eigen muziek vanuit clouddienst streamen naar hifi speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irma2019
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-02-2024
De titel geeft de situatie beknopt neer.
Ik zal de rest hier verder toelichten:

Ik wil eenmalig ( voor een speciale dag) een aantal eigen muziekbestanden (mp3's) die ik vanaf mijn desktop-pc geüpload heb naar de gratis clouddienst box.com, via mijn android telefoon kunnen streamen naar mijn oude hifi speakers via een chromecast audio.
Box.com heb ik reeds geïnstalleerd en de inhoud is toegankelijk en afspeelbaar vanaf mijn android smartphone. De chromecast audio ga ik binnenkort kopen.
Nu komt het probleem: volgens mij ondersteunt box.com chromecast audio niet, want ik zie geen optie voor casten/streamen. Logisch waarschijnlijk, omdat de dienst gratis is. Mijn vraag is nu: zijn er apps en zo ja welke, die ik kan downloaden op mijn smartphone, zodat ik in staat ben box.com te verbinden met mijn chromecast audio en de muziek via mijn smartphone af kan spelen op mijn speakers.
Ik zoek me rot online, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Omdat het om iets eenmaligs gaat en een eigen muziekbibliotheek, hoef ik geen abonnement op spotify of google play music o.i.d. die wel chromecast audio ondersteunen.
Voor de app om te streamen naar chromecast audio wil ik best wel eenmalig betalen, alleen weet ik niet welke app ik daarvoor moet hebben.
Hopelijk kan iemand hier mij wegwijs maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:25
Is een Bluetooth adapter geen oplossing voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:21
Ik denk dat BubbleUPnP for DLNA / Chromecast / Smart TV doet wat jij wil.

Deze Android app heeft ondersteuning voor een aantal cloud diensten, waaronder Box, en kan een stream naar een Chromecast Audio opzetten.

Ik gebruik het zelf om van een DLNA-server (op een PC via Kodi) naar een Chromecast Audio te streamen, werkt fijn. Geen ervaring met streamen vanaf clouddiensten, ik weet niet of de Box ondersteuning fatsoenlijk werkt.

In beginsel is het een gratis versie met ads en beperkingen, maar alles is te unlocken en ad free te maken door de license te kopen (paar euro).

Er zijn vast nog meer apps die het kunnen.

O ja, nog een heads-up: de Chromecast Audio wordt niet meer gemaakt, verwacht dat het moeilijk te krijgen is binnenkort. Zie: 'Google is productie Chromecast Audio gestopt'.

[ Voor 15% gewijzigd door Cascade op 14-01-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is exact je doel? Want volgens mij denk je te moeilijk namelijk :)
Windows Media Player kan ook als DLNA server fungeren. Zoek ff hoe. GC audio is ook compatible met DLNA vziw.
Andere optie: die paar nummers gewoon op je Android telefoon zetten en daar een kabeltje aan hangen. Ik kan jetAudio als app player aanbevelen.

[ Voor 64% gewijzigd door The Eagle op 15-01-2019 00:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Voor iOS doet CloudBeats precies wat je vraagt en ondersteunt BOX. Ik gebruik de app icm OneDrive. Allicht is er ook een android versie. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

Het is mogelijk om met Google Play music zelf muziek te uploaden in je eigen account.
Op deze manier is het eenvoudig streamen naar een chromecast audio.

Dit is gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door CeesKees op 15-01-2019 07:58 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18

DjVe

Hatsaflats!

Of gebruik Soundcloud
Pagina: 1