Voor mijn werk bij een klein communicatiebureau wil ik een systeem in elkaar zetten. Naast programmeren doe ik daar grafisch werk, waarbij animeren in 3D in After Effects (CS6) het meest belastende voor de computer is. Ik zoek dus iets dat dat aan kan, en verder een degelijke/solide computer is met een redelijk goed scherm dat niet te veel lawaai maakt.
Ik heb nu als startpunt de "Mainstream-gamesysteem" van de BestBuy guide genomen, en daar een Dell UltraSharp U2518D aan toegevoegd. Waarschijnlijk is er winst te behalen in de keuze van Processor en Grafische kaart. Als scherm voor nu de Dell U2518D omdat die het kwa kleur best goed doet, en ik geen hoge framerate nodig heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij is puur voor werk,
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal mag max €1500 zijn inclusief alles, vandaar dat ik €1400 noem als richtprijs
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet niet te veel lawaai maken. Maar hij hoeft ook niet super stil te zijn
Ga je overklokken?
Nee
Hier mijn beginpunt:
Ik heb nu als startpunt de "Mainstream-gamesysteem" van de BestBuy guide genomen, en daar een Dell UltraSharp U2518D aan toegevoegd. Waarschijnlijk is er winst te behalen in de keuze van Processor en Grafische kaart. Als scherm voor nu de Dell U2518D omdat die het kwa kleur best goed doet, en ik geen hoge framerate nodig heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij is puur voor werk,
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal mag max €1500 zijn inclusief alles, vandaar dat ik €1400 noem als richtprijs
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet niet te veel lawaai maken. Maar hij hoeft ook niet super stil te zijn
Ga je overklokken?
Nee
Hier mijn beginpunt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 161,50 | € 161,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | € 89,80 | € 89,80 |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING | € 491,05 | € 491,05 |