Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Ninja Tj33rd
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:57
Ik zoek een?
Goedkope Nokia telefoon.

Wat is je budget?
Budget van 250 euro is echt het uiterste van het uiterste. Het liefste 150-200 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik hoef er niet persee spelletjes mee te spelen. Af en toe Hearthstone ofzo of wat andere simpele spelletjes. Ik koop dit systeem iig niet speciaal om mee te gamen. Het is nml ook een budget telefoon. Het liefste heb ik dus een Android telefoon zonder bloatware en skins. Een van de redenen waarom ik graag Nokia wil. Ik wil vooral lang met de telefoon doen. Daarom is het belangrijk dat hij niet snel langzaam wordt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een gigantische voorkeur voor Nokia. Goede bouwkwaliteit en geen dubieuze Aziatische fabrikanten maar een Europese bedrijf. Ik hou ook niet van te grote telefoons. Ik heb de Nokia 5.1 in mijn hand gehad vandaag in de Mediamarkt en die telefoon bevalt me op papier en in de hand erg goed. De prijs van 140 euro via Amazon DE is erg aanlokkelijk. Verder zat ik te kijken naar de 5.1 plus maar die is al weer 230 euro en ik weet niet of die prijs-prestatie wel optimaal is. Ook heb ik de Nokia 6 bekeken maar die leek mij wat te breed. Ik heb die echter niet in de hand gehad want die hadden ze bij de Mediamarkt niet meer staan. Qua prijs-prestaties lijkt die echter wel goed (versie blauw in de pricewatch).
Al in al, ik heb een hoop Nokia telefoons bekeken. Maar ik kom er gewoon niet uit om een keuze te maken. 150 euro lijkt me een fijne prijs om te betalen voor een telefoon. Hij moet niet te groot zijn en ik wil hem goed met 1 hand kunnen bedienen en de prestaties moeten goed zijn. Maar wat is nou een goede keuze? Ik heb zelf geen idee van prestaties als ik naar de processors kijk. Hogere clocksnelheid zegt neem ik aan ook niet altijd alles. De nokia 3.1 heb ik ook nog in de hand gehad maar die reageerde als test-unit als zo langzaam, die heb ik gelijk weggelegd.
De nokia 5.1 met 2gb is een stuk goedkoper dan de 3gb. Ook weer een dilemma.

Welke vragen heb je hier nog over?
Extra info: Huidige telefoon is Huawei honor 4x. Die is nu wel aan zijn eind en ik kan daarmee de Huawei Band 2 pro niet gebruiken, ondanks dat het aan de minimumspecs voldoet :/

Ik heb misschien teveel in het blok hierboven gezet, maar goed. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het maken van een keuze! Is de Nokia 5.1 een goede keuze qua prijs/prestatie? Of zijn er betere alternatieven?

Ninja Tj33rd wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:07 (10%)

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:37
Laat me je uit de droom helpen, Nokia is allang geen echt Europees bedrijf meer. Alles komt bij Foxconn in China vandaan.

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:16
Een tweedekans Nokia 7.1 a €241?

frickY wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:12 (4%)

• Ninja Tj33rd
ChinaGeek schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:47:
Laat me je uit de droom helpen, Nokia is allang geen echt Europees bedrijf meer. Alles komt bij Foxconn in China vandaan.
Dat de onderdelen uit Azië komen vind ik niet gek, anders kan je denk ik niet normaal een bedrijf runnen. Behalve dat de onderdelen in Azië gemaakt worden is het grotendeels toch gewoon een Fins bedrijf?
Vind ik wel erg veel geld voor een tweedehands toestel. Om zó ver aan het einde van mijn budget te zitten voor een tweedehands toestel gaat me net iets te ver. Toch bedankt voor het meedenken!

Ninja Tj33rd wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:05 (31%)

• frickY
Het is geen 2e hands. Athans, niet gebruikt.
Het is een retour. Iemand die hem heeft gekocht, bekeken, en onder WKOA geretourneerd. Er staat bij dat het toestel zelf in nieuwstaat is.

frickY wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:12 (6%)

• Ninja Tj33rd
frickY schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:11:
Het is geen 2e hands. Athans, niet gebruikt.
Het is een retour. Iemand die hem heeft gekocht, bekeken, en onder WKOA geretourneerd. Er staat bij dat het toestel zelf in nieuwstaat is.
Hoe vergelijkt die telefoon zich met de Nokia 7 plus? Die is extreem sterk gedaald in prijs de laatste tijd. Nu nieuw voor 260 euro te verkrijgen. Maar die ligt dan weer net buiten mijn budget..

