Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-09 22:43
Hallo medetweakers,

ik ben er net achter gekomen, dat mijn Pure Wing 2 140MM fans aan de voorkant van mijn Meshify C amper airflow hebben. Ik snap echt niet hoe dit kan. De fans draaien op ongeveer 730rpm.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt

ps ik heb de stoffilter al schoon geblazen.

[ Voor 5% gewijzigd door zafer94 op 14-01-2019 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
zitten ze soms verkeerd om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Dan vraag ik mij af hoe je daar bent achter gekomen? Geef eens duidelijk aan wat de situatie en context is, anders kunnen we je niet helpen.

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
zafer94 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:03:
Hallo medetweakers,

ik ben er net achter gekomen, dat mijn Pure Wing 2 140MM fans aan de voorkant van mijn Meshify C amper airflow hebben. Ik snap echt niet hoe dit kan. De fans draaien op ongeveer 730rpm.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt

ps ik heb de stoffilter al schoon geblazen.
730rpm is ook een laag rpm,niet zo vreemd als deze dan zo weinig/minder koelen.
Dan zal je toch echt de rpm omhoog moeten gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ze draaien ook maar op driekwart van hun snelheid, dus dat is niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Nee, haha, maar ik denk dat ze niet genoeg SP hebben om lucht te kunnen trekken vanuit de luchtfilter in de mesh, als ik mijn hand erachter houd voel ik amper lucht verplaatsing. Welke andere fan zou ik kunnen gebruiken? Zijn de silent wings 2 beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
418O2 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:37:
Ze draaien ook maar op driekwart van hun snelheid, dus dat is niet zo gek.
op 730rpm zou ie toch wat lucht moeten verplaatsen zou je denken, als ik de mesh er weer op doe dan voel ik echt heel weinig luchtverplaatsing. Heb je tip voor een andere fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Nycrea schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:15:
Dan vraag ik mij af hoe je daar bent achter gekomen? Geef eens duidelijk aan wat de situatie en context is, anders kunnen we je niet helpen.
Ik heb besloten om TG eraf te halen terwijl de PC draait en eens mijn hand achter de front intake fans (Pure wings 2 140MM) te houden, want mijn MSI 1070 gaming X zonder OC werd 82 graden op zijn heetst. De meshify C is sowieso niet een grote behuizing dus er moet een goede luchtstroom in zitten. Toen ik mijn hand achter de fans hield, was er amper airflow, echt heel weinig. Toen ik de mesh met luchtfilter erin eraf haalde was er wel een stuk meer airflow. Ik wil niet dat mijn systeem luid is, en ik heb de RPM al van 640 naar 730 opgekrikt , maar nu hoor ik hem net te veel naar mijn zinnen. Ik denk dat de Pure Wings 2 fans niet genoeg Static Pressure hebben om lucht te verplaatsen met de mesh ervoor. Ik dacht aan de Silent Wings, die zien eruit alsof ze meer SP hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Het zou zeer zeker niet de eerste kast zijn die vrij obstructive stoffilters hebben. Vaak zie je van die stevige stoffilters met zo'n gaatjespatroon. Dat zijn vaak de boosdoeners. Ik heb exact 't zelfde bij mijn Lian Li PC-O11 Air.

Wat erg geschikte fans zijn in dit geval zijn Noctua NF-F12 industrial PPC-2000 PWM fans. Die kun je dan ook op 700rpm zetten voor stille werking. Geluidloos kan niet want het is gewoon luchtverplaatsing (door een stoffilter) maar ze produceren wel een aangenamer/verdraagzamer geluid.

Wat je ook kunt doen is je originele stoffilter vervangen door de Silverstone FF123 (of natuurlijk de 140mm variant). Deze stoffilter bestaat uit nylon draadjes dicht op elkaar, dat een stuk minder weerstand biedt voor je fans.

Zie overigens mijn review van de lian Li pc-o11 air, misschien kun je er iets uit halen voor jouw geval, want dat stukje over die stoffilter heb ik ook besproken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Deathchant schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:04:
Het zou zeer zeker niet de eerste kast zijn die vrij obstructive stoffilters hebben. Vaak zie je van die stevige stoffilters met zo'n gaatjespatroon. Dat zijn vaak de boosdoeners. Ik heb exact 't zelfde bij mijn Lian Li PC-O11 Air.

Wat erg geschikte fans zijn in dit geval zijn Noctua NF-F12 industrial PPC-2000 PWM fans. Die kun je dan ook op 700rpm zetten voor stille werking. Geluidloos kan niet want het is gewoon luchtverplaatsing (door een stoffilter) maar ze produceren wel een aangenamer/verdraagzamer geluid.

