Postnuke 0.7x website (2004) tot leven wekken in 2019

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:19
Iemand ervaring met het inleven houden of weer tot leven wekken van websites uit de prehistorie?

Ik wil proberen een oude Postnuke 0.7x website (uit 2004) weer tot leven te wekken. De site bevat een blog (voordat dat het woord blog bestond ;) ) met vele herinneringen van een wereldreis die wij in 2004 gemaakt hebben.

De site draait al jaren niet meer op nieuwere versies van PHP en MySQL. En Postnuke wordt al sinds 2008 niet meer onderhouden...

Gelukkig heb ik nog een backup van de site en de MySQL database. Ik dacht er aan om een image van bijv. Redhat v9 uit 2003 downloaden en die draaien in een VM. Hopelijk levert me dat ook gelijk een versie van PHP (4.0-4.2) en MySQL uit die tijd op.

Gaat dat werken?

Trust me - I'm a lawyer!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Waarom zou het niet werken?

Als je de exacte versie van het systeem kan vinden kan je kijken welke versies (php/mysql) ondersteund worden. Vervolgens kan je kijken op welke besturingssystemen die kunnen draaien en die in een VM installeren. Dat gaat misschien nog een driver uitdaging vormen maar moet wel te doen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Het kan nog erger... In 1996 heb ik een website met Scoutingspelletjes gemaakt. Staat geloof ik op de Scouting Nederland server. Ik heb er sinds 2001 niet meer aan gewerkt (weet ook het wachtwoord niet meer), maar hij is nog steeds online. Al 18 jaar ongewijzigd.. Volgens mij "best viewed 640x480" en niet mobile-first.

Het grapje is wel dat dit een 100% html site is. De database staat offline in MS Access, en de html werd gegenereerd met VB.. Kennelijk is de html interpretatie gewijzigd, want de site klopt niet helemaal meer... (Heeft jaren goed gedraaid)

Maar ik zou denk ik ook een oude server gaan emuleren Oude iso's is geloof ik niet zo'n probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
Kerminator schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:21:
Iemand ervaring met het inleven houden of weer tot leven wekken van websites uit de prehistorie?

Ik wil proberen een oude Postnuke 0.7x website (uit 2004) weer tot leven te wekken. De site bevat een blog (voordat dat het woord blog bestond ;) ) met vele herinneringen van een wereldreis die wij in 2004 gemaakt hebben.

De site draait al jaren niet meer op nieuwere versies van PHP en MySQL. En Postnuke wordt al sinds 2008 niet meer onderhouden...

Gelukkig heb ik nog een backup van de site en de MySQL database. Ik dacht er aan om een image van bijv. Redhat v9 uit 2003 downloaden en die draaien in een VM. Hopelijk levert me dat ook gelijk een versie van PHP (4.0-4.2) en MySQL uit die tijd op.

Gaat dat werken?
Altijd het proberen waard. Afhankelijk van de hoeveelheid plaatjes zou je ook alleen de tekst uit de database kunnen peuteren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
PostNuke is een fork van PHPNuke in de vroege jaren.

Als ontwikkelaar van Dragonfly CMS kan ik misschien je oude DB omzetten.
Dragonfly CMS is ook een fork van PHPNuke maar dan aangepast aan 2019

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Thanks voor de tips.

Installing Redhat 9.0 (Shrike) - release date 31 maart 2003... "Do you want to create a boot diskette?" 8)7 8)7

@DiedX -- tekst uit de database trekken kan altijd nog, maar dan verlies ik inderdaad wel alle plaatjes, opmaak etc.

@DJMaze -- denk je dat het omzetten naar Dragonfly CMS een reële kans van slagen heeft? Met behoud van opmaak, plaatjes etc?

[ Voor 6% gewijzigd door Kerminator op 15-01-2019 17:20 ]

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PHP zal de enige beperking zijn. Je kunt je favoriete moderne linux distro pakken, daarin PHP4 compileren, en dan zal de website gewoon werken. Wel moet je in de config mogelijk wat paden aanpassen.

[ Voor 16% gewijzigd door GlowMouse op 15-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
GlowMouse schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:40:
PHP zal de enige beperking zijn. Je kunt je favoriete moderne linux distro pakken, daarin PHP4 compileren, en dan zal de website gewoon werken. Wel moet je in de config mogelijk wat paden aanpassen.
Ik ga dit maar eens proberen...

Net de hele avond lopen kloten met RH 9 (kernel 2.4.20), PHP 4.2.2 en MySQL (11.18). Lekker inloggen en werken als root, alle poorten open 8)

Apache, PHP en MySQL draaiend gekregen, maar nu krijg ik mijn database niet geimporteerd. Te oude MySQL daemon...

Trust me - I'm a lawyer!

Pagina: 1