Asus V7700 Deluxe 32mb - maar bios ziet em niet

Pagina: 1
Acties:

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Okee. Ik weet dat jullie nu graag willen zeiken over de traagheid van mijn pc, dus laat dat maar even achterwege. Anyway, ik heb een (zie onderwerp) gekocht (nVidia Geforce 2 GTS). Alles oke. Kaartje drin - beep, beep beep. Video card not found! :( Wie weet de oplossing? Hier zijn sys. specs:

Dell Dimension XPS D266
(System Service Tag N0K84)

P266 Mhz, 384 Mb RAM, BIOS versie A09.
AGP 1x max, 3.3 V AGP.
HD e.d. lijkt me niet relevant.

Hellup!

Verwijderd

Ik denk dat jouw Delletje niet genoeg spanning op de AGP bus kan leveren.
Hebben ook sommige nieuwe ŽpcŽs last van :(

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ja sorry, maar zo'n Geforce 2GTS is volgens mij toch wat te snel voor jou systeempje, en ik zie dat je pc maar AGP 1x ondersteunt, tsja dat is dus echt wel bagger. Ik weet niet of dat je hem nog terug kan brengen, maar ik zou dat wel doen eigenlijk. Alleen al omdat nu blijkt dat je mobo het niet ondersteunt, en ik dat dat inderdaag aan het voltage ligt wat je pc niet kan leveren...

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

was daar geen truukje voor om de spanning een beetje op te krikken? anyway, als je die Asus GTS2 niet meer kan terugbrengen zul je toch nieuwe moederbord en cpu moeten kopen.

MechWarrior || Monsters Game

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Die GTS vreet inderdaad heel veel power. Ik had zelf ook problemen met de Asus V7700 Deluxe (we hebben dus dezelfde kaart) op mijn oude PC:

Pentium III 500 (Katmai)
Abit BH6 v1.0
128MB PC100
InWin 600/Mycom Tower met 250watt voeding

Voornamelijk in games die ook een zware CPU load vragen (bijvoorbeeld Falcon 4.0) bleef de boel nog wel es hangen. Wat bleek nou, de AGP linear voltage wilde nog wel es naar beneden schieten naar 3.28V en zelfs 3.26V ipv de 3.30V die vereist is! Of dit nou komt door de BH6, de brakke voeding of combinatie van beide.. de boel ging regelmatig onderuit.

In mijn nieuwe systeem heb ik helemaal nergens last van:

AMD TB900@1Ghz
256MB PC133 op CAS2
Abit KT7 met UL BIOS
Antec SX1030BEC kast + Antec SX303 300watt voeding.

Of dit nou komt door een ander mobo of door de uistekende 300 watt voeding van de Antec kast.. geen idee.

Maar ik kan me voorstellen dat die voeding waarschijnlijk iets van 235 watt zal zijn.. of minder. We hebben hier ook oude Compaqs staan met een 200 watt voeding. Oude hardware, of in ieder geval de hardware waarmee die workstations van Dell/Compaq zijn uitgerust zal er wel mee werken.. maar zijn waarschijnlijk niet krachtig genoeg om nieuwe "zware" kaarten zoals een GeForce2 of Voodoo5 5500 te trekken.

Probeer anders eerst een 300 wattvoeding te scoren (goedkoopste oplossing).. werkt dat niet.. erhm ja dan is het een kwestie van nieuwe mobo (erhm 100Mhz Slot 1? waar zijn die nog te koop).. maar al die moeite voor een Pentium II 266Mhz? Dat lijkt me echt overdreven. Kan je beter inderdaad je hele systeem upgraden... of gewoon een nieuwe bouwen en deze houden als 2e systeem. (Heb ik ook gedaan).

edit:

Even ter verduidelijking.. ik heb die V7700 dus uit mijn P3/500 gehaald en in mijn nieuwe TB900@1Ghz bak geprikt. :)

In de P3/500 zit nu weer mijn oude Matrox G2000 en Voodoo II SLI en geen enkel probleem meer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

In de P3/500 zit nu weer mijn oude Matrox G2000 en Voodoo II SLI en geen enkel probleem meer.
[/EDIT]
Oude Matrox G2000? Welk jaar leef jij in? :+

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 12:04 schreef illuware het volgende:
AGP 1x max
Volgens mij moet dit toch echt minimaal AGP 2x zijn voor een GF2(MX/GTS/etc).

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op maandag 23 juli 2001 16:09 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

Oude Matrox G2000? Welk jaar leef jij in? :+
Pssssst niet verder vertellen ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1