChef schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Even terugkomend op mijn eigen post.

Ik kreeg scherm flikkeringen in game zoals PUBG of zelfs Rocket league waar FPS hoog zit. Dit waren zwarte flikkeringen, niet constant. Mijn OSD zat in responstijd uit of normal, en modus ook normal.

Nu ben ik gisteravond weer alles op G-sync gaan instellen en heb ik OSD in FPS modus gedaan zoals ik al eens gelezen heb in dit forum. Naast FPS modus heb ik ook de respons tijd naar Extreme gezet. Het scherm is dankzij de FPS modus natuurlijk donkerder en eerlijk gezegd iets fijner (normal modus was wit wel echt WIT, alsof je in de zon keek.) Kan natuurlijk zijn dat de flikkeringen er nog steeds zijn maar dan minder zichtbaar. In PUBG lijkt het althans een stuk beter, verder in APEX ook niet meer gezien en ook niet in rocket league (FPS daar natuurlijk altijd boven de 100). Ik had gisteren verder weinig tijd om verder te testen. Vanavond zal ik deze settings met pendulum test nog even doen om zeker te zijn en ook wat andere games erbij testen. Resultaat zal ik posten hier.
Zou toch wel héél jammer zijn als gsync compatible modus alleen goed werkt met FPS want dat is mij toch een afgrijselijke kleuren instelling. (Groen wordt opeens grijs/paarsig bij mij in Witcher 3) Echt niet om aan te zien.

Ik ga kijken of de brightness flickering minder word als je brightness zelf lager zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Datastream schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:21:
[...]

Zou toch wel héél jammer zijn als gsync compatible modus alleen goed werkt met FPS want dat is mij toch een afgrijselijke kleuren instelling. (Groen wordt opeens grijs/paarsig bij mij in Witcher 3) Echt niet om aan te zien.

Ik ga kijken of de brightness flickering minder word als je brightness zelf lager zet.
Blijft lastig hoor, FPS modus maakt inderdaad de kleur instellingen een stuk donkerder. Ik zelf vind het niet zo erg, maar kan me goed voorstellen dat jij daar een afkeer aan hebt. Verder na wat dagen te hebben gegamed merk ik op dat de flikkeringen er nog wel zijn maar minder zichtbaar (donkerder scherm).

Gek genoeg kan ik met Pendulum tot 35 fps geen problemen zien als tearing e.d. Maar in games zie ik geen voordeel met freesync aan of uit. Vsync merk ik ook geen extra voordeel of nadeel. Heb verder nog niet gespeeld met de settings van nvidia zelf.

Momenteel staat Freesync dus uit en dus ook geen FPS modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
FlowChef schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Blijft lastig hoor, FPS modus maakt inderdaad de kleur instellingen een stuk donkerder. Ik zelf vind het niet zo erg, maar kan me goed voorstellen dat jij daar een afkeer aan hebt. Verder na wat dagen te hebben gegamed merk ik op dat de flikkeringen er nog wel zijn maar minder zichtbaar (donkerder scherm).

Gek genoeg kan ik met Pendulum tot 35 fps geen problemen zien als tearing e.d. Maar in games zie ik geen voordeel met freesync aan of uit. Vsync merk ik ook geen extra voordeel of nadeel. Heb verder nog niet gespeeld met de settings van nvidia zelf.

Momenteel staat Freesync dus uit en dus ook geen FPS modus.
Niet alleen donker maar het veranderd ook de kleuren! Het logo van spotify is gewoon grijs met een tintje paars! En de flikkeringen zijn inderdaad wel minder zichtbaar met lagere brightness. Ik heb het zelf met mijn eigen kleurenprofiel geprobeert met anti motion blur aan. (Dus response time op fastest). Zorgt ook nog eens voor dat alle ghosting weg is.

Maar ja de flikkeringen blijven helaas altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowChef
Datastream schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:14:
[...]

Niet alleen donker maar het veranderd ook de kleuren! Het logo van spotify is gewoon grijs met een tintje paars! En de flikkeringen zijn inderdaad wel minder zichtbaar met lagere brightness. Ik heb het zelf met mijn eigen kleurenprofiel geprobeert met anti motion blur aan. (Dus response time op fastest). Zorgt ook nog eens voor dat alle ghosting weg is.

