Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik zoek een
Android telefoon ter vervanging van mijn Moto G2

Wat is je budget?
€200-€275

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal gebruik, veel via wifi in huis. Voornamelijk WhatsApp, het weer bekijken ed. En in de auto voor verkeersinformatie op de Tomtom

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G6+, Xiaomi A2 of toch Nokia 7+

Ben al enige tijd op zoek naar een vervanger voor mijn Moto G2, vorig jaar dacht ik aan de G5+ maar inmiddels zijn er alweer nieuwe modellen.

Pricewatch https://tweakers.net/pric.../1169699;1161585;1215809/

Mijn voorkeur gaat uit naar een schone Androidversie, Dualsim gedeeld geen bezwaar bij voldoende opslagruimte (min 32GB) voldoende zekerheid omtrent de securityupdates, een goede wifiverbinding, niet groter dan 6". Indicatieled en vervangbare accu zijn helaas vrijwel niet meer te vinden.
Na het lezen en herlezen van alle reviews staat de Moto G6+ bovenaan maar zie toch ook goede ervaringen over de Nokia. Over de Xiaomi heb ik de meeste twijfels. De uitstekende cameralens van de Moto kan opgevangen worden door een bumper of hoesje, niet echt een probleem. Over de Nokia zie ik wat problemen met het scherm, zowel kwetsbaar als slecht afleesbaar.
Het is wel de bedoeling dat de telefoon lang meegaat, vervanging van mijn huidige Moto na bijna 5 jaar vornamelijk ingegeven doordat er oa te weinig RAM is waardoor de telefoon wel erg traag wordt en bepaalde apps niet meer kan updaten zonder eerst verwijderd te worden, bv Google Maps en de telefoon geen 4G heeft.

Zijn er nog aanvullende tips of breekpunten na enige tijd gebruik van 1 van deze telefoons? Of een alternatief die ik over het hoofd heb gezien...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Je hebt de Lite in je vergelijking meegenomen. De gewone A2 is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChinaGeek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:35:
Je hebt de Lite in je vergelijking meegenomen. De gewone A2 is een stuk beter.
Geen hoofdtelefoonaansluiting en geen SD-kaartslot zijn toch echt significante nadelen van de A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Geen hoofdtelefoonaansluiting en geen SD-kaartslot zijn toch echt significante nadelen van de A2.
Dat kan, wel nadelen waar alternatieven voor zijn.
Hardwarematig is de A2 gewoon een beter toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
Geen 3.5 jack vind ik idd wel een nadeel ondanks dat je dat kunt omzeilen.
Maar ik voeg hem toe aan mijn vergelijking en ga de reviews bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:02
De Nokia in je vergelijk heeft een snellere processor dan de Moto en is compacter van formaat. Gezien je traagheid klachten nu lijkt me dat relevant.
Verder is mijn ervaring met Moto prima, mijn ouders hebben de G5 en zijn er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
In vergelijking met mijn huidige Moto G2 is het al gauw sneller, die heeft een Snapdragon 400 op 1.2GHz met 1GB RAM.
Iets compacter is misschien weer wel handig
...keuzestress....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Zeker ook even in de plaatselijke Mediamarkt, Saturn, .. de toestellen even vasthouden. Dikwijls valt er zo ook al een toestel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
Ik ga zeker nog n keertje alle kanshebbers bekijken maar dat is meer voor het gevoel, hoe het toestel echt bevalt merk je pas in het gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Een wat ouder toestel (eind 2017), maar wel beter dan alle budgetopties, de Xperia XZ1 (product: Sony Xperia XZ1). Goeie accuduur, relatief schone Android versie en vooral heel veel sneller dan budgettelefoons. Android 9 komt er zeker ook nog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
@StanNL Is inderdaad qua hardware een kanshebber ware het niet dat het geen dualsim is helaas, voor mij een absolute must. Bedankt voor het meedenken

Inmiddels een tijdje verder en ik wacht op Post NL met mijn nieuwe telefoon. Mijn keus is toch de Moto G6plus geworden.
Allemaal bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 35% gewijzigd door Papillon57 op 28-01-2019 16:51 ]

Pagina: 1