Sinds vandaag 2 bedragen terug belastingdienst? Reden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.783 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-03-2022
Beste mensen,

Iemand met verstand op het gebied van belastingzaken?

Het afgelopen jaar kreeg ik maandelijks 182 euro terug van de belastingdienst, het liefst had ik gewild dit een maal per jaar terug te krijgen, maar na een aantal pogingen dit te veranderen is hij op 182 blijven hangen, prima ik leg het wel apart.

Nu zie ik dat er vandaag 2 bedragen zijn bijgeschreven, de 182 euro en een bedrag van 267 euro, de een op naam van mijn vrouw, en de ander op mijn eigen naam.

Iemand enig idee wat dit nu weer is?

Echt, het is iedere keer weer wat nieuws,

Alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • +26 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.
Maar als je me even je inlog gegevens geeft kijk ik wel even.

Graag bank en bd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

veel te weinig info om hier wat over te kunnen zeggen. Meestal staat het ook op een brief van de BD...heb je die wel gehad?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Waarschijnlijk is je tussentijdse aangifte aangepast. Als je het niet maandelijks wilt ontvangen, dan moet je even inloggen en de tussentijdse teruggave stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-03-2022
Is het toevallig de voorlopige aanslag die ze in december gestuurd hebben en nu verdeeld over 12 maanden over maken?

Vorig jaar had ik dit aangepast, moet dit jaarlijks herhaald worden?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Op tweakers wordt wel enig eigen initiatief verwacht, waarom bel je niet de belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou gewoon even geduld hebben.. Er ligt waarschijnlijk straks post op je mat. Meestal heb je eerst centen van de belastingdienst, en dan krijg je vanzelf een schrijven er over..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat staat er in de omschrijving van de transactie?

Zelf krijg ik alleen kinderopvang toeslag uitbetaald (meestal rond de 20e van de maand) en staat het netjes in de omschrijving "kinderopvang toeslag periode XXX". Gezien de datum, vermoed ik dat dit het zal zijn.

Weet niet of voor de HRA een soortgelijke omschrijving standaard wordt toegepast (heb die van mij op 0 euro staan, zodat dit eens per jaar uitgekeerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:45
iphone1984 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:47:
Is het toevallig de voorlopige aanslag die ze in december gestuurd hebben en nu verdeeld over 12 maanden over maken?

Vorig jaar had ik dit aangepast, moet dit jaarlijks herhaald worden?

Met vriendelijke groet,
De kans is heel groot dat dat het is ja, bijvoorbeeld voor verrekening HRA. Dit kun je uitzetten. Bij de aangifte over 2019 die je in 2020 doet, trekt alles sowieso recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iphone1984 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:43:
...

Echt, het is iedere keer weer wat nieuws,
...
Nee hoor, de omschrijving staat er echt al járen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toen ik het afgelopen jaar na een paar maanden aanpaste (ivm voortschrijdend inzicht over de inkomsten/uitgaven dat jaar) zou ik meer moeten terugkrijgen dan de voorlopig teruggaaf. De maanden daarop kreeg ik effectief het originele bedrag en "het extraatje" los van elkaar gestort op dezelfde dag.

Nu in januari krijg ik wel weer gewoon 1 bedrag, maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als ik dat na mijn eerste nieuwe loonbrief corrigeer :P

Aangezien jij e.e.a. het op verschillende namen krijgt zal dat niet hetzelfde scenario zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:19:
Nee hoor, de omschrijving staat er echt al járen bij.
Ik heb net de omschrijving even bekeken van mijn voorlopige teruggaves, maar die omschrijving is wel wat cryptisch.

Dit is het format: MAAND JAN. NR. 123456789H1234 IB/PVV 2019 (MIJNNAAM)
Maar ik kan me best voorstellen dat je niet direct door hebt dat cijfer achter NR overeenkomt met het aanslagnummer van de voorlopige aanslag. En die IB/PVV is natuurlijk voor de belastingdienst een standaardafkorting van "Inkomsten Belasting staan en Premie volksverzekeringen", maar zal iedereen dat doorhebben?

Ik gok dat zoiets al beter had gewerkt:
Teruggaaf januari IB/PVV 2019 (MIJNNAAM, AANSLAGNUMMER)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Wat is er mis met een belletje naar de belastingdienst? Dat is notabene de partij die je het geld heeft verstrekt. Het antwoord had waarschijnlijk niet langer geduurd dan het maken van je startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@iphone1984 Inloggen in je 'mijn belasting, mijn aanslagen' daar staat de betaling omschreven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56
Inloggen of bellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.