Maar ja de flikkeringen blijven helaas altijd.
Grijs met tintje paars? Ik heb niet naar het logo van spotify gekeken maar ik weet vrijwel zeker dat dat in mijn geval niet zo is! Bij mij word voornamelijk het scherm gewoon een stuk donkerder. Ik hoop dat iemand nog met tips komt om in ieder geval het free sync gedeelte te laten werken want ook dat merk ik momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dikkie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:27:
Aantal dagen de Gigabyte Aorus AD27QD getest icm RTX 2080Ti
Ondanks dat TechTesters melden dat het werkt, is het helaas (nog) niet zo rooskleurig. (https://www.techtesters.eu/freesync-op-je-nvidia-gpu/)

Battlefield V werkt perfect met G-SYNC, maar de G-SYNC Pendulum demo en Anno 1800(weliswaar een beta) krijg ik flikkerende beelden. Ik zal komende tijd wat meer games testen, maar het is helaas geen 100% score.

Nou, net een nieuwe Insider Build en alles werkt zonder stotteren. Beetje hit-and-miss dus. Ik neem bovenstaande even terug :).
Insider build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
FlowChef schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:50:
[...]

Grijs met tintje paars? Ik heb niet naar het logo van spotify gekeken maar ik weet vrijwel zeker dat dat in mijn geval niet zo is! Bij mij word voornamelijk het scherm gewoon een stuk donkerder. Ik hoop dat iemand nog met tips komt om in ieder geval het free sync gedeelte te laten werken want ook dat merk ik momenteel nog niet.
Hmm dan vraag ik mij af of het een fout is in mijn scherm of een specifiek verschil tussen de MAG27 en MPG27. Bij mij is het echt of je kleurenblind ben met FPS mode. 0 groen meer te bekennen. Heel vreemd. Ik zal vanavond wel een foto maken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
De LG-29um68-p doet het goed in combinatie met de 1660 Ti. Niet verrassend, aangezien hij het ook al goed deed met de 1070 Ti van hoi3344.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:58
Misschien onnodig om te vermelden (hier staat al dat de XF250Q werkt met 1080) maar op de 1070 werkt het hier ook dikke prima!
Gek want op het web is toch wel echt veel wisselende verhalen wat je leest...
(dus had op de gok gekocht met de bol.com aanbieding voor 199,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Gebruik je zelf CRU?
Is misschien niet duidelijk vermeld op het "NET" of CRU is gebruikt of niet om de zaak goed te laten werken...maar wel zo belangrijk om te weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:58
hosee schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:07:
Gebruik je zelf CRU?
Is misschien niet duidelijk vermeld op het "NET" of CRU is gebruikt of niet om de zaak goed te laten werken...maar wel zo belangrijk om te weten. :)
Niks gebruikt, aangesloten ingesteld en getest. Dus straight out of the box ondersteunt blijkbaar.
Wat dus vreemd is aangezien hier al aangegeven was dat hij het deed maar wanneer je google gebruikt je meer mensen tegenkomt met issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Vreemd ja, de één wel de andere niet...heb je niet met G-sync...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:17
pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC & pricewatch: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart werkt tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Galukon op 01-03-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Wie heeft hier ook een Samsung 24CFG70? Volgens mij werkt G-Sync wel maar als ik het activeer in mijn game dan merk ik hier eigenlijk vrij weinig van?

Kan dit liggen aan de game (heb het getest met PUBG en Apex Legends) of is deze monitor wel supported maar niet echt dendered op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
sassymousasi schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:14:
Wie heeft hier ook een Samsung 24CFG70? Volgens mij werkt G-Sync wel maar als ik het activeer in mijn game dan merk ik hier eigenlijk vrij weinig van?

Kan dit liggen aan de game (heb het getest met PUBG en Apex Legends) of is deze monitor wel supported maar niet echt dendered op dit vlak?
Heb je al eens een FreeSync test gedraaid?

https://drive.google.com/...gtSkFPcXB6RGM?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
sassymousasi schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:14:

Deze? pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart

Neem aan dat je zonder vsync speelt? Op 144hz valt tearing al minder op, dus als het al niet opviel dan zou je weining verschil moeten merken.

