Ideale kabellabels tegen redelijke prijs?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:35

iGadget

Arnie FTW!

Topicstarter
Om het gemiddelde MKB netwerk (in mijn geval eerder KB dan MB overigens) een beetje overzichtelijk te houden vind ik het labelen van kabels een behoorlijke meerwaarde bieden. In mijn zoektocht naar de 'ideale' labels voor mijn gebruik kwam ik op de Phoenix Contact 0807083 terecht.

Bijna ideaal voor mijn gebruik want:
- direct beschrijf- en toepasbaar
- makkelijk om de kabel te krijgen, ook als de kabel al verwerkt is
- zeer robuust

Echter, met bijna 35 cent per label (ex BTW) zijn ze ook behoorlijk aan de dure kant (zowel via Phoenix Contact zelf, Technische Unie alswel Conrad).

Dus mijn vragen zijn:
1. Weet iemand een leverancier waar deze labels goedkoper te krijgen zijn?
2. Is er wellicht een goedkoper, vergelijkbaar product waar je goede ervaringen mee hebt?

Nuff' said...

Beste antwoord (via iGadget op 15-01-2019 13:22)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 08:23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-10-2024
Waarom kabellabels en geen simpele labelmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
TheOnlyCollin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:14:
Waarom kabellabels en geen simpele labelmaker?
de meeste plastic labels zijn binnen een jaar los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyCollin
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-10-2024
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:16:
[...]

de meeste plastic labels zijn binnen een jaar los
Ik loop nu stage bij een datacenter en die gebruiken al jaren een labelmaker om kabels en andere apparaten te labelen, geen idee welk soort labels ze gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Arnie FTW!

Topicstarter
Awesome. Zit voor zover ik kan zien net niet hetzelfde model tussen als die van Phoenix Contact (zal wel gepatenteerd zijn oid), maar voor dat gigantische prijsverschil hoor je mij niet klagen 8)

Welke vind jij het fijnst voor netwerkkabel @_-= Erikje =-_ ?

Nuff' said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
TheOnlyCollin schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Ik loop nu stage bij een datacenter en die gebruiken al jaren een labelmaker om kabels en andere apparaten te labelen, geen idee welk soort labels ze gebruiken :?
in mijn ervaring is 1 type dymo (soort textiel label) dat wel blijft zitten, de normale platic labels/vlaggetjes enz flikkeren er allemaal af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
iGadget schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Awesome. Zit voor zover ik kan zien net niet hetzelfde model tussen als die van Phoenix Contact (zal wel gepatenteerd zijn oid), maar voor dat gigantische prijsverschil hoor je mij niet klagen 8)

Welke vind jij het fijnst voor netwerkkabel @_-= Erikje =-_ ?
Ik label niets O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31
In video land gebruiken we kabelnummers. Dat is handig op tekeningen en ook duidelijk zichtbaar welke kabel welk nummer heeft. (zelfde kleurcode als bij weerstanden. Het is ff leren welke kleur welk getal heeft)

Het grote voordeel is dat de nummers niet van de kabel kunnen. (aanbrengen voordat je de connector er op maakt is dus wel nodig).

En verder, is waarschijnlijk 'self laminating labels' wat je wilt. Ik heb een tijdje gewerkt met een Brady waarbij de labels in een 'kornflakes' doos zaten. Dus iets van 2000labels :D
https://www.bradyid.com/c...minating-labels/202416070
edit: Ik gebruikte de Brady BMP71 labelmaker hier voor.
Er is ook een Dymo variant van. http://www.dymo.com/en-US...ice:&maxPrice:&pageSize:&

[ Voor 18% gewijzigd door Hennie-M op 15-01-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:31

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan ook nog KELine gebruiken maar dan ga je het niet redden met je € 0,35 per label ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 15-01-2019 13:42 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Arnie FTW!

Topicstarter
Hennie-M schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:36:
In video land gebruiken we kabelnummers. Dat is handig op tekeningen en ook duidelijk zichtbaar welke kabel welk nummer heeft. (zelfde kleurcode als bij weerstanden. Het is ff leren welke kleur welk getal heeft)

Het grote voordeel is dat de nummers niet van de kabel kunnen. (aanbrengen voordat je de connector er op maakt is dus wel nodig).

