Logitech MouseMan Wheel Optical USB slaapt

Pagina: 1
Acties:

• Mox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 16:34
Hoi...

Ik zit een beetje met een probleempje. Ik heb dus net een nieuwe muis, degene uit het onderwerp, maar hij werkt niet helemaal lekker. Als ik hem even niet beweeg (10 sec ofzo) en dan weer verder wil muizen, schokt hij even. Dit vind ik toch wel hinderlijk omdat ik mijn muis niet constant beweeg. Ook het muiswieltje reageert traag na een tijdje inactief geweest te zijn. (overigens vind ik het muiswieltje wel erg moeilijk indrukbaar, maar dat kan ook aan mijn muis liggen, misschien toch maar even een nieuwe halen bij de winkel) Ook schokt de muis nog wel eens bij de autorun van een cd of als de harde schijf even hard moet werken. Is dit normaal? En kan ik het oplossen?
Ik heb trouwens win98SE en heb de muis via een USB hub (in mijn monitor, niet op de kast want dit leek beter te werken ivm die schokken...leek :'() en gebruik de laatste drivers.

Mox

Verwijderd

Probeer hem eens op je normale ps/2 ansluiting. En zet stanby uit want daar kan het muisje ook niet tegen.

suc6

• Mox
Ik zal het eens proberen op de ps/2 poort maar ik wil hem het liefst op USB houden, want ik heb gehoord dat dat toch iets vloeiender is (zelfs als je de ps/2 rate opschroeft). Maar wat bedoel je met standby? Systeem standby bij schermbeveiliging etc? Omdat hij dan geen stroom meer krijgt?
En ik kon in mijn BIOS ook nog een optie veranderen over USB Mouse (enable/disable), zo kon ik windows installeren met de USB muis, maar ik weet niet of het nu nog zin heeft om het aan te zetten.
Ik heb hier ook eens iets gelezen over de USB een eigen IRQ te geven. Dat zou betere prestaties geven. Is dat waar en hoe kan ik dat doen?

Alvast bedankt,
Mox

Verwijderd

Beetje onduidelijk. :)
Mijn logitech (zelfde als die van jou). Die gaat ook schokkerig als de pc uit de stanby komt.

Maar wat voor systeem heb je?
Die optie usb moet in ieder geval op enable staan. Mischien is dat je probleem.

• Mox
Ik had eerst die optie USB aan en toen had ik er ook last van. Nu heb ik het dus uitgezet en heb ik er nog steeds last van.
Ik heb een MSI K7T Turbo mobo met een ASUS Geforce 2 GTS, DVDtje (meld ik ook ff omdat de muis soms ook raar doet als die gaat lezen) IIyama Vision Master Pro 451. Verder nog iets nodig? ;)
Is het ook niet zo dat de muis vanzelf na een tijdje wat minder vaak gaat "scannen", waardoor hij weer "wakker" moet worden als je hem weer beweegt? Heeft dat er iets mee te maken? Want hij heeft het dus ook als mijn HD of DVD veel moet laden? Heeft het misschien iets met de stroom te maken, of met het IRQ voor de USB?

Mox

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik had een optical gevallutje maar die vond ik nie fijn.... toen heb ik maar gewoon een draadloze gekocht.
die optical gevallen trillen enzo, vond ik nie zow fijn >:).
maar ik denk da je hem beter moet instellen....

suc6

mzzls
Go0s

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

lama, die heb je al |:(

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

ik zou eens gaan rommelen met verschillende (of geen) drivers.
Ik ben geen grote fan van de Mousware drivers van logitech.
De muis zelf werkt overigs prima hier.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heeft er wel iemand eens aan gedacht dat die dingen een slaapfunctie hebben ?

Dat schokken bij Autorun ligt aan:
- IDE apparaten die je resources opzuigen
- de USB die niet genoeg resources krijgt

• Mox
Op maandag 23 juli 2001 22:24 schreef Metalium- het volgende:
lama, die heb je al |:(
Bedoel je daar de IRQ mee :?

En inderdaad vroeg ik mezelf al af of het de "slaapfunctie" was. En of ik daar iets aan kon doen (misschien tijd instellen ofzo). Dat is ook wat ik in mijn laatste post probeerde duidelijk te maken. Maar ik wist het niet zeker. Bedankt dus Sharkbyte voor de opheldering.
Kan ik wat doen tegen dat schokken bij autorun? Meer resources geven aan USB ofzo. Want ik heb wel zoiets gezien bij apparaat beheer: USB-controller -> VIA Tech 3038 Universele hostcontroler voor PCI naar USB -> geavanceerd -> banbreedtegebruik. Maar daar kan je alleen niets veranderen...

Mox

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

USB is niet hardware controlled, ik bedoel dus, het gebruikt CPU resources ipv. aparte proc. ervoor. En als je een IDE CDROM hebt, die vreten resources bij autorun boel.

Heb ik wel nog nooit over horen klagen.
Probeer eens Win2K. Ook om de stabiliteit.

• Mox
Hoelang duurt het eigenlijk normaal voordat hij in de "slaapstand" gaat, want het valt mij eerlijk gezegd dus een beetje tegen.

Mox

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik zou het niet weten. Heb een Logitech Trackball...
Mijn neef heeft wel een Mouseman Wheel Optical, zal zijn ervaringen eens vragen.

Verwijderd

Is toch normaal dat ie in de slaapstand gaat?
Anders moet je elke week nieuwe batterijen.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op dinsdag 24 juli 2001 13:10 schreef killerb het volgende:
Is toch normaal dat ie in de slaapstand gaat?
Anders moet je elke week nieuwe batterijen.
:?
Waar staat dat hij een cordless heeft dan?

• Mox
Ik heb inderdaad geen cordless en hoef dus geen batterijen te verwisselen. Maar waar is die slaapstand dan eigenlijk voor? Hij kan toch gewoon stroom blijven pakken van de USB? Zo veel verbruikt hij toch niet??? :?

Mox

Verwijderd

Heb precies hetzelfde.. mischien wordt het tijd dat er een beetje bij Logitech gemekkerd word, met mijn Mictosoft Optical USB had ik namelijk nergens last van, dus het lijkt op een grap die Logitech in zijn muis/drivers heeft gebakken.

• Mox
Ik heb net even mijn muis op de PS/2 poort gedaan en ik moet zeggen dat het nu allemaal veel soepeler gaat. Bij autorun gaat alles gesmeerd en de slaapstand lijkt ook wel uitgeschakeld. Waarschijnlijk gaat hij nog wel in de slaapstand, maar wordt hij nu veel sneller wakker. Raar.
Ik heb nu de ps/2 rate op 200 Hz gezet, maar is dat even goed/snel als USB? Waarschijnlijk merk ik het verschil niet echt, maar ik ga het zo even proberen bij een paar spelen.
Ik ga straks ook nog even proberen of het goed gaat op de USB, maar dan zonder logitech drivers...

[edit]
het zal dus niet in de muis zitten, want die kan het gewoon goed: kl*te drivers dus!
[\edit]

Mox
Pagina: 1