Wat je ook kunt doen is je originele stoffilter vervangen door de Silverstone FF123 (of natuurlijk de 140mm variant). Deze stoffilter bestaat uit nylon draadjes dicht op elkaar, dat een stuk minder weerstand biedt voor je fans.

Zie overigens mijn review van de lian Li pc-o11 air, misschien kun je er iets uit halen voor jouw geval, want dat stukje over die stoffilter heb ik ook besproken.
Hoe bevallen die stoffilters. En zal ik voor Noctua F12 gaan of voor Silent wings 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Silent Wing 3 gebruik ik zelf op vol rpm zijn ze nog stil,absoluut een aanrader in dat opzicht.
Of deze echter meer lucht verplaatst als een Pure Wing,dat durf ik niet te zeggen.

Het ligt sterk aan het ontwerp van een fan hoeveel lucht deze verplaatst,maar ook hoeveel lawaai die produceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Check die review ff: productreview: Lian Li PC-O11 Air review door Deathchant

Die stoffilters zijn erg goed. Ze laten veel meer lucht door.
Oh, ik zei dan wel NF-F12 fans, maar jij moet 140mm exemplaren hebben. Dus dan zijn het de NF-A14 fans van noctua die je moet hebben. Onder de 1000 RPM zijn die gewoon stil.

Noctua NF-A14:
Airflow
182,5 m³/h
Acoustical noise
31,5 dB(A)
Static pressure
4,18 mm H₂O

Silent Wings 3:
Air flow @ 100% PWM / 12V (cfm / m3/h)
59.5 / 101.09
Air pressure @ 100% PWM / 12V (mm H2O)
1.08
Noise level @ 100% PWM / 12V (dB(A))
15.5

Ik geloof vast en zeker dat de silentwings3 bij 1000rpm minder geluid maken dan die noctua's op 1000rpm, maar die noctua's zijn dan ook static pressure optimized. Ik weet niet wat voor stiltefreak je bent maar ik heb dus 5 van die fans in mijn systeem en ik hoor ze ook niet op <1000rpm. Heel zachtjes misschien maar absoluut wel stil. Maar stilte is subjectief natuurlijk.

Helaas komt uitstekende airflow met meer geluid.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Mooi die stats,maar het is wel zo ,je gaat die a14 niet gebruiken op max rpm(dus de max static presure),ik vond die fans al vervelend qua geluid op een laag toerental.(persoonlijk natuurlijk)

Terwijl die silent wings 3 voluit kunnen(voor mij dan) zonder dat het hinderlijk is.
Je wilt trouwens ook vooral airflow fans als case fans, daarvoor zijn die Be Quiet zeker wel beschikt.

alsje hier bv kijkt is er in praktijk weinig verschil in static pressure:

https://nl.hardware.info/...3/casefans/testresultaten

Je moet wel even bij Benchmark: luchtverplaatsing 12v + radiator selecteren
En als je dan de benchmark 30db selecteert,dan zie je zelfs dat de noctua lager scoort dan de Be Quiet

[ Voor 47% gewijzigd door freaky35 op 17-01-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@zafer94 Dynamic X2 GP-12 Deze zitten er in, 1 voor en 1 achter. verder vertel je niets over je setje
en hoe alles aangesloten zit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
freaky35 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:19:
Mooi die stats,maar het is wel zo ,je gaat die a14 niet gebruiken op max rpm(dus de max static presure),ik vond die fans al vervelend qua geluid op een laag toerental.(persoonlijk natuurlijk)

Terwijl die silent wings 3 voluit kunnen(voor mij dan) zonder dat het hinderlijk is.
Je wilt trouwens ook vooral airflow fans als case fans, daarvoor zijn die Be Quiet zeker wel beschikt.

