micro ATX moederbord met SLI?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kretje85
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-01 11:18
Beste GoT,

Ik zoek een micro ATX moederbord dat geschikt is voor de nieuwe i9 serie en tevens de mogelijkheid bied om de RTX 2080 Ti in SLI te draaien. Misschien is dit onmogelijk aangezien het twee knotsen van GPU's zijn? Het budget staat buiten discussie. Ik doe onderzoek wegens de aanschaf van een nieuwe game pc. Op internet kan ik wel micro ATX mobo's vinden die de nieuwe i9 serie ondersteunen maar niet in combinatie met SLI.

Kan iemand mij helpen?

Heel veel dank!

Met vriendelijke groeten,
Alex

Beste antwoord (via kretje85 op 14-01-2019 20:18)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:28
Hoe ga je die RTX 2080 Ti's koelen? Behalve de Founder's Edition hebben ongeveer alle luchtgekoelde 2080 Ti's een koeler van meer dan 2 PCIe slots dik.

Alle Z370/Z390 moederborden die SLI ondersteunen hebben PCie x16 slots met één slot er tussen, dus koelers van meer dan 2 slots kunnen niet, koelers van 2 slots zouden vlak tegen elkaar komen wat ook al te weinig ademruimte is.

Je zou een PCIe riser kunnen gebruiken om de videokaarten verder uit elkaar te kunnen hangen, maar de behuizig moet daar ook plaats voor hebben. Micro-ATX moederborden hebben de PCIe x16 slots zo kort bij elkaar omdat ze in de behuizing niet verder uit elkaar kunnen. Je zou dan al een micro-ATX moederbord in een ATX behuizing moeten gebruiken om genoeg plaats te hebben.

Je zou de videokaarten ook met water kunnen koelen, dan kunnen ze vrij kort bij elkaar.

Technisch kan het dus, de aansluitingen van het moederbord zijn niet het probleem, wel de behuizingen en de koeling. Als je daar een oplossing voor hebt, dan kun je elk moederbord uit deze lijst gebruiken: categorie: Moederborden

Alle reacties

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 13:11
kretje85 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:26:
Beste GoT,

Ik zoek een micro ATX moederbord dat geschikt is voor de nieuwe i9 serie en tevens de mogelijkheid bied om de RTX 2080 Ti in SLI te draaien. Misschien is dit onmogelijk aangezien het twee knotsen van GPU's zijn? Het budget staat buiten discussie. Ik doe onderzoek wegens de aanschaf van een nieuwe game pc. Op internet kan ik wel micro ATX mobo's vinden die de nieuwe i9 serie ondersteunen maar niet in combinatie met SLI.

Kan iemand mij helpen?

Heel veel dank!

Met vriendelijke groeten,
Alex
Vraagje waar heb je in vredesnaam 2x 2080TI voor nodig?

Ga ervanuit dat we dan over Z370 praten? i9 9900k?

Zoja Tadaaah:
categorie: Moederborden

[ Voor 44% gewijzigd door Christiaan99jl op 14-01-2019 16:08 ]

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Wel enigszins jammer als je voor zo,n dikke set-up gaat op Z370 met 2x 2080TI deze dan maar x8 bedraad zijn via de pci lanes.

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 or dual x8)

Afbeeldingslocatie: https://www.gamersnexus.net/images/media/2018/gpus/2080-ti/nvlink/pcie-benchmark-aotse-4k.png
Bron: https://www.gamersnexus.n...-pcie-bandwidth-x16-vs-x8

Natuurlijk je eigen afweging.

