Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 10:57
Momenteel kijken we thuis Tv vlaanderen (schotel), hebben telenet internet en vaste telefonie en de vrouw en ik orange abbo van 15euro/man met 1,5gb data.

Nu ben ik eens aan het kijken of het geen optie zou zijn om Tv Vlaanderen en orange abbo te vervangen door telenet tv en zo een WIGO abbo aan te schaffen met onbeperkt data gebruik, 2 sim-kaartjes, en vaste telefonie.

Kan er zonder al te veel kosten Telenet tv gekeken worden op meerdere TV's of extra abbo te nemen? In elke kamer is er al Coax + utp6 aanwezig.

Kan er opgenomen worden op een NAS, externe harde schijf?

Kan een opname van Telenet bekeken worden op andere apparaten zoals, PC, Tablet, ... of op de andere tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 09:43
- CI+ module bijkopen en je kan op andere tv's digitaal kijken, anders enkel analoog
- opnemen kan via digibox als je daarvoor kiest
- opnemen via externe harde schijf kan
- opnames via externe harde schijf zijn normaal gezien tv gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 10:57
wiemelen schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:15:
- CI+ module bijkopen en je kan op andere tv's digitaal kijken, anders enkel analoog
- opnemen kan via digibox als je daarvoor kiest
- opnemen via externe harde schijf kan
- opnames via externe harde schijf zijn normaal gezien tv gebonden.
Bedankt voor de info.

Jammer genoeg kan er in de tv die op de kamers staan geen ci+ module in, zijn nog oudere types. Moet ik dan per tv een digibox kopen met kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 09:43
je kan eens proberen of je niet gewoon analoog kan kijken daar.
of een nieuwe tv kopen ... want als je per tv een digibox moet kopen komt dat duurder uit dan een nieuwe tv denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Timmy269 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:32:
Momenteel kijken we thuis Tv vlaanderen (schotel), hebben telenet internet en vaste telefonie en de vrouw en ik orange abbo van 15euro/man met 1,5gb data.

Nu ben ik eens aan het kijken of het geen optie zou zijn om Tv Vlaanderen en orange abbo te vervangen door telenet tv en zo een WIGO abbo aan te schaffen met onbeperkt data gebruik, 2 sim-kaartjes, en vaste telefonie.

Kan er zonder al te veel kosten Telenet tv gekeken worden op meerdere TV's of extra abbo te nemen? In elke kamer is er al Coax + utp6 aanwezig.

Kan er opgenomen worden op een NAS, externe harde schijf?

Kan een opname van Telenet bekeken worden op andere apparaten zoals, PC, Tablet, ... of op de andere tv's?
Ja, er kan met telenet op meerdere tvs tegelijk gekeken worden. Wel std op eentje maar digitaal, de rest allemaal analoog. (Zitten niet zoveel zenders op obviously). De std splitter van telenet heeft geloof ik 3 extra tv aansluitingen via coax. Je kan er nog meer aansluiten maar dan ga je met versterkte splitters moeten werken. Hier zijn er 4 analoge tvs aangesloten en 1 digitale.
Wil je digitaal kijken, dan heb je per tv een extra box nodig.
Je kan ook altijd op 5 devices kijken via yelotv. Wel maar 540p maar werkt op computer en tablet.

Neen, er kan niet opgenomen worden op nas of externe schijf. Nuja :D

Als je de apparaten aansluit op de telenet modem, is de digibox wel beschikbaar als dlna server. Dus in theorie zou je moeten kunnen kijken.... in przktijk nog niet getest. Ik kijk op andere manier naar recordings :p

Source: ook telenet gebruiker :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,