Als je hem in apex onder de max refresh wil houden, dit invullen bij advanced launch options.
+fps_max 140

ff met msi afterburner kijken of die command het doet, werkt niet altijd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Nee nog niet gedaan. Thanks voor de link ga ik uittesten!
haarbal schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Deze? pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart

Neem aan dat je zonder vsync speelt? Op 144hz valt tearing al minder op, dus als het al niet opviel dan zou je weining verschil moeten merken.

Als je hem in apex onder de max refresh wil houden, dit invullen bij advanced launch options.
+fps_max 140

ff met msi afterburner kijken of die command het doet, werkt niet altijd ofzo.
Jep die inderdaad. Ja zonder v-sync, dat moet uitstaan toch?

[ Voor 51% gewijzigd door sassymousasi op 02-03-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
sassymousasi schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 18:03:
Jep die inderdaad. Ja zonder v-sync, dat moet uitstaan toch?
Ja, anders lijkt de limiter het niet te doen in apex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:47
Highfeed schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:08:
AOC G2590FX icm GTX1060 6gb werkt
+1 voor exact deze opstelling. Werkt bij mij ook heel goed. Geen verrassing, want gecertificeerd, maar bij deze alsnog een kleine duit in het zakje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:35

Wildfire

Joy to the world!

De Eizo Foris FS2735 zou kunnen volgens het lijstje, nou mooi niet hier. Netjes via DisplayPort aangesloten op m'n GTX 1060, maar geen GSync, ook niet te forceren ergens helaas. (GeForce drivers v419.17)

En dat is dan nog wel met een verse Windows 10 installatie (build 1809), daarvoor werkte het ook al niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 05-03-2019 21:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 16:08
Monitor :Asus VG279
GraKa : 1060 6 GB

In de Nvidia Demo heb ik de mogelijkheid om VSync, non & GSync te selecteren. -- WERKT

Ik zie alleen heel weinig verschil, maar dat kan aan mn CPU liggen -- QX9770 :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fontini
Wildfire schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:07:
De Eizo Foris FS2735 zou kunnen volgens het lijstje, nou mooi niet hier. Netjes via DisplayPort aangesloten op m'n GTX 1060, maar geen GSync, ook niet te forceren ergens helaas. (GeForce drivers v419.17)

En dat is dan nog wel met een verse Windows 10 installatie (build 1809), daarvoor werkte het ook al niet.
Heb je al gekeken naar de post van degene die 'm gerapporteerd heeft (zoekwerkje though)? Misschien moet je nog wat extra doen om het werkend te krijgen. Anders diegene even een dm sturen =).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 22:57

Bzzje

Negeren is vooruitzien

monitor : LG 34GK950F
kaart : GTX1080 TI

Werkt prima!
Zodra je boven de 144hz komt krijg je wel wat stotters maar verder gaat alles uitstekend hier.

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Wildfire schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:07:

Heb je niet een obscure toggle ergens in het menu van de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

haarbal schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:28:
[...]

Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

menaze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:23:
Werkt :)

Eizo Foris FS2735
35 – 144 Hz
1080 Ti
Hoe dan? Heb ook een FS2735, aangesloten via DisplayPort, maar geen enkele optie om GSync te enablen in de drivers. Nergens. Ook niet na recentelijk Windows 10 (build 1809) opnieuw te hebben geïnstalleerd...

(zowel niet op een GTX 1080 Ti die ik tot voor kort had, als op m'n huidige -tijdelijke- GTX 1060)

-- Edit: whoops, dit had als edit op m'n vorig bericht gekund, sorry.

-- Edit #2: uiteindelijk de oplossing gevonden -->
Having already made sure that I ran the monitor in high range for freesync in the hidden 'administrator' menu, and already having enabled freesync in AMD's Crimson panel, the power light only turned RED after switching from 60 to 144Hz in the windows settings.

In order to get to the hidden administrator menu on the monitor for setting the freesync settings, the monitor has to be first turned off (just press the round power on/off button), and then hold the arrow button up while pressing power button for a couple of seconds.
-----------------------------
haarbal schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:28:
[...]

Blijkbaar wel dus, maar dan in een verborgen menu. Tsja. :P
Ok, dit was wel een post van iemand met een AMD kaart, maar blijkbaar heeft de Foris een geheim menu. Nadat ik daarin freesync high range heb enabled, zien de drivers mijn scherm wel als GSync compatible. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Wildfire op 06-03-2019 07:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Topicstarter
Heb de lijst even bijgewerkt. Was wel weer nodig na een maandje (en een verwijzing in een nieuwstopic O-) ).

