Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Wacht ff, als je je pc aanzet, gaat de voeding wel aan, en hoor je ook de harde schijven opspinnen enzo?
Soms heel even, het ligt eraan hoe ik de IDE kabels heb gedaan. Want zoals je in dit topic: [topic=188281] kan lezen deed mijn computer het alleen als mijn kabels een beetje vaag aangesloten zaten.
Specs:
Aopen MX3W Intel mobo, 810 DC-100 Chipset
Intel Celeron 400@432 (
10 GB HDD
CD-ROM 48x
CD-RW 12x10x40 (Die ene liteon)
Netwerkkaartje (Intel)
S3 Virge Trio 64 <--- hier laat ik em tijdelijk mee booten voor de zekerheid.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
Oftewel, alles een voor een erin hangen tot het fout gaat. Oftwel:
Kaal mobo aansluiten op voeding en aanzetten. Nu naar eventuele piepjes op je pc speaker letten en ze opzoeken in je mobo boekie.
Dan video kaart erin zetten en nog een keer opstarten. Nu zou je beeld moeten krijgen op een monitor. Zo niet videokaart testen in ander systeem.
En zo ga je verder met floppy (en bootflop),
dan de hd etc etc.
Mocht opeens je hele compu niet meer willen opstarten dan zou het ook nog kunnen dat je voeding te licht is voor alles wat je erin hebt. Dat had ik eens een keer toen er een hd in mŽn xt-tje kwam, sigh dat waren nog eens tijden...
<edit>whazza heeft hieronder ook nog een goede opmerking, je geheugen. Je kunt zelfs de eerste tests (kaal mobo en dan met video kaart) ook doen zonder geheugen en vervolgens e rammejes er een voor een inzeten.</edit>
Maar als je niets aan het geheugen veranderd hebt zal het dit wel niet zijn. Dan kan je beter bovenstaande methode proberen met kaal MoBo
Sterkte
Definition of an update: take old bugs out, put new ones in
Thanks!Op maandag 23 juli 2001 12:35 schreef whazza het volgende:
Sterkte
Ik ga aan de slag met jullie tips,..
Had ik zelf ook kunnen verzinnen maaaar ik hoopte erop dat ik wat over het hoofd had gezien.
*zucht* Ik ga aan de slag
Verwijderd
Oplossing: Batterijtje een dag uit me mobo vandaan gehaald en daarna weer teruggestopt. Bios daardoor auto gereset en hij deed het weer perfect...
Misschien werkt dit ook voor jou?
Gr Nismo
Misschien heb ik de FSB wel op 133 Mhz gezet zonder dat ik het door had.
En een celly draait altijd op 100 FSB dus misschien dat ie daarom moelijk doet.
GOOD POINT!
Dit ga ik dus eerst doen,.. ff de hele dag zonder battrij laten staan en morgen vroeg em er weer inkijlen.
thnx
Over het algemeen kun je ook gewoon insert ingedrukt houden als je je pc aanzet. Dan hoef je niet de hele dag te wachtenOp maandag 23 juli 2001 12:54 schreef DEM0N het volgende:
Dit ga ik dus eerst doen,.. ff de hele dag zonder battrij laten staan en morgen vroeg em er weer inkijlen.
thnx
Frostie
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Dat helpt dus niet.Op maandag 23 juli 2001 14:34 schreef Frostie het volgende:
[..]
Over het algemeen kun je ook gewoon insert ingedrukt houden als je je pc aanzet. Dan hoef je niet de hele dag te wachten
Frostie
En met deze handeling heb ik meer zekerheid.
Ik ga ook niet die jumer kortsluiten maar laat hem gewoon helemaal ontladen.
Verwijderd
Nope,..Op dinsdag 24 juli 2001 10:50 schreef da_Stimpy het volgende:
Beept ie ook niet als je 'm aanzet?? Als ie dat doet kun je daarna achterhalen wat er waarschijnlijk fout is.
Beepen doet ie ook niet!
Verwijderd
succes in ieder geval
Ik denk dat die IDE Controller een beetje brak is.