Unicode foutje in functieomschrijving auteur in nieuwsart.

Pagina: 1
Acties:

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:12
In nieuws: Mozilla schakelt Flash in Firefox standaard uit vanaf september staat er bij de functieomschrijving "Nieuwsco�rdinator" (hier moet het UTF-8 replacement character natuurlijk een O met umlaut zijn).

Dit gebeurt op Chromium 71.0.3578.80 (Developer Build) built on Debian 9.6, running on Debian 9.5 (64-bit) en op Firefox 61.0.2 op Android (is een fork voor F-Droid, maar zou niet veel moeten uitmaken).

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een "ö" bedoel je :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:12
Ja, die kan ik alleen onder linux niet eventjes typen zonder m'n layout te wijzigen ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heet overigens een trema ;). De umlaut is dan weliswaar ook twee puntjes maar met een ander doel (het wijzigt de klank van de klinker). (8>

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:06

crisp

Devver

Pixelated

We zijn bezig met de omzetting naar utf-8, dus het kan inderdaad dat je hier en daar tijdelijk dat soort dingen tegenkomt :)

Intentionally left blank

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SampleUser schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:33:
Ja, die kan ik alleen onder linux niet eventjes typen zonder m'n layout te wijzigen ;)
Ik ken dat probleem. In de uitgebreide editor heeft GoT een linkje "Speciale karakters" staan, waar je hem kan selecteren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
SampleUser schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:33:
offtopic:
Betere indeling kiezen. ;)
Standaard dead keys vind ik irritant (ook onder windows), maar alt gr dead keys werkt heerlijk. :)
crisp schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:41:
We zijn bezig met de omzetting naar utf-8, dus het kan inderdaad dat je hier en daar tijdelijk dat soort dingen tegenkomt :)
Dat zal je in de toekomst een hoop gezeur schelen. :)
Ik zie dat het nu weer goed werkt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dirk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:10:
[...]

offtopic:
Standaard dead keys vind ik irritant (ook onder windows), maar alt gr dead keys werkt heerlijk. :)
Die heb ik onder control zitten in mijn eigen toetsenbord-indeling. Alsmede tekens als √ en ∞ :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dirk schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:10:
[...]

offtopic:
QFT! AltGr Deadkeys is dé indeling om te gebruiken. :Y

Commandline FTW | Tweakt met mate

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@crisp In hoeverre zit je te wachten op bugreports momenteel, als het tijdelijk is?

Bijvoorbeeld, als je de ¤ letterlijk typt dan wordt het een €. Je moet dus ¤ typen om 'm te krijgen. Dat is denk ik hier ook misgegaan: plan: Tweakers stapt over op utf-8
Dat betreft met name de weergave van het euro-teken die door de conversie nu feitelijk in de database een currency symbol (€) is geworden
.edit: nvm, @ACM geeft uitleg: ACM in 'plan: Tweakers stapt over op utf-8'

[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2019 12:35 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

@.oisyn je kan inmiddels ook weer gewoon een ¤ posten :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En dicht want dit was een tijdelijke situatie tijdens de migratie :)

Intentionally left blank

Pagina: 1