alsje hier bv kijkt is er in praktijk weinig verschil in static pressure:

https://nl.hardware.info/...3/casefans/testresultaten

Je moet wel even bij Benchmark: luchtverplaatsing 12v + radiator selecteren
ik heb inderdaad een vergelijkings tabel gemaakt. En gezien de dikke filter in de mesh aan de voorkant heb ik SP nodig, dus keek ik naar luchtverplaatsing op 7v op een radiator (ik heb geen radiator, maar de filter is echt limiterend) en de NF-F12 heeft 50% meer airflow dan mijn pure wings 2 en de silent wings 3 hadden niet veel meer airflow dan de pure wings 2 achter een radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Hackus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:26:
@zafer94 Dynamic X2 GP-12 Deze zitten er in, 1 voor en 1 achter. verder vertel je niets over je setje
en hoe alles aangesloten zit.
Ik heb toch verteld over de fans aan de voorkant dus de intake fans. Ik heb ook gezegd dat het pure wings 2 fans zijn... Ook geef ik aan op wat voor een RPM ze draaien, dus wat wil je nog meer weten? Ik heb toch gezegd dat wanneer ik mijn hand achter de fans plaats dat ik dan amper airflow voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Deathchant schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:46:
Check die review ff: productreview: Lian Li PC-O11 Air review door Deathchant

Die stoffilters zijn erg goed. Ze laten veel meer lucht door.
Oh, ik zei dan wel NF-F12 fans, maar jij moet 140mm exemplaren hebben. Dus dan zijn het de NF-A14 fans van noctua die je moet hebben. Onder de 1000 RPM zijn die gewoon stil.

Noctua NF-A14:
Airflow
182,5 m³/h
Acoustical noise
31,5 dB(A)
Static pressure
4,18 mm H₂O

Silent Wings 3:
Air flow @ 100% PWM / 12V (cfm / m3/h)
59.5 / 101.09
Air pressure @ 100% PWM / 12V (mm H2O)
1.08
Noise level @ 100% PWM / 12V (dB(A))
15.5

Ik geloof vast en zeker dat de silentwings3 bij 1000rpm minder geluid maken dan die noctua's op 1000rpm, maar die noctua's zijn dan ook static pressure optimized. Ik weet niet wat voor stiltefreak je bent maar ik heb dus 5 van die fans in mijn systeem en ik hoor ze ook niet op <1000rpm. Heel zachtjes misschien maar absoluut wel stil. Maar stilte is subjectief natuurlijk.

Helaas komt uitstekende airflow met meer geluid.
Ik he inderdaad ook gekeken naar de A14, maar die lijkt me echt super luid. Ik geef te veel om stilte, om er zo een in mijn case te stoppen. Bedankt voor je uitgebreide uitleg en tijd natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Echt heel stil en veel airflow gaat niet samen,het is toch altijd een beetje een compromis.
zafer94 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Waar heb je het allemaal over? De filter in de mesh is gewoon dik, niks mis mee, het houdt je pc vrij van stof. Je hebt echter wel goede fans nodig. Ik ging voor Pure Wings 2 in 140MM, maar ik zal nu voor NF-F12 gaan en zal de bevindingen hier delen. Vastschroeven of rubber heeft niks te maken met mijn airflow probleem. Rubber helpt bij trillingen, ik heb er geen last van
Belangrijk is om te weten,wat doet een fans op hetzelfde DB level,niet op welk RPM level.
Plus het ligt ook aan de kast hoe ze gemonteerd zijn een kast kan ook veel resonantie/geluid geven.

Heb je de fans erin vastgeschroefd of hangen ze vast met siliconen rubber bevestigingen bv,hoe meer je de fan is van de kast isoleert hoe beter.

Als die fab stiller is,kan je de fans ook harder zetten zonder dat je er hinder van ondervind.
als je die NF-f12 stil genoeg vind met voldoende airflow,dan lijkt me dat dan een goede keuze voor jou :)

[ Voor 88% gewijzigd door freaky35 op 17-01-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zafer94 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Ik heb toch verteld over de fans aan de voorkant dus de intake fans. Ik heb ook gezegd dat het pure wings 2 fans zijn... Ook geef ik aan op wat voor een RPM ze draaien, dus wat wil je nog meer weten? Ik heb toch gezegd dat wanneer ik mijn hand achter de fans plaats dat ik dan amper airflow voel.
Je hebt intake van 2 Fans ipv 1 (standaard), je kunt de Fans ook in rubbers trekken ipv vastschroeven.
Je titel lijkt op (schuld van Meshify C) dat geeft verwarring oa voor mobiele bezoeker van het forum.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Hackus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:04:
[...]

Je hebt intake van 2 Fans ipv 1 (standaard), je kunt de Fans ook in rubbers trekken ipv vastschroeven.
Je titel lijkt op (schuld van Meshify C) dat geeft verwarring oa voor mobiele bezoeker van het forum.
Waar heb je het allemaal over? De filter in de mesh is gewoon dik, niks mis mee, het houdt je pc vrij van stof. Je hebt echter wel goede fans nodig. Ik ging voor Pure Wings 2 in 140MM, maar ik zal nu voor NF-F12 gaan en zal de bevindingen hier delen. Vastschroeven of rubber heeft niks te maken met mijn airflow probleem. Rubber helpt bij trillingen, ik heb er geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
freaky35 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:45:
Echt heel stil en veel airflow gaat niet samen,het is toch altijd een beetje een compromis.