En verder, is waarschijnlijk 'self laminating labels' wat je wilt. Ik heb een tijdje gewerkt met een Brady waarbij de labels in een 'kornflakes' doos zaten. Dus iets van 2000labels :D
https://www.bradyid.com/c...minating-labels/202416070
edit: Ik gebruikte de Brady BMP71 labelmaker hier voor.
Er is ook een Dymo variant van. http://www.dymo.com/en-US...ice:&maxPrice:&pageSize:&
Het grote voordeel van labels op een tie-wrap vind ik juist dat je ze nog kan bevestigen *nadat* de kabel al verwerkt is. Ik kom regelmatig bij klanten die me vragen om orde in hun bestaande chaos te scheppen en daarbij moeten er vaak vele 'anonieme' kabels alsnog gelabeld worden.

Nuff' said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 05-05 16:29
Self laminating labels zijn inderdaad het beste, maar Brady is ook niet goedkoop, helaas, zeker niet met een Brady printer. Ik heb dergelijke labels ook wel op losse vellen gezien; mogelijk is dat goedkoper.

Brother FlexID 24 en 36mm blijven in mijn ervaring ook goed zitten op kabels, zelfde wikkelconcept. Overigens bestellen wij tegenwoordig kabels voorzien van labels. Tussen de kosten van de printer en onze engineers die labeltjes aan het plakken waren kon dat uit.

Daarnaast gebruiken de custom-made vlaglabels voor in een (medische) Zebra printer. Als we die goed aanbrengen, blijven deze goed zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 15-01-2019 19:07 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 16:13

ThomVis

Detected rambling:

Wij gebruiken ook laminaat labels, volgens mij die van Brandsma. Heel goed achteraf aan te brengen.
Die uitstekende labels van de zip ties maken bij grote hoeveelheden (lees: 48 poort switches) de boel niet overzichtelijker en de kabels zijn moeilijker te bundelen.
Breng het label ook niet direct achter de stekker aan, maar een centimeter 5-10 er vanaf. Bij grote concentratie kan je dan de omliggende kabel een beetje wegduwen, direct op de stekker gaat dat een stuk lastiger }).

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMiJo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-12-2021
*knip*. Ik denk dat je het verkeerde topic hebt aangeklikt. Maak even een nieuw topic aan in: Android-smartphones.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 16-01-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35
Gewoon 'plak'labels werken prima, ook na jaren.

Je moet alleen wel goede gebruiken en niet de Dymo consumentendingen. Kijk eens bij merken als Brady, Zebra of de industriele versies van Dymo (De Rhino serie) of misschien Brother

Goede labelprinter is 1, maar het juiste labeltype tov de omstandigheden is minstens zo belangrijk.

De meest dure printer werkt ook k*t als je pvc labels in de regen of in buitenomgevingen (UV licht enz) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Arnie FTW!

Topicstarter
@ThomVis ik snap dat bij zulke aantallen zip ties niet heel handig meer zijn idd. Maar met name in het kleinbedrijf komt men vaak niet verder dan een poortje of 16 tot 24 (beetje afhankelijk van hoeveel ICT ze hebben) en dan gaat het nog prima.

@DJSmiley Een aparte printer is voor mijn gebruik echt overkill, helemaal als het een industriële (en dus prijzige) moet zijn. Maar mocht ik ooit grotere projecten gaan doen dan hou ik je suggestie zeker in het achterhoofd :)

Nuff' said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:04
Kosten voor een BMP printer vallen wel mee, ze moeten het tenslotte verdienen op de labels:

https://www.brady.nl/nl-n...535.html?cat=BR01_020212#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 05-05 16:29
Brady heeft voor de grotere BMP71 (en vergelijkbaar) ook mooie device labels: de PTELP serie. Die zijn bedoeld als vervanging van de klassieke Resopal ("engraved plate") plaatjes.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 00:05
Ik gebruik dit soort: https://www.amazon.com/Mo...8LBS-100pcs/dp/B003L13A7K

Als je echt veel kabels hebt, dan worden een goed nummersysteem en markeerplaatjes handig. Die kun je zelf aanbrengen met een zip-tie of sommige clippen aan de kabel. Een systeem zoals Dotz Cord ID is goed als je veel naar de kabels moet kijken maar wel duur vergeleken met anderen ~30c/plaatje.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1