Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onscherpte monitor bij strafing (PS4 Pro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kesj
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-05 22:39
Mijn vraag
Ik heb de 4K tv waar mijn PS4 Pro aan hing vervangen door een 27" 4K monitor. Beeldkwaliteit is top, alleen valt me op dat het beeld niet 100% scherp blijft als ik in een shooter strafe (van links naar rechts beweeg). De voorgrond (zoals mijn wapen) is wel super scherp, het gaat vooral om objecten in de diepte.Volgens mij is het geen ghosting of motion blur. Is er een kenner die me kan zeggen of dit normaal gedrag is in games? Of heeft mijn paneel een probleem?

Relevante software en hardware die ik gebruik
De monitor is een LG 27UK650 4K met HDR icm een PS4 Pro, aangesloten via HDMI en met HDR ingeschakeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb uiteraard Google geraadpleegd. De hits die ik daar krijg gaan over motion blur in games (aan en uit te zetten in game) of over de instellingen van de monitor (o.a. snellere response tijd instellen). Alle beeldverbeteraars in de monitor staan uit, ik heb response rate uit, normal, fast en faster geprobeerd. Ook gespeeld met de sharpness. Kon nergens vinden of een beetje onscherpte zoals ik omschrijf normaal is of op een probleem duidt.

Alle reacties

• Militia Pilot
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10:34
Heb je hier een filmpje of foto van?

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
Mogelijk doordat je scherm 60hz is.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
@kesj
As mentioned, the LG 27UK650 feels snappy and smooth when it comes to gaming. The monitor’s input lag averages at 9.2ms, so there are no perceivable delays between control input and the display. Blurring can also be a problem if you don’t set the overdrive feature to its Fastest setting to achieve the 5ms time. The only limitation here is the 60Hz refresh rate, which until now, has not yet been exceeded by any 4K monitor available in the market.
bron: https://www.monitornerds.com/lg-27uk650-review/

Probeer eens met deze setting eens te wijzigen en kijk of je verschil ziet.

• kesj
Militia Pilot schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:31:
Heb je hier een filmpje of foto van?
Ik heb het nog niet geprobeerd op te slaan. Weet ook niet of het zichtbaar is in een filmpje (als het aan mijn scherm ligt). Maar kan het proberen.

• kesj
com2,1ghz schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:35:
Mogelijk doordat je scherm 60hz is.
Scherm is idd 60hz. Maar de PS4 Pro haalt sowieso niet meer dan dat. Zou het dan toch zichtbaar kunnen zijn?

• kesj
Ragdoll schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:39:
@kesj

[...]

bron: https://www.monitornerds.com/lg-27uk650-review/

Probeer eens met deze setting eens te wijzigen en kijk of je verschil ziet.
Je bedoelt dit stukje?

"Blurring can also be a problem if you don’t set the overdrive feature to its Fastest setting to achieve the 5ms time. The only limitation here is the 60Hz refresh rate, which until now, has not yet been exceeded by any 4K monitor available in the market."

Ik heb hem al op de fastest response gezet en dan zie ik het nog. Of bedoelde je een andere setting?

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:23
Je hebt het alleen bij straffing? Niet bij vooruit/achteruit?
In eerste instantie zou ik toch denken een motion blurr/depth-of-field, zeker omdat het alleen de achtergrond betreft.

Waar je nog even mee kunt stoeien; de display settings op je PS4 en dan met name de RGB range. Een HDTV heeft andere optimale waarden dan een monitor.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• kesj
Nnoitra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:47:
Je hebt het alleen bij straffing? Niet bij vooruit/achteruit?
In eerste instantie zou ik toch denken een motion blurr/depth-of-field, zeker omdat het alleen de achtergrond betreft.

Waar je nog even mee kunt stoeien; de display settings op je PS4 en dan met name de RGB range. Een HDTV heeft andere optimale waarden dan een monitor.
Klopt, bij vooruit/achteruit lopen blijft het goed.

Ik ga er naar kijken, thanks voor de tip!

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
@kesj Zou je ook bij voorkeur je vorige bericht willen wijzigen ipv 3 berichten achter elkaar te posten?

Heb je het trouwens bij 1 specifieke game of komt het bij alle games voor?

• kesj
Ragdoll schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:25:
@kesj Zou je ook bij voorkeur je vorige bericht willen wijzigen ipv 3 berichten achter elkaar te posten?

Heb je het trouwens bij 1 specifieke game of komt het bij alle games voor?
Je bedoelt dat ik alle reacties op mijn vraag in 1x beantwoord?

Ik heb het in elke game.

Dank voor je reactie trouwens.

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:23
kesj schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Je bedoelt dat ik alle reacties op mijn vraag in 1x beantwoord?

Ik heb het in elke game.

Dank voor je reactie trouwens.
En heb je inmiddels een oplossing?
Zo ja, dan is het wel zo sociaal om die even te delen ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• kesj
Nnoitra schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:47:
[...]

En heb je inmiddels een oplossing?
Zo ja, dan is het wel zo sociaal om die even te delen ;)
Nee, nog niet. Uiteraard deel ik hem meteen 😉

• db87
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-05 21:01

db87

Mach 2 GT modded

Zet de Overdrive op 'Normal' van je monitor.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

• kesj
db87 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:56:
Zet de Overdrive op 'Normal' van je monitor.
Wordt het dan niet juist erger (trager)?

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-05 17:47
Ik vermoed ghosting/motionblur.

Het scherm is weliswaar 5ms maar dat zijn grey2grey waardes. Daarnaast, als ik deze site moet geloven ligt het gemiddelde rond de 14ms, wat redelijk traag is:
https://www.displayspecif...m/en/comparison/b27344322

Wat ik ook heb begrepen is dat de 800 versie van deze monitor het zelfde paneel gebruikt maar wel een speciale feature heeft die de andere versies niet hebben, namelijk 1ms Motion Blur Reduction. Dit is natuurlijk een schitterend 'selling point' en een leuke feature om zich van de goedkopere versies (zoals de 600 van jou) te onderscheiden. Bewust het lagere segment minder features meegeven (zoals die 1ms reduction) en 'kreupel' maken gebeurt wel vaker.

Tot slot lees ik redelijk veel klachten over Fifa2018 en dit scherm. Ghosting schijnt in dat spel best erg te zijn dus ik kan me voorstellen dat dit ook met andere games zo is.

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ghosting zou wel anders merkbaar zijn dan blurring, Fifa is inderdaad een vrij goeie game om dat te testen vanwege het vrij statisch veld en sterk contrast van de shirt.

Al zijn er trouwens genoeg youtube filmpjes te vinden waar zo'n test met een witte stip op zwart wordt gedaan, dat kan je zeer goed filmen en zichtbaar maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kesj
Snelle update:
De response time settings hebben er inderdaad iets mee te maken. Had die op faster gezet, tijdens gamen. Op fast lijkt het minder aanwezig. Zoals db87 voorstelde (normal) vind ik wat minder prettig ogen persoonlijk.

Dank allen!

kesj wijzigde deze reactie 21-01-2019 20:54 (6%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True