Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies gevraagd | 2e hands laptop | € 500,-

Pagina: 1
Acties:

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
Dag lieden,

na enig speurwerk heb ik 4 laptops gekozen uit V&A waar wat mij betreft een keuze uitgemaakt zal worden.
Ik vind het zelf lastig een keuze te maken tussen deze 4, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een knoop door te hakken :)

De laptop's in V&A
1: HP15 V&A aangeboden: HP 15-bs068nd 15.6" / i7-7500u / 8GB / 256GB
2. EliteBook V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G3 i5 6300U | 8 Gb | 256 Gb SSD | FHD | gara...
3. Aspire 5 V&A aangeboden: zeer weinig gebruikte --> Acer Aspire A515-51G-58NR
4. Ideapad 520 V&A aangeboden: Lenovo Ideapad 520-15IKB

Vergelijk
https://tweakers.net/pric...379;560283;876069;923807/

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop moet voornamelijk sterk zijn. Hij zal niet super veel gebruikt worden, maar moet (bij wijze van) wel weer een jaar of 2/3/4 webapplicaties, officezaken, spellen als Sims/Rollercoaster kunnen draaien. (eventueel andere lichte spellen op medium) Het liefste moet de laptop snel zijn in opstarten en snel zijn in het switchen van applicaties. Snelheid is een must!

Wat is je budget?
Max € 400/500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vrijwel eigenlijk altijd thuis staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk maakt in principe niet uit, zolang zaken als beeldschermscharnieren/toetsen maar lang meegaan. Minimaal i5 (of vergelijkbaar), SSD en 8GB werkgeheugen.

Ik heb gekozen voor een 2e hands laptop, omdat dat in mijn opzicht vaak een mooie prijs/kwaliteitverhouding geeft. Nieuw mag ook, maar is vaak onmogelijk in deze prijscategorie. Wellicht heb je een andere gezien op V&A, dan laat ik mij graag informeren!

Alvast bedankt mensen!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
voor 400/500 euro tweedehands zou ik kijken naar een nieuwere generatie CPU, dat past wel binnen dit budget.

Ik vond bijvoorbeeld deze:
Dell Inspiron 15: V&A aangeboden: Dell Inspiron 15 5570 15,6 inch variant
Lenovo Ideapad: V&A aangeboden: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (81BL005RMH)

Of, als je batterij niet veel uitmaakt kan deze oudere generatie Asus Vivobook ook nog wel. Heeft wel een nieuwere videokaart dus spellen kun je er wel op spelen:
V&A aangeboden: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY189T

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Een Elitebook is echt wel degelijk dan die Asus en Dell. Het is niet voor niets dat de nieuw prijs € 1.500,- was.

Bovendien worden beide aangeboden door iemand die nog nooit iets verkocht heeft op Tweakers en nauwelijks actief is.

Aangezien er geen quadcore nodig is voor de werkzaamheden, zou ik gewoon voor de degelijke, zakelijke laptops gaan. Gaan hoogstwaarschijnlijk ook nog eens veel langer mee op de accu, omdat ze zwaar geoptimaliseerd zijn in tegenstelling tot de meeste consumenten laptops.

• Meemzeh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-03 22:09

Meemzeh

Je weet wel

Topicstarter
White Feather schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:26:

Bovendien worden beide aangeboden door iemand die nog nooit iets verkocht heeft op Tweakers en nauwelijks actief is.
Dit staat mij inderdaad ook tegen, maar aan de andere kant. Iemand zal toch een keer moeten beginnen op Tweakers.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58
Ik lees je topicstarter nog eens door en je wilt vooral snelheid en degelijkheid, accu en gewicht zijn minder van belang (had ik even gemist).
De oerdegelijkheid, accu en gewicht zijn nu net het sterke punt van business laptops, maar zo degelijk hoeft het ook niet, als je hem toch alleen maar thuis gebruikt en de accu en gewicht boeit dan ook minder.

En met quad core en extra gpu zijn die andere laptop natuurlijk wel veelzijdiger.