Bedankt allen voor de feedback tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 23:52
mach2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:53:
LG 27UD59 met GTX1070

Getest met Pendulum en dat werkt.
Zelfde monitor hier, werkt ook :) heb jij toevallig enig idee wat concreet het verschil is tussen basic & extended freesync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reutemeteut
  • Laatst online: 19-12-2024
Monitor : LG 27UD69P
Kaart : GTX1080 TI FE

Werkt naar behoren zonder issues. Heb getest met games en Nvidia en pendulum test op 4k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reutemeteut
  • Laatst online: 19-12-2024
tekken4111 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Zelfde monitor hier, werkt ook :) heb jij toevallig enig idee wat concreet het verschil is tussen basic & extended freesync?
Geloof dat extended van 40-60Hz gaat en basic ±50-60Hz oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09
tekken4111 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Yes:

FreeSync bereik V-frequentie

Basisinformatie: 48~60Hz / Uitgebreid: 40~60Hz Alleen DisplayPort

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
The GUI schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:32:
Heb de lijst even bijgewerkt. Was wel weer nodig na een maandje (en een verwijzing in een nieuwstopic O-) ).

Goeie maar ben er inmiddels achter gekomen dat de MSI Optix MPG27CQ absoluut niet nvidia compatible is dus die mag op een kruisje ipv vinkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Bennnie is het je al gelukt met de samsung U28E590DS?

Mij wel, ik heb gisteren getest met de 1060 van mijn vrouw en nu de 1660 gekocht om er echt gebruik van te gaan maken.

Het is echter wel zo dat je er iets meer voor moet doen om het werkend te krijgen. Je moet de frame rate afknijpen tot maximaal 58.3294 (ik zou niet weten hoe je hem met decimalen moet doen en heb dus gewoon 58 gezet in RivaTuner). Daarnaast werkt het niet altijd direct goed. Voor ik ga spelen zet ik altijd de pendulum test van Nvidia aan. (40-60) als het niet werkt moet de stekker van de monitor er even uit en gelijk weer in.
Net als wat ik had bij de AMD kaarten werkt het eigenlijk pas vanaf 42 en hoger.*

Algemeen vraagje. Ik heb het gevoel, maar kan ook puur placebo zijn, dat ook onder de gsync/freesync range de beelden alsnog wat soepeler lijken. Alsof er op de een of andere manier toch van de gsync functie gebruik gemaakt wordt zonder dat het gsync is. De schokken zijn veel minder groot heb ik het idee. Waar ik eerst meerdere frames leek te missen en dan een paar snel achter elkaar lijkt het nu alsof het veel gelijker schokt. Klopt dit, of is dat puur verbneelding?

*edit: monitor overclocked 34-65 en dat werkt heel smooth.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfSan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10-2022
LG 34UC79G op een 2070:

Optie op de monitor was even zoeken (Menu, Picture, Picture Adjust, Free Sync)

- Pendulum test zag er goed uit (en wow, wat een verschil)
- In Anthem echter af en toe periodes met zwarte flitsen. Kan uren goed gaan en dan paar minuten niet. (Een voorzichtig vermoeden dat het optreedt als de vuurregen valt)
- Niet full srceen: ook geknipper als een 3D applicatie actief is

In Anthem als het geknipper optreedt scherm uit/aanzetten... sync volledig weg. Freesync op monitor uit/aan: goed gesync'd beeld komt terug maar in lagere resolutie.

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
ECP0WERS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:54:
[...]

Speciaal een nVidia kaartje gekocht om het te testen. Wilde eigenlijk upgraden naar Radeon VII maar wil ook zeker weten dat het met nVidia ook zou werken mocht de Radeon uiteindelijk toch tegenvallen. ;) Overigens werkt het "HDR" deel ook :) Had stiekem ergens ook wel verwacht dat een Freesync2 scherm zou werken.
Mag de AOC Agon AG322QC4 uit deze post er ook tussen? Deze werkt hier prima met een GTX1070, een Titan XP en een RTX2080. De Acer ED347CKR die nu in mijn bezit is werkt ook prima met de hier eerder genoemde kaarten :9

GMKTec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | AMD Radeon 780M | Kingston Fury 2x32GB 5600C30 | Samsung 990 Evo Plus 2TB | be quiet! MC1 Pro | MediaTek MT7925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterW89
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:35
ECP0WERS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:02:
[...]

