Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 22:34
Ik heb een 3-tal mini-dv banden die ik graag wil digitaliseren.
Mijn overige VHS banden heb ik netjes via een USB grabber kunnen omzetten naar mijn pc (programma Magix video easy).

Ik heb mijn camera (JVC, exacte model weet ik nu niet maar kan ik wanneer dit noodzakelijk is opzoeken) gebruikt om de mini-dv banden af te spelen. Zowel op de camera als wanneer ik de camera aansluit op de tv (via de tulp kabels) worden de banden perfect afgespeeld.

Nu komt de uitdaging.

Het programma Magix heeft een handige optie om video's vanaf een Mini-DV camera over te zetten via een firewire kabel.
Het overdragen van de beelden gaat ook perfect, echter wordt niet het gehele geluidsspoor overgezet.
Wanneer ik de band (via hetzelfde programma) overzet dmv de analoge tulp kabels, heb ik geen enkel probleem.
Ik kan dus wel stellen dat het probleem zich niet in de band (want dit komt ook bij de andere banden voor) bevindt.
Wanneer ik tijdens het digitaliseren van de band via de firewirekabel het geluid op de camera aanzet is het geluid op de camera wel perfect.

Wat heb ik allemaal nog meer geprobeerd?
- Ander programma gebruikt: Windows movie maker, er wordt (op dezelfde momenten waar bij Magix het geluid ontbreekt) wel geluid afgespeeld alleen is dit een afwisseling van een aantal zeer harde en hoge tonen, niet het originele geluid dus.
- Een andere laptop en een andere pc geprobeerd, ook op de 2 andere pc's heb ik beide programma's geprobeerd maar hetzelfde resultaat (zowel via mini- als de normale firwire poort).
- Een andere camera gebruikt om de banden om te zetten, ook met mn 2e mini-dv camera heb ik hetzelfde probleem.
- Dit geprobeerd op Win7 en 10.
- PC's schoon geïnstalleerd met alleen de videosoftware en drivers van de website van de fabrikant.

Ik zit dus met mn handen in mn haar omdat ik niet weer waar ik nog moet gaan zoeken.
Alle tips (en vooral oplossingen) zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:03
Twan17 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:35:
...

Het programma Magix heeft een handige optie om video's vanaf een Mini-DV camera over te zetten via een firewire kabel.
Het overdragen van de beelden gaat ook perfect, echter wordt niet het gehele geluidsspoor overgezet.
Wanneer ik de band (via hetzelfde programma) overzet dmv de analoge tulp kabels, heb ik geen enkel probleem.
....
Wordt dus wel een deel van het geluidsspoor overgezet via firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Aragnut schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Wordt dus wel een deel van het geluidsspoor overgezet via firewire?
Ja en ook altijd dezelfde stukjes van de band.
Bij één band doet hij bijvoorbeeld de eerste 30 seconden goed overzetten, maar de 3 minuten erna zijn weer bagger kwaliteit (qua audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik weet dat het vaak geknoei was om goed aan de praat te krijgen, maar mijn (zeer beperkte) ervaring was dat de initiele verbinding het grootste probleem was. Op internet kom ik wel wat meer tegen over DV en firewire en dat het allemaal gevoelig ligt. Hier wordt gewezen naar http://www.scenalyzer.com/ als een goede poging qua programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Aragnut schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:16:
Ik weet dat het vaak geknoei was om goed aan de praat te krijgen, maar mijn (zeer beperkte) ervaring was dat de initiele verbinding het grootste probleem was. Op internet kom ik wel wat meer tegen over DV en firewire en dat het allemaal gevoelig ligt. Hier wordt gewezen naar http://www.scenalyzer.com/ als een goede poging qua programma.
Ik ga dit vanavond eens proberen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Aragnut schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:16:
Yes het heeft geholpen, bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik zag je post gisteren en denk nog steeds dat je met een ander programma moet werken. Overzetten is niet echt wat je doet je importeert/captured de beelden en programma is hier belangrijk of die het kan lezen/capturen. Adobe Premiere en Edius zouden hier geen problemen mee moeten hebben. Ik ken jouw software niet heel goed, ik gebruik het zelf niet maar ken het wel, maar het is mijns inziens geen echt goed programma waarmee ik zou werken. Echter begrijp ik uiteraard dat je eigen keuzes maakt en daar redenen voor hebt en die kan ik niet beoordelen.

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door LucyLG op 16-01-2019 22:43 ]

Pagina: 1