Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chigurg
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-05 11:14
Mijn vraag
Ik gebruik al een tijdje een monitor die ik met vga naar vga aansluit op mijn om csgo te spelen op een groter scherm. Nu vind ik het wat raar, want de monitor kan normaal 75hz aan, dat ik deze refresh rate alleen maar kan selecteren wanneer ik de monitor op 1024x768 instel, anders in de 75 hz optie niet beschikbaar.

Kunnen mijn refresh rate/resolutie mogelijkheden beperkt zijn omdat ik een vga kabel aansluit? Mijn laptop heeft enkel VGA en HDMI, en de monitor enkel VGA en dual link DVI-D.

Is het het waard om een adapter van HDMI naar DVI-D te kopen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Monitor: Benq T2210HD
Laptop: Acer E5 711

Bedankt!

Beste antwoord (via Chigurg op 15-01-2019 09:00)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is het sowieso waard om een HDMI -> DVI-D adapter te kopen. Nog los van het probleem wat je hier meldt is er bij VGA sprake van omzetting van digitaal naar analoog, analoge transmissie (met verliezen en ruis) en dan weer omzetting naar digitaal in de monitor. Dat alles is funest voor de kwaliteit.

Nu is die monitor zowel verouderd als sowieso low-end met TN-paneel, dus je hoeft er sowieso niet veel van te verwachten, maar het kan altijd beter dan via VGA.

Ik twijfel overigens of je daadwerkelijk 75Hz uit die monitor kunt krijgen, het kan een 75Hz inputsignaal verwerken, maar daar houdt het ook bij op. Ook hier: het is een low-end monitor van 10 jaar terug. Hou het lekker bij 60Hz, als dat niet genoeg is, kijk naar een modernere, betere monitor. Maar dan nog, sluit het niet via VGA aan.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is het sowieso waard om een HDMI -> DVI-D adapter te kopen. Nog los van het probleem wat je hier meldt is er bij VGA sprake van omzetting van digitaal naar analoog, analoge transmissie (met verliezen en ruis) en dan weer omzetting naar digitaal in de monitor. Dat alles is funest voor de kwaliteit.

Nu is die monitor zowel verouderd als sowieso low-end met TN-paneel, dus je hoeft er sowieso niet veel van te verwachten, maar het kan altijd beter dan via VGA.

Ik twijfel overigens of je daadwerkelijk 75Hz uit die monitor kunt krijgen, het kan een 75Hz inputsignaal verwerken, maar daar houdt het ook bij op. Ook hier: het is een low-end monitor van 10 jaar terug. Hou het lekker bij 60Hz, als dat niet genoeg is, kijk naar een modernere, betere monitor. Maar dan nog, sluit het niet via VGA aan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chigurg
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-05 11:14
Bedankt!