mail sturen vanuit een SP lijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertdegier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-10-2022
Hoi Wie kan mij helpen.

Ik heb een SharePoint lijst met daarin een aantal velden.
Een van deze velden is een e-mailadres en een datum.
Nu wil ik het volgende: als de datum + 18 maanden bereikt wordt moet er een mailtje gestuurd worden naar het emailadres met een vooraf gedefinieerde tekst. In de lijst komt ook een link voor naar een document op een andere SharePoint site, welke niet door mij beheerd wordt. Om het een document principe te hanteren wil ik dat document als waarheid gebruiken.

De actie vanuit de mail is dat de gemailde persoon gaat zorgen voor een nieuwe versie van het document. (volgens mij is er een optie binnen SharePoint dat een document een einddatum krijgt alleen is de gemailde niet de eigenaar van het document omdat deze door een andere afdeling geupload wordt).
Het andere probleem is dat de gemailde zich niet verantwoordelijk voelt voor het document en daarom niet actief gaat monitoren wanneer de documenten verlopen. Vandaar het wakker schud mailtje.

Onze interne SharePoint expert geeft aan dat dit niet mogelijk is. Ik ben ook al blij met een werkbaar alternatief.

Robert
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
Volgens mij kan je dit met een custom workflow oplossen. Kijk eens in onderstaande url:

Create a document expiry reminder system in SharePoint

Kan zijn dat het voor jou Sharepoint 365 versie net anders is maar daar zou jullie sharepoint beheerder toch wel uit moeten komen (net als deze workflow oplossing eigenlijk :P)

[ Voor 102% gewijzigd door HKLM_ op 15-01-2019 11:34 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 18:17
Is het sharepoint on prem of o365

Voor o365 denk ik dat dit wel kan met flow. Voor on prem een workflow. Maatwerk of anders eventueel met nintex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertdegier
Wij werken met 365.
Volgens de mensen hier is het niet mogelijk met een workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertdegier
Marber schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:32:
Is het sharepoint on prem of o365

Voor o365 denk ik dat dit wel kan met flow. Voor on prem een workflow. Maatwerk of anders eventueel met nintex
Bedankt voor je reactie. Ik zal het document eens bekijken. Kom er van de week op terug.