Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ciisco SG350x of D-Link DGS1210?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Liesbeht.Marien
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-01 10:01
Ik krijg vanuit 2 verschilllende leveranciers tegenstrijdige oplossingen aangereikt: de ene firma raad ons aan om 2 Cisco SG350-48 50 Ports manageable Layer 3 switchen aan te kopen omdat deze voorzien zijn van 4 x 10 Gbps poorten die gebruikt kunnen worden om de switchen met elkaar te verbinden via een snelle poort. Deze zouden ook meer mogelijkheden bieden naar configuratie, VLAN, QOS, spanning tree, dan het goedkopere alternatief van de oplossing met de twee D-Link DGS-1210-48 48 Ports Manaeable Ethernet switchen. De andere firma ziet niet in waarom we voor Cisco zouden opteren omdat de D-link switchen eigenlijk voldoende zouden zijn voor ons...

Welke oplossing zouden jullie kiezen en waarom?

Alle reacties

• Endpoint
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17:58
Waarvoor ga je ze gebruiken, dat op stap 1.

Draai je al vlans, of is het gewoon een plat netwerk?

Cisco neem je om voor de komende 10 jaar klaar te zijn, d-link als het op een koopje moet en het er best even uit mag liggen

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:13
ik zou voor de cisco's gaan denk ik...
als je al meer dan 40 poorten nodig hebt , heb je dus al meer dan 40 devices in huis...
dan is een 10gbit link daartussen niet zo gek ... je kan ook bv 8x trunk maken maar dan ben je 16 poorten kwijt in totaal

• Liesbeht.Marien
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15-01 10:01
@Endpoint : bijna al onze software zit in de cloud, zal dus vooral gebruikt worden om verbinding te maken met onze cloud. Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag?

@ijske : ongeveer 30 pc's/thin clients en dan nog maximaal een 10-tal netwerkprinters (ik vermoed dat die ook allemaal aangesloten moeten worden op de switchen?)

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:13
Liesbeht.Marien schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:23:
@Endpoint

@ijske : ongeveer 30 pc's/thin clients en dan nog maximaal een 10-tal netwerkprinters (ik vermoed dat die ook allemaal aangesloten moeten worden op de switchen?)
+ Wifi zenders + servers + ...
je hebt snel wat bij elkaar hoor , en dat levert altijd wel wat traffiek op

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Waarom heb je dan twee 48-poort switches nodig? Met een ben je er ook en stacken is dan niet meer boeiend. Al die andere features heb je alleen wat aan als je ze ook in gaat zetten.

Het gaat erom dat je switches het verkeer kunnen verstouwen wat ze moeten verstouwen. Dus moet je weten hoeveel bandbreedte je totaal wil verschepen. Ik heb een beetje het gevoel dat je met een 100 Mbps switch ook wel goed bediend zou zijn, gezien je beschrijving. Nouja, eentje met toch wel gigabit uplink, maar:

Als alles "toch wel" naar "de cloud" gaat, dan hoeft je backbone in principe niet dikker te zijn dan je uplink.

Dus begin eens met data verzamelen. Logger opzetten, verkeersgrafiekjes, en zo verder. Of je moet de goedkope switch willen proberen en het risico lopen als nodig toch maar alsnog de dure te moeten kopen. Of of je koopt gelijk de dure om de vraag niet te hoeven beantwoorden. Maarja, waarom vraag je hier terwijl je eigenlijk twee leveranciers gevraagd had om de vraag voor jou te beantwoorden?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True