Ninja Tj33rd wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:28 (5%)

• ChinaGeek
Ninja Tj33rd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Hoe vergelijkt die telefoon zich met de Nokia 7 plus? Die is extreem sterk gedaald in prijs de laatste tijd. Nu nieuw voor 260 euro te verkrijgen. Maar die ligt dan weer net buiten mijn budget..
Er staat een Chinees aan het hoofd... Dat zegt wel genoeg denk ik.

• frickY
Ninja Tj33rd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:20:
Dat kan je hier eenvoudig vergelijken; https://tweakers.net/pricewatch/compare/1250893;1161585/
De 7 Plus is te groot, aldus jouw startpost.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Ninja Tj33rd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Dat de onderdelen uit Azië komen vind ik niet gek, anders kan je denk ik niet normaal een bedrijf runnen. Behalve dat de onderdelen in Azië gemaakt worden is het grotendeels toch gewoon een Fins bedrijf?

[...]

Vind ik wel erg veel geld voor een tweedehands toestel. Om zó ver aan het einde van mijn budget te zitten voor een tweedehands toestel gaat me net iets te ver. Toch bedankt voor het meedenken!
Het management zijn wat voormalig Nokia mensen in Finland maar alles gebeurd volledig in China door Foxconn. Ik zou niet weten wat er Europees aan een Nokia is. Hooguit wat design beslissingen en specificaties. Dus een tabel met wensen en Foxconn doet de rest.
Het is echt een drogreden om voor Nokia te kiezen omdat het Europees is.

Trouwens, volgens mij worden de meeste telefoons in Vietnam in elkaar geklikt aangezien dat de nieuwste provincie van China is, waar de lonen het laagst zijn.
Dus je telefoon is misschien wel meer Vietnamees dan Chinees :Y)

• Ninja Tj33rd
frickY schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Dat kan je hier eenvoudig vergelijken; https://tweakers.net/pricewatch/compare/1250893;1161585/
De 7 Plus is te groot, aldus jouw startpost.
Danku. En inderdaad, je hebt gelijk. Maar die 7.1 vind ik toch echt net iets te duur.. :(
Het management zijn wat voormalig Nokia mensen in Finland maar alles gebeurd volledig in China door Foxconn. Ik zou niet weten wat er Europees aan een Nokia is. Hooguit wat design beslissingen en specificaties. Dus een tabel met wensen en Foxconn doet de rest.
Het is echt een drogreden om voor Nokia te kiezen omdat het Europees is.

Trouwens, volgens mij worden de meeste telefoons in Vietnam in elkaar geklikt aangezien dat de nieuwste provincie van China is, waar de lonen het laagst zijn.
Dus je telefoon is misschien wel meer Vietnamees dan Chinees :Y)
Oke, duidelijk. Toch kies ik voor Nokia omdat het wel een verdomd degelijk product is en er geen bloatware en zware skins overheen zitten zoals bij een huawei.

Iemand nog een mening over de Nokia 5.1?

Ninja Tj33rd wijzigde deze reactie 14-01-2019 21:19 (52%)

• ChinaGeek
2GB werkgeheugen en 16GB RAM. Het is wel erg krap allemaal.
Dan zou ik liever naar een Xiaomi Mi A2 Lite kijken...

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:07

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb via de bekende import een Nokia 7 (5,2") gekocht. Nadelen zijn het gemis aan notificatie-LED en ontbreken van knoppen onder het scherm (terwijl de ruimte daar wel voor is).
Mijn volgende telefoon wordt hopelijk weer wat compacter.

EOS 70D 11-16 (2.8) 17-70 (2.8-4.0), 50 F1.4, 70-200 F2.8; AUDI-torium.eu

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:02
persoonlijk zou ik nooit een 5.1 kopen die duurder is dan een 6.1 64GB variant.

Ik zou aanraden om een winkel te zoeken of een tweaker in de buurt die er een heeft om hem eens vast te houden. Als je het formaat kan accepteren is het een heel mooie telefoon voor de prijs.

• Ninja Tj33rd
ChinaGeek schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:18:
2GB werkgeheugen en 16GB RAM. Het is wel erg krap allemaal.
Dan zou ik liever naar een Xiaomi Mi A2 Lite kijken...
2 GB Ram leek me ook erg krap inderdaad. Die 16 GB is voor mij wel prima want ik heb een SD kaart. Ik zal eens naar die Xiaomi kijken!
n3othebest schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:51:
persoonlijk zou ik nooit een 5.1 kopen die duurder is dan een 6.1 64GB variant.