Belangrijk is om te weten,wat doet een fans op hetzelfde DB level,niet op welk RPM level.
Plus het ligt ook aan de kast hoe ze gemonteerd zijn een kast kan ook veel resonantie/geluid geven.

Heb je de fans erin vastgeschroefd of hangen ze vast met siliconen rubber bevestigingen bv,hoe meer je de fan is van de kast isoleert hoe beter.
Ik ben er van op de hoogte, het gaat dus om efficientie. Ik heb nu last van een licht zoemende geluid, denk je dat rubber in plaats van schroef dit zal verhelpen? Ik wacht nu trouwens op een NF-F12 die ik ga testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Fans erin schroeven geeft altijd meer resonantie,dus de brom van een fan word dan ook versterkt door de kast op die manier,dus dat kan zeker helpen.

Bij mij werkt dat eigenlijk altijd wel om fan geluid te verminderen of om ze zelfs praktisch onhoorbaar te maken met rubberen bevestiging.

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 17-01-2019 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zafer94 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Wat snap je niet. in rubber heb je minder last van geluid door resonantie. kan je je Fans hoger laten draaien.
Ik heb het niet over de filter, je hebt nu 2 Fans ipv standaard 1 (die stock in je kast gemonteerd zit) verder laat je nog steeds niet zien van je set en temperaturen, en spreek je alleen over ervaren van hand voor fan houden.

heb je achter een Fan, welke ?
wat zijn de temperaturen waar je je zorgen om maakt ? (GEEN SPECCY GEBRUIKEN)
je meldt dus niets, en laat het lijken of het door de fan van Fractal Mesh komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
freaky35 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:19:
Fans erin schroeven geeft altijd meer resonantie,dus de brom van een fan word dan ook versterkt door de kast op die manier,dus dat kan zeker helpen.

Bij mij werkt dat eigenlijk altijd wel om fan geluid te verminderen of om ze zelfs praktisch onhoorbaar te maken met rubberen bevestiging.
Okay dankjewel! Hoe kan ik aan die rubberen mounts komen? Ik weet wat je bedoeld ze zitten ook bij Noctua fans, bij de Pure Wings 2 zitten ze er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
Hackus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Wat snap je niet. in rubber heb je minder last van geluid door resonantie. kan je je Fans hoger laten draaien.
Ik heb het niet over de filter, je hebt nu 2 Fans ipv standaard 1 (die stock in je kast gemonteerd zit) verder laat je nog steeds niet zien van je set en temperaturen, en spreek je alleen over ervaren van hand voor fan houden.

heb je achter een Fan, welke ?
wat zijn de temperaturen waar je je zorgen om maakt ? (GEEN SPECCY GEBRUIKEN)
je meldt dus niets, en laat het lijken of het door de fan van Fractal Mesh komt.
Okay.. ehm zegt het feit dat mij MSI 1070 Gaming X 80 graden wordt zonder OC genoeg? Ik ga toch niet uit mn nek lullen als ik zeg dat ik geen airflow voel.

Mijn GPU krijgt dus niet genoeg airflow. Die MSI wordt in meeste reviews niet warmer dan 70 graden!

En leuk dat je met een monteer tip komt die mij kan helpen een stillere systeem te krijgen, maar mijn grootste probleem was airflow en niet geluidsproductie. Jou eerste comment was dus zelfs minder volledig dan mijn post.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@zafer94 Door het in rubber te trekken, kun je hogere snelheid draaien met (vaak) minder geluid. dus meer intake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
@zafer94 Door het in rubber te trekken, kun je hogere snelheid draaien met (vaak) minder geluid. dus meer intake.
precies :) ,zo doe ik het ook altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
freaky35 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:17:
[...]

precies :) ,zo doe ik het ook altijd :)
Hackus schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
Dankjulliewel heren! Sorry als ik onbeschoft was Hackus, maar ik werd gewoon een beetje geirriteerd!

Ps hoe kan ik aan die rubberen ‘dingen’ komen. Kan je die los kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zafer94 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:28:
[...]

[...]

Dankjulliewel heren! Sorry als ik onbeschoft was Hackus, maar ik werd gewoon een beetje geirriteerd!

