Ik kan niet meer booten!

Pagina: 1
Acties:

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hiya,
Omdat ik er niet meer uit kwam ( zie dit: [topic=188281] topic ). Ben ik nog maar ff andere combinaties gaan proberen.

Maar nu heb ik het voor elkaar gekregen dat als ik me PC aanzet dat me monitor gewoon op standby blijft staan :(
Ik heb er ook ff een andere videokaart ingegooid om daarmee te booten maar dat helpt ook nix.

Ik heb ook alle IDE apparaten eraf gehaald en mijn ram geheugen in een ander slot gedaan + alle PCI kaarten eruit gehaald.

Maar nog doet ie het NIET.
Ik d8.. misschien zit me proc. er niet goed op dus die heb ik er ff afgesloopt schoongeblazen en weer stevig erop gezet.

Als ik mijn computer aanzet hoor je hem ook niet windows opstarten, hij blijft na 5 a 10 sec een beetje knipperen met hdd, cd-rom en cd-rw gewoon helemaal stil staan en hoor je alleen het geblaas van de fans.

Ook heb ik mijn bios al gereset met de jumpers en F9, INS, DEL en F1 ingedrukt gehouden bij het booten.

Conclusie: Hij doet het gvd nog niet en vandaar dat ik het hier maar is ff gaat vragen.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben omdat ik al erg veel heb geprobeerd. ;(

bvd

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Eh misschien heb je je videokaart niet goed genoeg aangedrukt.
Wacht ff, als je je pc aanzet, gaat de voeding wel aan, en hoor je ook de harde schijven opspinnen enzo?

• eX0duS
  • Laatst online: 19-08 21:40
Oja en geef ff je specs...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Me harde schijf gaat soms wel en soms niet spinnen.
Soms heel even, het ligt eraan hoe ik de IDE kabels heb gedaan. Want zoals je in dit topic: [topic=188281] kan lezen deed mijn computer het alleen als mijn kabels een beetje vaag aangesloten zaten.

Specs:

Aopen MX3W Intel mobo, 810 DC-100 Chipset
Intel Celeron 400@432 ( *D ) Mhz
10 GB HDD
CD-ROM 48x
CD-RW 12x10x40 (Die ene liteon)
Netwerkkaartje (Intel)
S3 Virge Trio 64 <--- hier laat ik em tijdelijk mee booten voor de zekerheid.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Misschien handig:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/no1%5Caopen-mx3w-intel810_dc100.jpg

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Clear CMOS jumpertje wil nog wel eens helpen in dit soort gevallen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Tsa, het betere foutzoeken dan maar he?

Oftewel, alles een voor een erin hangen tot het fout gaat. Oftwel:

Kaal mobo aansluiten op voeding en aanzetten. Nu naar eventuele piepjes op je pc speaker letten en ze opzoeken in je mobo boekie.

Dan video kaart erin zetten en nog een keer opstarten. Nu zou je beeld moeten krijgen op een monitor. Zo niet videokaart testen in ander systeem.

En zo ga je verder met floppy (en bootflop),
dan de hd etc etc.

Mocht opeens je hele compu niet meer willen opstarten dan zou het ook nog kunnen dat je voeding te licht is voor alles wat je erin hebt. Dat had ik eens een keer toen er een hd in mŽn xt-tje kwam, sigh dat waren nog eens tijden...

<edit>whazza heeft hieronder ook nog een goede opmerking, je geheugen. Je kunt zelfs de eerste tests (kaal mobo en dan met video kaart) ook doen zonder geheugen en vervolgens e rammejes er een voor een inzeten.</edit>

• whazza
  • Laatst online: 17-07 12:45

whazza

-= blaat =-

Ik had dit net ook, maar bij mij hoefde ik alleen maar mijn geheugen te verdelen (bank 0+1 werkte niet, bank 0+2 wel)

Maar als je niets aan het geheugen veranderd hebt zal het dit wel niet zijn. Dan kan je beter bovenstaande methode proberen met kaal MoBo :)

Sterkte

Definition of an update: take old bugs out, put new ones in

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 12:35 schreef whazza het volgende:
Sterkte
Thanks!
Ik ga aan de slag met jullie tips,..
Had ik zelf ook kunnen verzinnen maaaar ik hoopte erop dat ik wat over het hoofd had gezien.

*zucht* Ik ga aan de slag :P

Verwijderd

Dit klinkt zeer bekend voor mij. Ik had exact hetzelfde nadat ik de fsb van mijn mobo van 100 naar 133 had verhoogd. Mijn pc bootte niet meer. Scherm bleef zwart en systeem ging aan maar deed nix.
Oplossing: Batterijtje een dag uit me mobo vandaan gehaald en daarna weer teruggestopt. Bios daardoor auto gereset en hij deed het weer perfect...
Misschien werkt dit ook voor jou?

Gr Nismo

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Ja misschien wel ik ga hem er ff uitpeuren en morgen inzouten voordat ik hem helemaal uit elkaar ga slopen.

Misschien heb ik de FSB wel op 133 Mhz gezet zonder dat ik het door had.
En een celly draait altijd op 100 FSB dus misschien dat ie daarom moelijk doet.
GOOD POINT!
Dit ga ik dus eerst doen,.. ff de hele dag zonder battrij laten staan en morgen vroeg em er weer inkijlen.
thnx

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 16:02
Op maandag 23 juli 2001 12:54 schreef DEM0N het volgende:

Dit ga ik dus eerst doen,.. ff de hele dag zonder battrij laten staan en morgen vroeg em er weer inkijlen.
thnx
Over het algemeen kun je ook gewoon insert ingedrukt houden als je je pc aanzet. Dan hoef je niet de hele dag te wachten

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 14:34 schreef Frostie het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je ook gewoon insert ingedrukt houden als je je pc aanzet. Dan hoef je niet de hele dag te wachten

Frostie
Dat helpt dus niet.
En met deze handeling heb ik meer zekerheid.
Ik ga ook niet die jumer kortsluiten maar laat hem gewoon helemaal ontladen.

Verwijderd

Beept ie ook niet als je 'm aanzet?? Als ie dat doet kun je daarna achterhalen wat er waarschijnlijk fout is.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 10:50 schreef da_Stimpy het volgende:
Beept ie ook niet als je 'm aanzet?? Als ie dat doet kun je daarna achterhalen wat er waarschijnlijk fout is.
Nope,..
Beepen doet ie ook niet!

Verwijderd

smos reset proberen, anders kan mobo of processor kaduuk zijn, of allebij....
succes in ieder geval

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Cmos is al gereset.

Ik denk dat die IDE Controller een beetje brak is.

Pagina: 1