Je kan ook op het 2066 platform kijken: categorie: Moederborden

[ Voor 23% gewijzigd door dylan111111 op 14-01-2019 16:19 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Daarnaast de afweging of de tweede kaart wel zoveel brengt. Vroegâh bracht een tweede kaart in SLI 75-80% extra performance met een snelle CPU en een goede schalende game. Bij de 2080Ti is de winst niet schokkend, zo'n 20% meer (je betaalt 100% meer). Ik zou daar persoonlijk nog eens hard over nadenken, tenzij het geld je geen ene r**t interesseert en je het allersnelste wilt.

https://nl.hardware.info/...gpu-prestatiescore-2018-2

[ Voor 16% gewijzigd door NoepZor op 14-01-2019 16:23 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
NoepZor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:23:
Daarnaast de afweging of de tweede kaart wel zoveel brengt. Vroegâh bracht een tweede kaart in SLI 75-80% extra performance met een snelle CPU en een goede schalende game. Bij de 2080Ti is de winst niet schokkend, zo'n 20% meer (je betaalt 100% meer). Ik zou daar persoonlijk nog eens hard over nadenken, tenzij het geld je geen ene r**t interesseert en je het allersnelste wilt.

https://nl.hardware.info/...gpu-prestatiescore-2018-2
https://www.tweaktown.com...ming-now-here/index9.html
Je hebt wel winst. Als je graag 4k 100+Hz gaming wil dan moet je wel. Ik zou het zelf zonde vinden, maar het kan wel.

Ik neem aan dat je een compacte kast wil. Hou er wel rekening mee dat koeling dan wat lastiger is. En met zo'n beest van een cpu icm 2 dikke videokaarten kan dan problemen geven. Zou zelf gewoon een atx mobo nemen in een iets grotere kast zodat je makkelijker kan koelen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Daarbij is micro ATX ook maar gewoon een standaard. Het zegt niets over de grootte van de case. Genoeg micro ATX cases te vinden die groter zijn dan cases waar een ATX moederbord in past.

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:28
Hoe ga je die RTX 2080 Ti's koelen? Behalve de Founder's Edition hebben ongeveer alle luchtgekoelde 2080 Ti's een koeler van meer dan 2 PCIe slots dik.

Alle Z370/Z390 moederborden die SLI ondersteunen hebben PCie x16 slots met één slot er tussen, dus koelers van meer dan 2 slots kunnen niet, koelers van 2 slots zouden vlak tegen elkaar komen wat ook al te weinig ademruimte is.

Je zou een PCIe riser kunnen gebruiken om de videokaarten verder uit elkaar te kunnen hangen, maar de behuizig moet daar ook plaats voor hebben. Micro-ATX moederborden hebben de PCIe x16 slots zo kort bij elkaar omdat ze in de behuizing niet verder uit elkaar kunnen. Je zou dan al een micro-ATX moederbord in een ATX behuizing moeten gebruiken om genoeg plaats te hebben.

Je zou de videokaarten ook met water kunnen koelen, dan kunnen ze vrij kort bij elkaar.

Technisch kan het dus, de aansluitingen van het moederbord zijn niet het probleem, wel de behuizingen en de koeling. Als je daar een oplossing voor hebt, dan kun je elk moederbord uit deze lijst gebruiken: categorie: Moederborden

• kretje85
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-01 11:18
De PC komt onder het bureau te hangen en zou graag een kleinere behuizing gebruiken dan de standaard ATX maar op basis van jullie argumenten lijkt het mij toch verstandiger om voor een ATX te gaan i.v.m. koeling en mogelijk ruimtegebruik. Veel dank voor jullie hulp!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
kretje85 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:25:
De PC komt onder het bureau te hangen en zou graag een kleinere behuizing gebruiken dan de standaard ATX maar op basis van jullie argumenten lijkt het mij toch verstandiger om voor een ATX te gaan i.v.m. koeling en mogelijk ruimtegebruik. Veel dank voor jullie hulp!
Fractal en een aantal anderen hebben erg compacte atx kasten. Als je zulke hardware wil, heeft dat gevolgen :)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kretje85 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:25:
wat wil je allemaal gaan doen met die PC?
en is een serverachtige kast op de zijkant niet beter voor je?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1