Mag de AOC Agon AG322QC4 uit deze post er ook tussen? Deze werkt hier prima met een GTX1070, een Titan XP en een RTX2080. De Acer ED347CKR die nu in mijn bezit is werkt ook prima met de hier eerder genoemde kaarten :9
Moest je nog concessies doen met de ED347CKR qua verversingsrate? Ik las namelijk dat sommige mensen de volledige 100hz niet kunnen gebruiken, wegens flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Niet online
WouterW89 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:32:
[...]

Moest je nog concessies doen met de ED347CKR qua verversingsrate? Ik las namelijk dat sommige mensen de volledige 100hz niet kunnen gebruiken, wegens flikkeringen.
Het draait hier zonder problemen op 100Hz. Er is 1 programma waarin ik flikkering heb en dat is Razer Synapse 3 verder nog niets gezien :) Sowieso heb ik gemerkt dat flikkeringen alleen voorkomen zodra een scherm onder de minimale freesync refresh rate gaat. (laadschermen, 30hz spellen etc etc)

[ Voor 15% gewijzigd door ECP0WERS op 11-03-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfSan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10-2022
ECP0WERS schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:56:
[...]Er is 1 programma waarin ik flikkering heb en dat is Razer Synapse 3
Dat was precies die waar ik er ook last van had.

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:23
ArthurMorgan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:32:
@Bennnie is het je al gelukt met de samsung U28E590DS?

...

*edit: monitor overclocked 34-65 en dat werkt heel smooth.
Ik heb gemerkt dat je bijna geen problemen hebt als je de pc opstart met gsync compatible ingeschakeld, maar het blijft nog een beetje tweaken om het goed werkend te krijgen in sommige spellen.

Overclocken met 4k boven de 60 hz? Dat is mij nooit gelukt, ik dacht altijd vanwege de beperkingen van de bandbreedte van displayport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik moet ook zeggen dat ik 60 of 65 echt niet zie. Het was meer het bijproduct van de benedengrens aanpassen. Ik speel graag met zoveel mogelijk opties aan, en als ik 40-45 gemiddeld goed soepel kan laten lopen en dan daaronder de drops ook niet al te hinderlijk zijn dat ik dat prima vind. En dan is die 34 ipv 40 dus erg prettig.

Ik heb die 65 vastgesteld via de nvidia driver. Maar daar niet aangezet. Als ik dat wel deed dan liep de monitor vast als ik hem uit en weer aanzette. (maar het werkte wel, want in pendulum zag ik wel het verschil) Ik heb nu de boven en ondergrens ingegeven met cru. Maar ik geloof dat het wel een beetje verschilt per individuele monitor. Dus ik zou er gewoon een beetje mee spelen en dan steeds testen met pendulum. (en niet schrikken van de artifacten als je hem te laag hebt. Dat is normaal en geen probleem, gewoon de ondergrens iets verhogen in dat geval.)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
Ik zie dat de MSI Optix MAG27CQ aangemerkt staat als niet compatible maar ik heb het hier aanstaan en kan er prima PUBG mee spelen en Path of Exile doet het ook prima. Heb 1x in een bepaald scherm daar wat gekke flikkering gezien maar dacht dat het aan het spel lag. Zou hiermee te maken kunnen hebben al speel ik al weer dagen zondat dat me iets geks opvalt.

GPU is een 1070 Ti.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
JohnnyV76 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:32:
Ik zie dat de MSI Optix MAG27CQ aangemerkt staat als niet compatible maar ik heb het hier aanstaan en kan er prima PUBG mee spelen en Path of Exile doet het ook prima. Heb 1x in een bepaald scherm daar wat gekke flikkering gezien maar dacht dat het aan het spel lag. Zou hiermee te maken kunnen hebben al speel ik al weer dagen zondat dat me iets geks opvalt.

GPU is een 1070 Ti.
De MSI schermen werken alleen als je geen heftige frametime spikes heb. Schommelende fps/frametimes geven hevige brightness flickering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 14:07

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-W1 Wit icm een GTX 1060 3GB, werkt perfect binnen de gestelde range van 48Hz tot 70Hz. Getest met pendulum.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acadicus
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-03 18:04
AOC G2590VXQ
RTX2070

Zodra ik een game start, klapt het volledige beeld weg. Zelfs met iets simpels als LoL.
Tweede monitor(zelfde model) blijft daarentegen wel gewoon werken.