Ik zou aanraden om een winkel te zoeken of een tweaker in de buurt die er een heeft om hem eens vast te houden. Als je het formaat kan accepteren is het een heel mooie telefoon voor de prijs.
Bedoel je daarmee deze nokia 6 2018 ? Die is inderdaad wel weer erg breed.. Ik zal even rondkijken qua video's en afmetingen.

• n3othebest
Ninja Tj33rd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:13:
[...]

2 GB Ram leek me ook erg krap inderdaad. Die 16 GB is voor mij wel prima want ik heb een SD kaart. Ik zal eens naar die Xiaomi kijken!

[...]

Bedoel je daarmee deze nokia 6 2018 ? Die is inderdaad wel weer erg breed.. Ik zal even rondkijken qua video's en afmetingen.
het is 5mm, dat is echt niet zo heel veel als je het ziet. Ik zou zeggen probeer hem eens vast te houden ergens.

• Ninja Tj33rd
n3othebest schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:19:
[...]

het is 5mm, dat is echt niet zo heel veel als je het ziet. Ik zou zeggen probeer hem eens vast te houden ergens.
Ik heb nu 77,2mm op mijn Honor 4x. Is wel echt veel te breed vind ik, het is dat ik m heb gewonnen bij een prijsvraag. Ik zal kijken of ik m ergens in de hand kan houden als ik er niet teveel voor hoef te zoeken.

• n3othebest
Ninja Tj33rd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Ik heb nu 77,2mm op mijn Honor 4x. Is wel echt veel te breed vind ik, het is dat ik m heb gewonnen bij een prijsvraag. Ik zal kijken of ik m ergens in de hand kan houden als ik er niet teveel voor hoef te zoeken.
Alternatief is ook naar andere merken kijken. Zo lang ze aan het android one programma meedoen krijg je een schone android met snelle updates.

• Ninja Tj33rd
n3othebest schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Alternatief is ook naar andere merken kijken. Zo lang ze aan het android one programma meedoen krijg je een schone android met snelle updates.
Ja precies. Ik denk eigenlijk dat ik voor de Xiaomi Mi A2 Lite ga. Nokia is toch net niet wat ik zoek, of ik ben niet zeker van mijn keuze keer op keer. De A2 lite lijkt perfect! Ik slaap er nog een nachtje over en dan denk ik dat ik een keuze maak (eindelijk).

• ChinaGeek
Ninja Tj33rd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Ja precies. Ik denk eigenlijk dat ik voor de Xiaomi Mi A2 Lite ga. Nokia is toch net niet wat ik zoek, of ik ben niet zeker van mijn keuze keer op keer. De A2 lite lijkt perfect! Ik slaap er nog een nachtje over en dan denk ik dat ik een keuze maak (eindelijk).
Graag gedaan ;)

• Ninja Tj33rd
Ik heb de Xiaomi Mi A2 Lite besteld. Ik ga er waarschijnlijk binnen nu en een paar weken een beknopte review voor schrijven. Bedankt iedereen die mij heeft geholpen! Helaas is het geen Nokia geworden maar misschien juist wel beter zo!

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Wuursj

want worst is al bezet

Hmm ik kwam niet de Nokia 8 voor 175 euro hier tegen...
Is dat niks of is het te laat?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 17:41
EGlobalCentral lijkt mij geen betrouwbare club. €175 voor een Nokia 8 is gewoon te mooi om waar te zijn. De reguliere startprijs voor de Nokia 8 bedraagt €300. Onder de €300 kun je geen nieuwe Nokia 8 krijgen.

• Flitz76
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 18-01 09:26
Of EGlobal een betrouwbare partij is, laat ik in het midden. Zelf nooit iets besteld maar hier op het forum lees je zat positieve berichten (en ongetwijfeld ook minder positieve). 'Probleem' bij de aangeboden Nokia 8 is het beperkt aantal geschikte banden voor NL. Zo ontbreekt 800 al, veelgebruikt hier in NL. Als dat geen probleem is, lijkt het me een prima deal.

• The_Anarchist
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22:54
Bestellen bij dit soort buitenlandse shops is wat mij betreft ook het gedoe met garantie, mocht er wat kapot gaan.

The_Anarchist wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:41 (71%)

• Ninja Tj33rd
Eigenlijk iets te laat Wuursj, ik had mijn A2 lite al binnen moeten hebben als de bezorger van PostNL gewoon had aangebeld... En als ik de reacties verder lees zou dit voor mij een te groot risico zijn. Liever een betrouwbaardere winkel ;) Toch bedankt!
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True