Ps hoe kan ik aan die rubberen ‘dingen’ komen. Kan je die los kopen?
oa https://azerty.nl/product...evestiger-4-in-verpakking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
bv hier,beetje google kan geen kwaad:)

https://www.hardwarewebwi...ing-isolatie-ontkoppeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

freaky35 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:19:

Ik zeg ook nergens dat hij die fans moét pakken. Ik gaf alleen aan dat door zijn stugge stoffilters de airflow beter kan worden als je static pressure fans gebruikt (echter weerstand = geluid). Het ging zich er sowieso nooit om dat hij fans op 2000RPM laat draaien, maar de NF-A14 noctua's maken op 600-1000RPM gewoon geen geluid, en áls dat al meer is dan de BeQuiet-fans, dan is het geluid op zijn minst een aangenamer geluid dan dat andere fans(-motortjes) maken. Zoals je zelf al zegt is dit natuurlijk erg subjectief.

Hij zou natuurlijk ook gewoon die stoffilters kunnen vervangen met pricewatch: Silverstone 120mm Fan Filter
Of de 140mm variant daarvan. Dan ben je 2x10 euro kwijt en dan kan hij checken of de airflow dan wél beter is. Then again, giga airflow verwachten van silentwings op <1000RPM is niet realistisch. Hij zal wel verbetering merken door die stoffilter-vervanging, dus het is aan hem om dan de temperaturen van zijn videokaart te checken. Wellicht doet het em wel en hoeft hij geen nieuwe fans te kopen.
Als hij zijn stoffilters niet wilt vervangen, dan heeft hij qua airflow gewoon echt meer baat bij static pressure fans. Dat hoeven uiteraard geen Noctua's te zijn, maar ik weet uit ervaring dat het geluid dat ze produceren in ieder geval een stuk aangenamer is dan "reguliere" fans (ander motorgeluid ofzo?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
Deathchant schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:43:
[...]

Ik zeg ook nergens dat hij die fans moét pakken. Ik gaf alleen aan dat door zijn stugge stoffilters de airflow beter kan worden als je static pressure fans gebruikt (echter weerstand = geluid). Het ging zich er sowieso nooit om dat hij fans op 2000RPM laat draaien, maar de NF-A14 noctua's maken op 600-1000RPM gewoon geen geluid, en áls dat al meer is dan de BeQuiet-fans, dan is het geluid op zijn minst een aangenamer geluid dan dat andere fans(-motortjes) maken. Zoals je zelf al zegt is dit natuurlijk erg subjectief.

Hij zou natuurlijk ook gewoon die stoffilters kunnen vervangen met pricewatch: Silverstone 120mm Fan Filter
Of de 140mm variant daarvan. Dan ben je 2x10 euro kwijt en dan kan hij checken of de airflow dan wél beter is. Then again, giga airflow verwachten van silentwings op <1000RPM is niet realistisch. Hij zal wel verbetering merken door die stoffilter-vervanging, dus het is aan hem om dan de temperaturen van zijn videokaart te checken. Wellicht doet het em wel en hoeft hij geen nieuwe fans te kopen.
Als hij zijn stoffilters niet wilt vervangen, dan heeft hij qua airflow gewoon echt meer baat bij static pressure fans. Dat hoeven uiteraard geen Noctua's te zijn, maar ik weet uit ervaring dat het geluid dat ze produceren in ieder geval een stuk aangenamer is dan "reguliere" fans (ander motorgeluid ofzo?).
Ik weet niet of je de link hebt gezien die ik gepost heb ,maar op 30db geluid geeft de Be Quiet meer airflow als de Noctua. :).Ook met een radiator.

Geluid is zeker persoonlijk helemaal mee eens,ik heb meerdere noctua's gehad,zowel een a14, a15 maar allemaal hadden ze een brom die ik met de Be Quiet Silent Wing 3 dus niet heb.
Terwijl het systeem dus qua temps niet achteruit is gegaan.

Maar het is wat jij ook al zegt,persoonlijk :) qua geluid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zafer94
zou je deze aanraden: pricewatch: Noctua NA-SAV2 Chromax.Black

De chromax (zwarte) Noctua NF-F12 is precies zelfde als de beige-bruine NF-F12 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Nu online
ja hoor het is hetzelfde spul,alleen een ander kleurtje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-09 17:31
ik heb ook airflow problemen met deze behuizing maar mijn probleem is meer biologisch :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HDtjDYV/20190119-154726.jpg

Steam: Evert

Pagina: 1