Met G-sync disabled.. nergens last van.

Mis ik iets of doe ik iets fout? Want ze staan als official compatible .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
The GUI schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:32:

edwinvn zijn Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 lijkt goed te werken volgens zijn bevindingen.
Weet natuurlijk niet hoe hij zijn freesync ervaring interpreteert.

Ik heb dezelfde monitor maar moet daarentegen wel CRU gebruiken (Range 35Hz-73Hz) om freesync vanaf 40-45 fps smooth zijn werk te laten doen en 40 fps is echt de ondergrens.
Heb ook V-sync aanstaan in het Nvidia Control panel om mijn frame rate af te toppen op 73 fps.

Deze monitoren hun range is ook vrij beperkt, ligt tussen de 48Hz en de 70Hz.

Om wat duidelijker te zijn, mijn freesync werkt ook goed maar als ik onder de 50FPS kom zonder CRU te gebruiken dan is er geen sprake meer van smoothness.

Moet het gebruik van CRU in je lijst niet extra vermeld worden als aanvulling voor dit type monitor of is dat niet echt van toepassing?

[ Voor 4% gewijzigd door hosee op 15-03-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidbergh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:18
de Gigabyte AORUS AD27QD werkt ook zonder problemen met G-sync op een GTX2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbendirk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-03 11:52
Hi allen,

Ik ben op zoek *knip* aankoopadvies hoort hier niet thuis maar als los topic in Componenten Aankoopadvies.

[ Voor 70% gewijzigd door br00ky op 16-03-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-05 12:42
Werkt op MSI Optix MAG241C met RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:59
Ik heb interesse in de Samsung C32HG70QQU, echter wil ik wel freesync met een GTX1080 gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaringen mee, want een google search levert (met mijn termen) weinig resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20

WCA

mcsluis schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:38:
Ik heb interesse in de Samsung C32HG70QQU, echter wil ik wel freesync met een GTX1080 gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaringen mee, want een google search levert (met mijn termen) weinig resultaat.
Ik neem aan dat dat net zo goed zal werken als de 27 inch versie, die staat er wel tussen. Ik heb 'm zelf ook, en het werkt binnen games uitstekend.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
GreNade schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:41:
[...]

Ik neem aan dat dat net zo goed zal werken als de 27 inch versie, die staat er wel tussen. Ik heb 'm zelf ook, en het werkt binnen games uitstekend.
Dank, Als ik zoek op het verkorte typenummer: C32HG70 vind ik meer resultaten:
https://www.reddit.com/r/...latest_firmware_supports/

Update: Blijkbaar is het van belang dat je de laatste firmware op de monitor installeert.

[ Voor 9% gewijzigd door mcsluis op 21-03-2019 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 16:08
Datastream schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:50:
[...]

De MSI schermen werken alleen als je geen heftige frametime spikes heb. Schommelende fps/frametimes geven hevige brightness flickering.
Dat komt doordat wanneer je onder je minimale refresh rate range komt er refresh rate doubling plaats vindt. Deze techniek zorgt voor de brightness schommeling, je kunt expirimenteren met cru door je supported refresh te vergroten alleen is dat per monitor verschillend.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Niet online
Furfoot schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Dat komt doordat wanneer je onder je minimale refresh rate range komt er refresh rate doubling plaats vindt. Deze techniek zorgt voor de brightness schommeling, je kunt expirimenteren met cru door je supported refresh te vergroten alleen is dat per monitor verschillend.
Nee ik heb het dan ook al over dips naar 70 vanaf 144 (best normaal met csgo op 1440p. Smokes enzo) of van 98 naar 72 (zoals ik soms had met witcher 3 bij het stappen door sommige area portals bijv een huis uit lopen in een stad). MSI schermen hebben een range van 44-144hz dus daar zou geen probleem mee moeten zijn. Als het niet geleidelijk gaat heb je gewoon dikke brightness flickering. Games waar de framerate heel stabiel is, dus schommelingen kleiner dan 5 fps, merk je er helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcsluis
Hierbij de bevestiging dat G-Sync werkt (Gainward Phoenix 1080GLH) met de samsung C32HG70
Pagina: 1 2 3 4 Laatste