Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budget game PC - €600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hapkoek
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-01 19:17
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gaming op 1080p

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€600, maar wordt op de zaak besteld dus iets meer mag ook ivm BTW-aftrek.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alle randapparatuur aanwezig en heb ik ook al een kast.

Hoi allen,

Ik heb even de belangrijkste info beantwoord. Overlocking/voorkeur naar merken is er niet.

Ik ga een budget game-pc in elkaar zetten voor m'n vriendin. Ze blijft gewoon op 1080p spelen en speelt spellen zoals:
  • Overwatch
  • WOW
  • S4league
  • Minecraft
  • Left for dead 2
En met de pc wilt ze eigenlijk van alles gaan spelen. Settings tussen medium/high met 60fps zou mooi zijn. Opzich moet dat binnen dit budget nog wel lukken zolang gok ik.

Ik heb zelf al een lijstje, het is een beetje de BBG aangepast naar het huidige budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 136,95€ 136,95
1ASRock A320M-DGS€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 233,55€ 233,55
1Team Group Vulcan TLRED416G3000HC16CDC01€ 106,63€ 106,63
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 54,80€ 54,80
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 657,88

Ik ben voornamelijk benieuwd of ik ergens nog iets meer bang4buck kan krijgen, of dat ik misschien iets over het hoofd heb gezien? Het gaat dus puur om de meeste performance krijgen, de kast is verder gesloten dus de looks maken ook niet uit van binnen.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Alle reacties

• pelle888
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:35
Een mooie build voor de prijs, ikzelf zou wel een B350/B450 mobo kopen omdat je dan de r5 1600 kan overclocken (nu of in de toekomst), 3.7GHz is met de Wraith Spire goed te halen. Dit bord: pricewatch: ASRock B450M Pro4 heeft redelijk wat positieve reviews en is goedkoop voor b450 begrippen.

Toevallig ook gekeken naar de RAM support van het nu gekozen moederbord? Ik heb even op de site van Asrock gekeken en het gekozen RAM staat er niet tussen. En helaas maar heel weinig geheugen van Team Group bij dat moederbord. Ryzen stond en soms nog steeds om bekend niet al het geheugen even lekker te ondersteunen.

pelle888 wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:02 (7%)

• Hapkoek
pelle888 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:01:
Een mooie build voor de prijs, ikzelf zou wel een B350/B450 mobo kopen omdat je dan de r5 1600 kan overclocken (nu of in de toekomst), 3.7GHz is met de Wraith Spire goed te halen. Dit bord: pricewatch: ASRock B450M Pro4 heeft redelijk wat positieve reviews en is goedkoop voor b450 begrippen.

Toevallig ook gekeken naar de RAM support van het nu gekozen moederbord? Ik heb even op de site van Asrock gekeken en het gekozen RAM staat er niet tussen. En helaas maar heel weinig geheugen van Team Group bij dat moederbord. Ryzen stond en soms nog steeds om bekend niet al het geheugen even lekker te ondersteunen.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik zag die mobo/ram combi ook in de BBG, dat is de voornaamste reden dat ik ervoor koos. Kan jouw vraag dus niet echt beantwoorden.

Zou het werkgeheugen wel goed samenwerken met het bordje dat je adviseert? Opzich voor die 2 tientjes en overlock mogelijkheid is dat nog wel te doen.

• pelle888
@Hapkoek Vaak werkt het geheugen ook wel, alleen je hebt geen garantie dat het zo is.

Het door jou uitgekozen setje ook niet (officieel) , daarin tegen wel heel wat meer RAM van Team. Hier is de link https://www.asrock.com/MB/AMD/B450M%20Pro4/index.asp#Memory . Dus ik ga er een beetje vanuit dat het geheugen zou moeten werken, maar garanderen kan ik het natuurlijk niet.

pelle888 wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:50 (11%)

• Hapkoek
@pelle888 Bedankt voor de link. Ik heb even gekeken en zag in de pricewatch ook G-Skill R4-3000.

In de lijst van Asrock staat wel: F4-3000C15Q-16GRR als ondersteunt geheugen. Het type nummer komt niet helemaal overeen maar dat is misschien omdat het in een setje van 16gb wordt verkocht? Want ik heb liever wel de garantie dat het werkt. ;)

• pelle888
@Hapkoek Ik ben vrij zeker (lees 95%) dat die zal werken, maar zeker weten doe je nooit als die niet 100% overeen komt.

Deze: pricewatch: Adata XPG Spectrix D40 AX4U300038G16-DRS voor in de lijst en zou dus moeten werken, daar zit wel die 100% zekerheid op. Wel ietsjes duurder maar dan krijg je er ook lichtjes bij ;)

pelle888 wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:20 (7%)

• DanDGT
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-01 10:48
Nette build. Je zou nog wat kunnen besparen door een rx 570 te nemen. Voor de spellen die je noemt is dat ruim voldoende.

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)

• Hapkoek
@pelle888 Ga ff uitzoeken of het werkgeheugen goed samenwerkt.. Eigenlijk wel apart dat dat zo'n gedoe is zeg.. Voorheen nooit problemen mee gehad. Maar goed, bedankt voor de hulp!

@DanDGT Zou kunnen maar het doel van de pc is ook om wat andere spellen te gaan spelen die iets meer vragen van de pc. Dus ik denk dat de RX580 wel van pas komt daarbij :)
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True