Toon posts:

Beschadigde core AMD 1333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1,5 week de core van mn processer beschadigd bij het verwijderen van mn koeler :'(. Stom, stom, stom, maar achteraf niets meer aan te doen.

Had hier binnen de verschillende forums gelezen dat AMD garantie geeft op licht beschadigde cores. Bij mij is dit ook het geval, met het blote oog is het zelfs nauwelijks te zien. Toch geeft de proc. sinds die tijd geen kik meer.

Omdat ie pas een maand of 2 oud was, ben ik toch maar gaan proberen of ik niet een en ander onder vergoed te krijgen.

Tot op heden nog geen reactie terug van de winkel waar ik m gekocht heb, maar ondertussen wel van een aantal andere winkels en distributeurs en AMD europe zelf.

Verschillende winkels geven inderdaad garantie op licht beschadigde cores, omdat zij die op hun beurt vergoed krijgen van hun distributeur. Voorwaarde is wel dat je m daar gekocht hebt (heel begrijpelijk uiteraard). De winkel waar ik m gekocht heb doet zaken met een aantal vage distributeurtjes :r(lees: krijgt geen garantie) en ik krijg dus ook geen garantie. :?

De officiele response van AMD Europe komt hier op neer:

'
You should direct any warranty inquiries to the supplier from
whom you purchased this product. If your reseller would be out of business,
AMD may replace the processor during the warranty period. But normally the
resellers just grant a warranty of 1 year. .... Because of the above your local dealer where you have bought your CPU is in
charge for all warranty issues for you. It is not possible to get the CPU
exchanged directly through AMD. All CPU's have to got back to us through the
distribution way'.

Momenteel wacht ik nog ff de reactie af van de winkel waar ik m gekocht heb, maar heb weinig hoop meer op succes. :(

Het leek me zinvol dit te plaatsen om misverstanden omtrent dit onderwerp voorgoed de wereld te uit helpen. Iemand dezelfde (of juist hele andere) ervaringen? Reageer!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
welke winkel?

je hebt geowon recht op dat jaar garantie, dus ook al is het niet zo'n super zaak, ze MOETEN garantie geven, als AMD dat ook geeft...

Als het HELEMAL niet lukt met die winkel, kun je hem altijd zelf nog opsturen naar amd, met de smoes dat de reseller failliet is ofzo... :)

Of je ritseld van een vriend oid de bon van een 1333, die bij een andere winkel is gekocht, en ruilt hem daarmee >:)

succes :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 09:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wees nou eens eerlijk, het is jouw fout dat er een stukje van de core af is, ik zie dit als hobbieïsme en hobby's kosten geld. Ga dus eerlijk naar de winkel waar JIJ 'm vandaan hebt, en ga niet ristselen met bonnetjes enzo. Geeft AMD géén garantie? Jammer dan, want zoals ik al eerder heb gezegt: "Hobby's kosten geld"

Nee, inderdaad mijn Core is nog nooit afgebrokkeld, maar dat komt omdat ik de kewler wel laat zitten als mijn PC gewoon goed werkt.

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga mn koeler natuurlijk niet verwijderen als e.e.a. goed werkt...proc. werd te heet naar mn zin met oude koeler en maakte teveel lawaai. Dat hobbies geld kosten ben ik helemaal met je eens (evenals het feit dat het mijn eigen schuld is dat mn proc beschadigd is), maar het is het proberen waard..
Op maandag 23 juli 2001 12:12 schreef RDK_NL het volgende:
Wees nou eens eerlijk, het is jouw fout dat er een stukje van de core af is, ik zie dit als hobbieïsme en hobby's kosten geld. Ga dus eerlijk naar de winkel waar JIJ 'm vandaan hebt, en ga niet ristselen met bonnetjes enzo. Geeft AMD géén garantie? Jammer dan, want zoals ik al eerder heb gezegt: "Hobby's kosten geld"

Nee, inderdaad mijn Core is nog nooit afgebrokkeld, maar dat komt omdat ik de kewler wel laat zitten als mijn PC gewoon goed werkt.

• Xandrios
Op maandag 23 juli 2001 12:12 schreef RDK_NL het volgende:

hobbies kostten idd geld.
maar dat geld heb je al betaald met de aankoop van de proc.

Ik vind dat als het mogelijk is, je zeker wel een nieuwe moet proberen te krijgen met de garantie.

maar das mijn mening...
mzzls
cutebrit

Verwijderd

Topicstarter
Winkel is overigens Etelcom in Rotterdam.
www.etelcom.nl
Op maandag 23 juli 2001 12:06 schreef Cutebritney het volgende:
welke winkel?

je hebt geowon recht op dat jaar garantie, dus ook al is het niet zo'n super zaak, ze MOETEN garantie geven, als AMD dat ook geeft...

Als het HELEMAL niet lukt met die winkel, kun je hem altijd zelf nog opsturen naar amd, met de smoes dat de reseller failliet is ofzo... :)

Of je ritseld van een vriend oid de bon van een 1333, die bij een andere winkel is gekocht, en ruilt hem daarmee >:)

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand verdere suggesties of ervaringen?

• Xandrios
Op maandag 23 juli 2001 12:28 schreef aceofbase het volgende:
Winkel is overigens Etelcom in Rotterdam.
www.etelcom.nl
[..]
zo heeeel vaag ziet die site er iig niet uit :)

miss moet je er gewoon ff langsgaan, ze zitten in R'dam.

anders zul je toch een bon van iemand moeten lenen die dezelfde proc bij een andere winkel heeft gekocht....

succes
Cutebrit

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik dus als eerste naar toegeweest. Vergeten te vermelden in eerste bericht. Proc. ligt daar 'in behandeling'. Wilde 'm eigenlijk niet eens opsturen. Na veel mokken hebben ze hem ingenomen en beloofd hem op te sturen (Met de opmerking erbij dat ik toch geen garantie zou krijgen - en dat ze er al vele hadden liggen).
:'(
Op maandag 23 juli 2001 12:49 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

zo heeeel vaag ziet die site er iig niet uit :)

miss moet je er gewoon ff langsgaan, ze zitten in R'dam.

anders zul je toch een bon van iemand moeten lenen die dezelfde proc bij een andere winkel heeft gekocht....

succes
Cutebrit

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op maandag 23 juli 2001 13:29 schreef aceofbase het volgende:
Daar ben ik dus als eerste naar toegeweest. Vergeten te vermelden in eerste bericht. Proc. ligt daar 'in behandeling'. Wilde 'm eigenlijk niet eens opsturen. Na veel mokken hebben ze hem ingenomen en beloofd hem op te sturen (Met de opmerking erbij dat ik toch geen garantie zou krijgen - en dat ze er al vele hadden liggen).
:'(
[..]
typisch gevalletje van een nieuwe kopen, er zijn al zoveel posts/topics geweest over de garantie van een gebroken core.

de meeste winkels (o.a. computerland) hebben een briefje hangen (geven het erbij bij het aanschaffen van een nieuwe proc) dat de winkel GEEN garantie geeft op zichtbare schade aan bijv. de core (ook niet bij kromme cpu pinnetjes btw)

[my 2 cents]

dus om te voorkomen dat deze draad 300 posts lang word zou ik toch aanraden een nieuwe aan te schaffen.

[/my 2 cents]

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Etelcom staat bekend als een zeer enge zaak dus na deze affaire boycotten die handel :(
http://www.tweakers.net/shopsurvey/1603
Pagina: 1