Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 21:56

jor177

DAF 95 - 360 ATI

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Voor de registratie van bepaalde activiteiten wil ik graag een actie verbinden aan de invoer in een cel.
Dus stel, ik voer 'Ja' in, dan moet de uitvoer in een andere cel bijvoorbeeld 1 zijn. Als dat geen Ja is, dan moet de uitvoer in de cel ernaast 0 zijn.

Dat heb ik gerpobeerd te bereiken met de volgende formule:

=ALS(A1="Ja" ,1,2)

Helaas krijg ik dan continue de foutmelding: '' Er is een probleem gevonden met de formule. '' Gevolgd door de vraag of ik wel een formule wil typen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

Bastien

I don't mind

En de , moet geen ; zijn? Hangt van de PC instellingen en/of taal af. Maar dat zou je moeten zien als je begint de formule te typen.

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat ja. Let op dat veel Engelstalige voorbeelden uit gaan van de VS taalinstellingen. Gebruik 2x een ;

=Als(Gelijk(A1;"Ja");1;2)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jor177
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 30-03 21:56

jor177

DAF 95 - 360 ATI

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:44:
Dat ja. Let op dat veel Engelstalige voorbeelden uit gaan van de VS taalinstellingen. Gebruik 2x een ;

=Als(Gelijk(A1;"Ja");1;2)
Merci. Merci beaucoup! _/-\o_

• mathias82
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:47
Nog makkelijker: =Als(A1="ja"; 1; 2). Bijkomend voordeel is dat deze case insensitive is en dus zowel werkt voor ja, Ja als JA. Met Gelijk gaat hij enkel werken bij Ja.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Yup, als de case niet uit maakt, is dat eenvoudiger te maken en eenvoudiger te lezen :)

Voor de volledigheid, als we het toch hebben over nukken van Excel: let naast ; vs. , ook op het verschil tussen ” en ". Dat laatste kan ook gebeuren bij copypasten van het web. Dat copypasten wil je sowieso nooit doen, altijd zelf begrijpen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True